Άθληση και Παιδιά

Αθηνά Σπανάκη

Στα παιδιά, η απουσία της άθλησης επιφέρει σημαντικές επιπτώσεις στο οικογενειακό, σχολικό, αλλά και το ευρύτερο κοινωνικό σύνολο.                                              

Της Αθηνάς Σπανάκη*

Η  άθληση στα παιδιά ΒΟΗΘΑ: 

  • στην ανάπτυξη του  μυοσκελετικού συστήματος,
  • στην ενδυνάμωση του καρδιοαγγειακού και του αναπνευστικού συστήματος, 
  • στην εκπαίδευση των αντανακλαστικών,
  • στην διατήρηση φυσιολογικού βάρους σώματος,
  • στην καταπολέμηση της παχυσαρκίας και τις αρνητικές συνέπειες εις βάρος της ΥΓΕΙΑΣ.

Συνεχίζοντας, η  άθληση: 

  • προστατεύει από διαταραχή άγχους και εκδηλώσεις καταθλιπτικών περιστατικών , πολλές φορές επικίνδυνων κυρίως κατά την εφηβεία,
  • βοηθά  στην πνευματική ανάπτυξη των παιδιών, 
  • εκπαιδεύει τα παιδιά  σε ένα σωστό και υγιεινό τρόπο ζωής, βοηθώντας στην αποφυγή καταχρήσεων  (κάπνισμα, αλκοόλ κ.α.),
  • είναι τρόπος εκτόνωσης,
  • μαθαίνει τα παιδιά να διαχειρίζονται σωστά το χρόνο τους.

Θα μπορούσα να συνεχίσω για ώρες καταγράφοντας τα  οφέλη της άθλησης. Ειδικότερα όμως στα παιδιά, η απουσία της άθλησης επιφέρει σημαντικές επιπτώσεις στο οικογενειακό, σχολικό, αλλά και το ευρύτερο κοινωνικό σύνολο.                                               Σύμφωνα με αυτά τα επιστημονικά δεδομένα και με βάση τις σημαντικές συνέπειες στο παρόν και το μέλλον των παιδιών, ρωτώ όλους του υπεύθυνους οι οποίοι εξετάζουν, λαμβάνουν και εξαγγέλλουν τα μέτρα για την προστασία κατά του Covid-19.  Ποια μέτρα έχουν λάβει για την προστασία των συνεπειών της κουτής  διαχείρισης των σοβαρών συνθηκών που θα λάβουν χώρα στο άμεσο μέλλον; Και αυτή τη στιγμή παραθέτω μόνο ένα από τα πολλά παραδείγματα στα οποία θα μπορούσα να αναφερθώ, όπως πχ στο σοβαρό θέμα των φοιτητών!

Και συνεχίζω να ρωτώ!

Ποιο το όφελος από τις δειγματοληψίες στους δρόμους τυχαίων περιστατικών και που πιθανόν με βάση την εμπειρία μου, δεν πραγματοποιούνται με την ακρίβεια που χρειάζεται λόγω των συνθηκών, σε σύγκριση με το όφελος αν αυτές οι δειγματοληψίες γίνονταν σε αθλητικούς χώρους κατά ομάδες με σωστό προγραμματισμό; Ποια η προστασία στη συνεχόμενη ροή ανθρώπων σε καταστήματα για είδη πρώτης ανάγκης, σε σύγκριση με εκείνη που θα μπορούσε να είναι ελεγχόμενη σε ανοιχτούς αθλητικούς χώρους για ομάδες συγκεκριμένου αριθμού παιδιών μετά από εξέταση γρήγορου test αντιγόνου; Ποιο το επιπλέον κόστος σε αυτή την περίπτωση των προγραμματισμένων test από τα ανεξέλεγκτα και απορίας λόγου test στο δρόμο;  

Ποιο το όφελος στη μία περίπτωση;   Ποιο το όφελος στην άλλη;

 Ποιες οι συνέπειες στη μία περίπτωση; Ποιες οι συνέπειες στην άλλη; 

Ποια τα αποτελέσματα στο μέλλον της μίας περίπτωσης; Ποια τα αποτελέσματα της άλλης; 

Στον δρόμο, τα αποτελέσματα των test που κάνετε, μπορεί να είναι αρνητικά και σε λίγα λεπτά ο εξεταζόμενος να έρθει σε επαφή με θετικό και να γίνει θετικός! ΑΣΚΟΠΟ! 

Στο κέντρο άθλησης από την άλλη, κάνοντας test, ένα παιδί αθλείται και κερδίζετε το ΜΕΛΛΟΝ!  ΕΠΙΤΥΧΙΑ!

Καλώ έναν επιστήμονα που ασχολείται με τον προγραμματισμό και την διαχείριση της πανδημίας, να με διαψεύσει - επιχειρηματολογώντας - και θα ζητήσω ΣΥΓΓΝΩΜΗ!


Η Αθηνά Σπανάκη είναι Ιατρός Βιοπαθολόγος

Επιστημονικά Υπεύθυνη Διαγνωστικών Κέντρων Biomedigen



Φωτογραφία εξωφύλλου: Unsplash

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ