Μήπως η εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι για τους γονείς;

Ελίνα Φαρσάρη
Ελίνα Φαρσάρη

Καθημερινό το μαρτύριο των γονέων στην πλατφόρμα του Σχολικού Δικτύου

Της Ελίνας Φαρσάρη

Το αρχικό σοκ που προκάλεσε στους γονείς το κλείσιμο των σχολείων λόγω των μέτρων για την ανάσχεση της επιδημίας του κορωνοϊού, πολύ γρήγορα ξεπεράστηκε. Κατανοήθηκαν απόλυτα οι λόγοι της απόφασης αυτής και πιστεύω πραγματικά πως η συντριπτική πλειονότητα έχει ταχθεί τελικά υπέρ του μέτρου παρά τις δυσκολίες που προκάλεσε πριν από την απαγόρευση της κυκλοφορίας και το «Μένουμε Σπίτι».

Κι ενώ όλα πήγαιναν, κατ’ επίφαση έστω, καλά και μικροί – μεγάλοι αρχίσαμε να συνηθίζουμε τη νέα κατάσταση, πληροφορηθήκαμε ότι θα αξιοποιούσαμε τις υποδομές του υπάρχοντος Σχολικού Δικτύου για το πρόγραμμα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης που θα βοηθούσε να μη χάσουν οι μαθητές την επαφή τους με τη σχολική διαδικασία και να γίνουν χρήσιμες επαναλήψεις στην ύλη. Ομολογώ, αρχικά η ιδέα μου άρεσε. Ύστερα όμως άρχισα να πληροφορούμαι ότι στο διάστημα που μεσολάβησε από το κλείσιμο των σχολείων μέχρι την ανακοίνωση της έναρξης της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης οι εκπαιδευτικοί περνούσαν έναν απίστευτο Γολγοθά για να λειτουργήσουν ένα δίκτυο με ρυθμούς χελώνας, πλήθος τεχνικών προβλημάτων και μεγάλη χρονική πίεση.

Και τότε ξεκίνησε το μαρτύριο το δικό μου, και πολλών άλλων γονιών εκεί έξω με παιδιά στο Δημοτικό (μαθαίνω ότι οι γονείς με παιδιά στο Γυμνάσιο αντιμετωπίζουν πολύ σοβαρότερο πρόβλημα).

Πρώτα – πρώτα ξεκίνησε ένα πανικός να εγγράψουμε τα παιδιά στο Δίκτυο. Η διαδικασία είχε προθεσμία, κι ενώ ήταν απλή για έναν συμβατικό χρήστη διαδικτύου που πρέπει να συμπληρώσει ηλεκτρονικές φόρμες, έγινε δυσβάσταχτα ενοχλητική γιατί το Σχολικό Δίκτυο και οι υποδομές δεν «σήκωναν» το ξαφνικό ντου των γονέων από τη μια άκρη της Ελλάδας στην άλλη. Χρειάστηκα περίπου 2,5 ώρες για να γράψω τον γιο μου στην ηλεκτρονική του τάξη και έκτοτε καθημερινά σπαταλώ χρόνο που θα μπορούσα – σε περίοδο καραντίνας – να αξιοποιήσω κάπως πιο δημιουργικά, προκειμένου να καταλάβω πώς στα κομμάτια δουλεύει αυτό το σύστημα.

Αν, λοιπόν, νομίζει η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ότι τα παιδάκια του Δημοτικού περνούν μπροστά στον υπολογιστή τους ένα εύλογο χρόνο κατεβάζοντας και λύνοντας ασκήσεις, υποβάλλοντας εργασίες και συνομιλώντας χαρούμενα σε chat με τους δασκάλους και τους συμμαθητές τους, ας την πληροφορήσω ότι μαμάδες και μπαμπάδες βρίσκονται ολόκληρα πρωινά και ολόκληρα απογεύματα μπροστά στις οθόνες παλεύοντας να λειτουργήσουν το αργόσυρτο σύστημα την ώρα που τα παιδιά τους σε υπερένταση από την κλεισούρα αλωνίζουν το σπίτι…

Η πλατφόρμα του Σχολικού Δικτύου, ειλικρινώς, με έχει φέρει στα όρια μου. Καθημερινά ελέγχω την ανάρτηση νέου υλικού, τυπώνω, μετατρέπω έγγραφα, αποθηκεύω, δίνω στο παιδί να κάνει τις εργασίες που τις τελειώνει σε ελάχιστο χρόνο και μετά πρέπει να υποβάλλω, να τσεκάρω, να ελέγξω… Κι αν έχω απορία τι γίνεται; Έχω τις φίλες μου, τις μαμάδες των φίλων του γιου μου, που έχουμε κάνει ομάδες στα δίκτυα και ανταλλάσουμε πληροφορίες, demo, συμβουλές και οδηγίες πως θα καταφέρουμε το σύστημα να λειτουργήσει..

Ευτυχώς, έχουμε την υποστήριξη των δασκάλων των παιδιών. Με καθημερινά μηνύματα και οδηγίες, που τα λαμβάνουμε ακόμη και μέσα στα μαύρα μεσάνυχτα – και όχι επειδή έχουν αϋπνία – προσπαθούν να μας βοηθήσουν γιατί γνωρίζουν κι εκείνοι πολύ καλά ποιος «τραβά κουπί» σε όλο αυτό το εγχείρημα.

Ύστερα, μάθαμε ότι έγιναν βελτιώσεις στο Δίκτυο της ηλεκτρονικής τάξης. Λάβαμε και τα σχετικά μηνύματα των διαχειριστών του συστήματος ότι γίνονται αναβαθμίσεις. Και έγιναν, η κάθε σελίδα δεν θέλει 40 λεπτά για να ανοίξει τώρα, θέλει 20…

Και το «κερασάκι στην τούρτα» μου ήρθε χθες το απόγευμα. Δέχθηκα κλήση στο τηλέφωνο από τους δημιουργούς (;) μιας πλατφόρμας υποστήριξης του Σχολικού Δικτύου που με ρωτούσαν αν δυσκολεύομαι και αν θέλω βοήθεια να μου παράσχουν με το αζημίωτο, φυσικά…

Πραγματικά, αδυνατώ να κατανοήσω τις πραγματικές προθέσεις του υπουργείου Παιδείας. Το σύστημα πάντως δεν λειτουργεί ως εκπαιδευτική παροχή που αποτελεί συνταγματικό δικαίωμα του παιδιού μου και κάθε άλλου παιδιού εκεί έξω. Λειτουργεί μόνο χάρη στην πρωτοβουλία των εκπαιδευτικών που προσπαθούν με κάθε τρόπο να μας βοηθήσουν για να πάρουν στα χέρια τους τα παιδιά μια άσκηση να λύσουν και να μην ξεχάσουν να γράφουν και να διαβάζουν μέχρις ότου τελειώσει αυτό που ζούμε.

 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ