Το μπιλιετάκι στη ΔΕΥΑΗ για άμεση εξόφληση

Ειρήνη Ζαχαριαδάκη
Ειρήνη Ζαχαριαδάκη

Πως δικαιολογούνται τόσες βλάβες σε ένα ολοκαίνουριο έργο και ολοκαίνουρια δίκτυα;

Της Ειρήνης Ζαχαριαδάκη*


Η φωτογραφία απεικονίζει το αποτέλεσμα  των συνθηκών  έλλειψης νερού ύδρευσης, εν έτη 2023. Κάπου στην οδό Στεργιογιάννη, στην 4η κατά σειρά παραγγελία επί της ίδιας οδού την Κυριακή 02/04.

       Απεγνωσμένος δημότης του μητροπολιτικού Δήμου Ηρακλείου που έχει ήδη εξοφλήσει το λογαριασμό του στη ΔΕΥΑΗ, πληρώνει επιπλέον το βυτίο για να του προμηθεύσει νερό.

       Ναι καλά διαβάσατε. Νερό με κόστος 35€ το κυβικό και αν είναι και πόσιμο κοστίζει λίγο παραπάνω. Δηλαδή για 2 κυβικά, τα οποία θεωρούνται ικανοποιητικά για μια 4μελη οικογένεια πληρώνουμε 70€.

    Το ερώτημα είναι γιατί να πληρώσει αυτός ο δημότης το βυτίο; 

Απάντηση: Δε θεωρείται αυτονόητο ότι εφόσον πληρώνεις τους λογαριασμούς σου στη ΔΕΥΑΗ θα έχεις και νερό.    

        Στη δίκη μας Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης και Αποχέτευσης (Δ.Ε.Υ.Α.Η.) είναι απολύτως φυσιολογικό να μην έχεις νερό για καμία 15αρια ημέρες μέχρι να στερέψουν οι δεξαμενές σου και όχι μία φορά, αλλά και δεύτερη και τρίτη . Η μόνιμη  δικαιολογία που ακούς όταν ζητάς εξηγήσεις είτε από άτομο της επιχείρησης είτε από αντιδήμαρχο του Δήμου είναι ότι υπάρχει βλάβη στο δίκτυο και ταυτόχρονα μη επαρκές προσωπικό για την γρήγορη αποκατάσταση της. Από τότε που εφευρέθηκε η ατάκα «έλλειψη υπαλλήλων» η οποιαδήποτε ατασθαλία ή οποιαδήποτε αιτία έλλειψης νερού στα σπίτια μας θεωρείται πλήρως αιτιολογημένη. 

Αν αυτό πιστεύουν πλανώνται πλάνη οικτρά. Αν κάτι τέτοιο θεωρούν ότι απαλλάσσει το Δήμαρχο Ηρακλείου (πλέον ακατάλληλο για επίλυση προβλημάτων καθημερινότητας του Δημότη) και το Διοικητή της ΔΕΥΑΗ από τις ευθύνες τους, ας αναθεωρήσουν απόψεις και μάλιστα γρήγορα επειδή πολλοί είναι αυτοί που έχουν αποφασίσει να προχωρήσουν  μέσω της νομικής οδού για να δικαιωθούν.

      Δεν πάει άλλο. Νισάφι πια. Είναι η πολλοστή φορά που μας αφήνουν χωρίς νερό πέραν από 10 ημέρες, παρά τις ανακοινώσεις τους στις οποίες αναγράφουν ψεύδη χρονοδιαγράμματα. Είναι η 2η φορά που μας υποχρεώνουν να πληρώσουμε είτε βυτίο, είτε μοτέρ για να έχουμε νερό στα σπίτια και στις επιχειρήσεις μας, νερό που ήδη πληρώνουμε μέσω των λογαριασμών.

        Το έργο αντικατάστασης δικτύων το οποίο κόστισε εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ ολοκληρώθηκε πριν λίγο καιρό. Πως έγινε η ποιοτική, η ποσοτική και η εμπρόθεσμη παραλαβή του έργου από τον επιβλέποντα μηχανικό και από την αναθέτουσα αρχή;

Πως δικαιολογούνται τόσες βλάβες σε ένα ολοκαίνουριο έργο και ολοκαίνουρια δίκτυα;

Ακόμα και βλάβες να υπάρχουν, το οποίο ως ενός σημείου σε δίκτυα υπό πίεση είναι αναμενόμενο, δεν επιτρέπεται η λειψυδρία στα σπίτια μας πάνω από το πολύ δύο 24ωρα.

         Ως αρχιτέκτονας μηχανικός και επιβλέποντας σε πολλά δημόσια έργα, θα ήθελα πραγματικά να γίνει έλεγχος του έργου, να αναληφθούν οι ευθύνες από τους ιθύνοντες και να μην επαναληφθούν παρόμοια προβλήματα, προκειμένου να  αποφευχθούν κατηγορίες και επώνυμες καταγγελίες και τυχόν διαταγές  έναρξης  Ε.Δ.Ε. στη ΔΕΥΑΗ. 

Σαν δημότης απαιτώ να έχω νερό καθημερινά εφόσον είμαι εντάξει στις υποχρεώσεις μου. 

Αν υπάρχουν τα οποιαδήποτε προβλήματα απαιτώ να λύνονται ενδο-επιχειρησιακά  όπως εξάλλου προβλέπεται και να μην μεταφέρεται το πρόβλημα και η ευθύνη εξεύρεσης λύσης  στο δημότη.  Ο κάθε ένας μας, είναι προφανές,  ότι θα πρέπει υποχρεωτικά  να  «βάλει» βαθιά  το χέρι στην τσέπη προκειμένου να εξασφαλίσει νερό ύδρευσης στα σπίτια μας και στις επιχειρήσεις μας. 

   Τέλος  προτείνω να στέλνουμε τις αποδείξεις του κόστους του βυτίου ή του μηχανολογικού εξοπλισμού που αναγκαστήκαμε να προμηθευτούμε,  στη ΔΕΥΑΗ και η επιχείρηση με τη σειρά της να αναλαμβάνει το κόστος είτε επιστρέφοντας μας το ποσό είτε αφαιρώντας το από το ποσό του λογαριασμού που μας στέλνουν αμελλητί, στην ώρα του και χωρίς καμία καθυστέρηση.

Πληρώσουμε δε πληρώσουμε μας «κόβουν» το νερό, ας αναλάβουν λοιπόν και εκείνοι τα επιπλέον έξοδα που μας υποχρέωσαν να κάνουμε επικαλούμενοι «βλάβη».

Ας σοβαρευτούν, επιτέλους,  οι υπεύθυνοι όποιοι και αν είναι αυτοί.

     Αν δεν είναι ικανοί να διοικήσουν ή να ανταπεξέλθουν στα καθήκοντα τους καλύτερα να βρουν κάτι άλλο να κάνουν στη ζωή τους για να μην ταλαιπωρούν άδικα  τους πολίτες - δημότες. Δήμαρχοι ή Διοικητές δεν είναι όλοι άξιοι να γίνουν.  Τουλάχιστον οι «δικοί μας» το απέδειξαν περίτρανα για ακόμα 1 φορά το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, λίγο πριν τις εκλογές. Κάτι είναι και αυτό. Υπάρχουν, δυστυχώς, πολλοί άλλοι ανίκανοι και ανάξιοι που τους αντιλαμβανόμαστε μετά την απομάκρυνση από την κάλπη.

   Από  εδώ και πέρα το μπιλιετάκι θα πρέπει να κατατίθεται επίσημα με αίτημα και αριθμό πρωτοκόλλου στη ΔΕΥΑΗ και ελπίζω για το καλό όλων μας να μας επιστρέφουν το ποσό που δώσαμε για προμήθεια νερού ή αγορά μηχανολογικού εξοπλισμού σε κάθε «βλάβη» του δικτύου, αλλιώς να μας προμηθεύουν οι ίδιοι νερό με βυτίο δικό τους.

     Επειδή προβλέπεται δύσκολο καλοκαίρι, το φράγμα του Αποσελεμη δεν έχει επαρκή στάθμη νερού λόγω της όχι και τόσο ικανοποιητικής βροχόπτωσης το χειμώνα  και επειδή η ζήτηση για νερό των ξενοδοχείων θα απογειωθεί το αμέσως επόμενο διάστημα, θεωρώ ότι θα έχουμε πολλές τέτοιες «βλάβες» και προβλήματα στο δίκτυο και θα μένουμε χωρίς νερό αρκετές φορές κατά τη διάρκεια του θέρους.

Γι αυτό λοιπόν , ας απαιτήσουμε εδώ και τώρα τα αυτονόητα να εφαρμόζονται.

Φτάνει που πληρώνουμε το νερό ως πόσιμο γνωρίζοντας ότι είναι παντελώς ακατάλληλο ακόμα και για μαγείρεμα, να μην έχουμε και καθόλου νερό αυτό παραπάει.



 

*Αρχιτέκτονας Μηχανικός, Υποψήφια Διδάκτορας, Προϊσταμένη τμήματος κτιριακών έργων Δήμου Μαλεβιζίου.

 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ