Ποιος ΒΟΑΚ; Το Ηράκλειο- Βιάννος η «σκοτώστρα» των επόμενων ετών!

Ο Δεκανέας Αλλαγής
Ο Δεκανέας Αλλαγής

Ένας δρόμος που ούτε σύγχρονος είναι, αλλά κυρίως ούτε ασφαλής!

Του Δεκανέα Αλλαγής

Το τροχαίο δυστύχημα το πρωί του Σαββάτου, λίγο έξω από το Αρκαλοχώρι, επικαιροποιεί το μέγα ζήτημα των ατυχημάτων στην Κρήτη που κρατά τη μεγάλη πληγή του νησιού ζεστή, μα μόνο για λίγο: όσο κρατά μια ανάρτηση στο διαδύκτιο ή ένα τηλεοπτικό ρεπορτάζ στον αέρα, ελάχιστα δευτερόλεπτα δηλαδή, μέχρι να πάμε παρακάτω εκτός κι αν είναι γνωστός, φίλος ή συγγενής μας κάποιος από τους σκοτωμένους ή τους τραυματίες.

Μα υπάρχουν πια κάποιοι που να μην θρηνούν ένα φίλο ή ένα γνωστό ή ένα συγχωριανό από τροχαίο; Υπάρχουν ακόμα οδηγοί που δεν ήλθαν κατάφατσα με ένα σοβαρό ατύχημα ή δεν αντίκρισαν μια εγκληματική συμπεριφορά ενός οδηγού είτε μπροστά του είτε απέναντι του; Κι όπως πάντα η δημόσια συζήτηση γυροφέρνει στο κακό μας οδικό δίκτυο, με τις μικρές και τις μεγάλες παγίδες στους επαρχιακούς καρόδρομους και ως αποκορύφωμα με ολίγη από… ΒΟΑΚ!

Με αφορμή ( αλλά και αιτία ) το νέο διπλό θανατηφόρο τροχαίο στο δρόμο Ηράκλειο- Βιάννος, το δεύτερο μέσα σε 9 μέρες, μήπως πρέπει να ασχοληθούμε πραγματικά με τον πιο επικίνδυνο δρόμο της Κρήτης; Μήπως δηλαδή αντί να χύνουμε κροκοδείλια δάκρυα για το Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, να δούμε συστηματικά πως θα αντιμετωπίσουμε τις εγκληματικές αμέλειες που έγιναν σε ένα δρόμο 30 χιλιομέτρων από τον κόμβο Αλικαρνασσού ως το Αρκαλοχώρι;

Ο συγκεκριμένος δρόμος κατασκευάστηκε πριν από 20 χρόνια δίνοντας λύση σε ένα διαχρονικό αίτημα των κατοίκων της Βιάννου αλλά και της ευρύτερης περιοχής να συνδεθεί με ένα σύγχρονο αυτοκινητόδρομο το Ηράκλειο με το φτωχό και απομονωμένο νότο. Αντ’ αυτού φτιάχτηκε ένας δρόμος που ούτε σύγχρονος είναι αλλά κυρίως ούτε ασφαλής και το κυριότερο χωρίς στηθαίο στη μέση κάτι που έγινε προφανώς λόγω του υψηλού κόστους απαλλοτριώσεων που θα ανέβαζαν στα ύψη τα χρήματα δαπάνης του. Βέβαια κανένας άλλος δρόμος ούτε το Ηράκλειο - Πύργος, αλλά ούτε και ο πολυδιαφημισμένος Ηράκλειο - Μεσαρά έγινε με σύγχρονες προδιαγραφές αλλά κι αυτό είναι μια ακόμη αμαρτωλή ιστορία για το οδικό δίκτυο του νησιού που όπως και στις υπόλοιπες υποδομές αντιμετωπίζεται από την πολιτεία σαν περιοχή που κατοικείται από πολίτες β’ κατηγορίας.

Ας επανέλθουμε όμως στο Ηράκλειο - Βιάννος και στο πόσο επικίνδυνος δρόμος είναι!
Σύμφωνα με το Γιάννη Λιονάκη που κρατά τα στοιχεία των τελευταίων χρόνων, ο δρόμος αυτός έχει «δώσει» 31 νεκρούς σε αυτή την 20ετία που δόθηκε προς χρήση και δυστυχώς τα χειρότερα είναι μπροστά μας! Γιατί; Μα με την κατασκευή του νέου αεροδρομίου Καστελλίου που λογικά θα είναι έτοιμο σε 5-7 χρόνια, ο συγκεκριμένος δρόμος θα είναι εκείνος με τη μεγαλύτερη κίνηση στο οδικό δίκτυο της Κρήτης.

Χιλιάδες αυτοκίνητα, κυρίως από την πόλη του Ηρακλείου αλλά και από τη Μεσαρά, θα επιλέγουν αυτό το δρόμο για να φτάνουν στο νέο αεροδρόμιο, με το γκάζι να είναι συνήθως στα όρια, όπως συνήθως συμβαίνει με οδούς που οδηγούν στα αεροδρόμια. Ξέρετε, καθυστερημένοι οδηγοί που θα τρέχουν για να προλάβουν, λεωφορεία που θα «αναγκάζουν» κάποιους για επικίνδυνες προσπεράσεις και οδήγηση στα όρια της τρέλας!

Προσθέστε σε αυτό τους χιλιάδες ξένους επισκέπτες και τουρίστες που θα κινούνται σε αυτόν( τον άγνωστο γι’ αυτούς δρόμο ) για να καταλάβετε ποια θα είναι η κατάσταση σε ένα δρόμο που είναι ήδη καρμανιόλα! Καλά λοιπόν τα παχιά λόγια και τα οραματικά σχέδια για το ΒΟΑΚ, αλλά μήπως θα πρέπει κάποιος σοβαρά να ασχοληθεί και μ’ αυτά τα μαρτυρικά 30 χιλιόμετρα που σε λίγα χρόνια θα αποτελούν τον πιο επικίνδυνο δρόμο της χώρας;

Πόσοι συμπολίτες μας σαν το Νίκο και τη Δέσποινα θα πρέπει να χαθούν ακόμα για να κάτσουν όλοι οι αρμόδιοι, Περιφέρεια, Υπουργείο Υποδομών και όσοι τέλος πάντων αποφασίζουν για μας χωρίς εμάς, στο ίδιο τραπέζι για να βρουν πως θα μπει έστω και κατόπιν εορτής ένα διαχωριστικό στηθαίο, μεγαλώνοντας το πλάτος του και κάνοντας τον έναν κανονικό, σύγχρονο, ευρωπαϊκό δρόμο; Ας το κάνουν δείχνοντας έστω και τώρα πως κατάλαβαν το λάθος τους… έτσι κι αλλοιώς εμείς θα το πληρώσουμε!

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ