"Γιγαεργοστάσια" μπαταριών στην Ευρώπη

Δεν νοούνται ηλεκτρικά αυτοκίνητα (EV) δίχως μπαταρίες, και δεν πρόκειται να ικανοποιηθεί η προβλεπόμενη εκρηκτική αύξησή τους δίχως επαρκή αριθμό «γιγαεργοστασίων», δηλαδή εργοστάσια τεραστίων διαστάσεων, παραγωγής μπαταριών.

Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση (Μάιος 2021) του μη κερδοσκοπικού οργανισμού Transport & Environment, 38 γιγαεργοστάσια μπαταριών κατασκευάζονται ή σχεδιάζονται στην Ευρώπη.

Από αυτά, 17 έχουν εξασφαλισμένη χρηματοδότηση (περί τα 30 δισ. ευρώ), 10 άλλα 16,8 δισ. εξασφαλισμένη μερική χρηματοδότηση, και 11 που ανακοινώθηκαν πρόσφατα δεν έχουν επιβεβαιωμένη χρηματοδότηση.

Το κύριο σχήμα στα υπό υλοποίηση πρότζεκτ είναι οι συμπράξεις δημόσιου-ιδιωτικού τομέα. Σημειωτέον, το γιγαεργοστάσιο της Tesla στο Βερολίνο χρηματοδοτήθηκε με 1,4 δισ. δολάρια από το γερμανικό δημόσιο. 

Αν τα εργοστάσια υλοποιηθούν όπως σχεδιάζονται, θα παράγουν μπαταρίες ικανότητας περί τα 462 GWh το 2025, και 1.144 GWh το 2030, επαρκής ισχύς για να καλύψει το 90% των νέων επιβατικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων που εκτιμάται ότι θα πουληθούν αυτή τη χρονιά. 

Αυτή η ισχύς αντιστοιχεί σε μείωση 42% σε εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα το 2025, 62% το 2027 και 91% το 2030, σύμφωνα με το Transport & Environment. 

Πηγή: Lifo

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ