Τα τροχαία, οι νεκροί και το συγχωρητικό οδικό δίκτυο

Τα τροχαία, οι νεκροί και το συγχωρητικό οδικό δίκτυο

Με αφορμή την πιο πρόσφατη αιματοχυσία στους δρόμους της Κρήτης

Νέο γύρο συζητήσεων για τις αιτίες της χωρίς τέλος αιματοχυσίας στους δρόμους της Κρήτης άνοιξε το φοβερό τροχαίο το βράδυ της Δευτέρας, στο δρόμο προς το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Ηρακλείου με ένα νεκρό και έναν βαρύτατα τραυματισμένο (Δείτε ΕΔΩ). 

Για μια ακόμα φορά, ο Πρόεδρος του Εθελοντικού Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων Γιάννης Λιονάκης σπεύδει να επισημάνει με στοιχεία τα κακώς κείμενα τόσο σε οτι έχει να κάνει με την κατάσταση των δρόμων, όσο και με την οδηγική συμπεριφορά στην Κρήτη. 

Ειδικότερα, σε σχετική ανάρτησή του αναφέρει: 

ΓΙ ´ΑΥΤΟ, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΚΑΤΙ;
Χθεσινό τροχαίο στο δρόμο για ΠΑΓΝΗ.Ίσως ο δρόμος με την πυκνότερη κίνηση περιαστικά του Ηρακλείου.
Ο δρόμος που οδηγεί στο πανεπιστημιακό νοσοκομείο.
Στο ίδρυμα έρευνας τεχνολογίας .
Στο πανεπιστήμιο.
Στο Δήμο Μαλεβιζίου.
Στον οικισμό Αγ.Θεοδώρων.
Στις δύο πλευρές του έχουν αναπτυχθεί πλείστες εμπορικές δραστηριότητες, αλλά και κατοικίες.
Οι ταχύτητες που αναπτύσσονται δυστυχώς είναι πάρα πολύ μεγάλες,και σε αυτά τα 2850 m έχουν σημειωθεί δεκάδες τροχαία συμβάντα από την έναρξη λειτουργίας του ΠΑΓΝΗ ,με εννιά νεκρούς μέχρι σήμερα.
Υπάρχει αρχικά μελέτη που θα συνέδεε την εθνική οδό κατευθείαν με το νοσοκομείο. Μήπως θα πρέπει να δούμε την εφαρμογή της;
Και ύστερα μήπως αυτός ο δρόμος θα έπρεπε, με όποιο κόστος, σ’ αυτά τα 2850 m να έχει διαχωριστικό στηθαίο; Και επίσης μήπως θα έπρεπε να έχει τον καταλληλότερο δυνατό φωτισμό για τις νυχτερινές ώρες;
Προφανώς και δεν παραβλέπω την οδηγική μας συμπεριφορά,αλλά όπου υπάρχει πρόβλημα ,χρειάζονται
παρεμβάσεις"



Ο κ, Λιονάκης επανήλθε λίγο αργότερα για να επισημάνει ότι "το ποιες παρεμβάσεις θα γίνουν σε έναν δρόμο,εξαρτάται από πολλούς παράγοντες"

Όπως γράφει χαρακτηριστικά: 


"ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΜΑΙ ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ,ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΠΑΡΕΞΗΓΟΥΜΑΙ!
Με αφορμή πάλι τις παρατηρήσεις σας στην ανάρτηση μου για το χθεσινό θανατηφόρο τροχαίο να πω τα εξής.
Το ποιές παρεμβάσεις θα γίνουν σε έναν δρόμο,εξαρτάται από πολλούς παράγοντες.
Κάποιοι απ’ αυτούς τους παράγοντες περιγράφονται στην σημερινή μου ανάρτηση.
Δηλαδή η πυκνότητα κυκλοφορίας,η επικινδυνότητα του δρόμου, η συνύπαρξη με άλλες δραστηριότητες,το πόσα τροχαία έχουμε εκεί κλπ.
Μια πολιτεία και μάλιστα δημοκρατική ,αυτό που πρέπει να εξασφαλίζει στους πολίτες της στο δρόμο κυρίως είναι η ασφάλεια, και στη συνέχεια η συγχωρητικότητα.
Εδώ στο νησί μας το λάθος,εξαιτίας και της αγωγής μας, είναι πάρα πολύ συχνό και τις περισσότερες φορές σκοτώνει. Ένα σύγχρονο οδικό δίκτυο πρέπει να είναι συγχωρητικό,και να παρέχει στον πολίτη κατά την όποια μετακίνηση του,ΠΟΙΟΤΗΤΑ,ΤΑΧΥΤΗΤΑ,ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ,ΑΣΦΑΛΕΙΑ!
Και δυο παραδείγματα.
1.Λινοπεράματα -ΚΤΕΟ από 1993-2003,48 νεκροί .
2003 με το στηθαίο μέχρι σήμερα 17 χρόνια 7 νεκροί !
2.Μετά την Αχλάδα προς φοδελε στις στροφές.Σε 800 μ.απο το 1993-2015,13(!!!!)νεκροί.
Τότε το 2015 αλλάζει ΜΟΝΟ ο άσφαλτο τάπητας και μπαίνει καλό αντί ολισθηρό .5χρόνια κανένας νεκρός !!!!
Για όσους πιστεύετε,και μηχανικοί ανάμεσα,πως δεν φταίει ο δρόμος.Ή επειδή είμαστε ανόητοι, πρέπει να αφηνόμαστε από μια υπεύθυνη πολιτεία έρμαια της ανευθυνότητας μας,και της δικής της αβελτηρίας να ασχοληθεί με την οδική μας παιδεία"!

 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ