Υποχρεωτική επιμόρφωση ως μέτρο για τη μάστιγα των τροχαίων

Το μήνυμα του παιδαγωγού κυκλοφορίας Γιάννη Μηνούδη στον πρόεδρο του Ε.ΣΥ.ΠΡΟ.ΤΑ - Τι αναφέρει για τους κατασκευαστές οδικών έργων.

Την επιμόρφωση και μάλιστα την υποχρεωτική, θεωρεί ο παιδαγωγός κυκλοφορίας Γιάννης Μηνούδης, ο οποίος δραστηριοποιείται στο εξωτερικό, ως το "κλειδί" για τον περιορισμό των τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων.

Σε επιστολή του προς τον πρόεδρο του Ε.ΣΥ.ΠΡΟ.ΤΑ Γιάννη Λιονάκη ο κ. Μηνούδης αναφέρει μεταξύ άλλων ότι οι κατασκευαστές των οδικών έργων οφείλουν να παρεμβαίνουν περισσότερο αποτελεσματικά και οι οδηγοί να υποβάλλονται σε αυστηρότερη, υποχρεωτική επιμόρφωση. 

Ο Γιάννης Λιονάκης σε ανάρτησή του αναφέρει:

"Ίσως από τον σπουδαιότερο επαγγελματία και ρέκτη της ασφαλούς οδήγησης στην Ευρώπη,που εργάζεται γιαυτό το σκοπό στη Σουηδία πάνω από 30 χρόνια και που με  τιμά ιδιαιτερα με τη φιλία του.Γιάννη μου σευχαριστώ!!
ΜΟΥ ΓΡΑΦΕΙ…
Καλησπέρα, φίλτατε Γιάννη. Ο κορονοιός σταμάτησε να θερίζει τα θύματα που δεν έπαιρναν μέτρα ή τους πετύχενε στην αχίλλειο φτέρνα. Καταλάγιασε λοιπόν η μεταδοτικότητα παρά τα άτσαλα και ελλιπή μέσα τόσο γνώσης όσο και μέσων να αντιμετωπισθεί πιο αποτελεσματικά το θανατηφόρο του πέρασμα. Κάτι έγινε όμως, ο κόσμος φοβήθηκε τον θάνατο και οι αρχές πήραν σκληρά μέτρα, επέβαλαν κυρώσεις σε όσους δεν υπάκουαν  για να διασωθούν από το πρώτο και το δεύτερο κύμα αρκετοί  συνάνθρωποι μας μέχρι να επέλθει μια ισορροπία και μια ομαλοποίηση έστω προσωρινή έχοντας στο νου μας πάντα κάποια υποτροπή η έξαρση.
Φίλε μου διαβάζοντας τα  μηνύματα  σου  κάθε τόσο δεν βλέπω να συμβαίνει το ίδιο και με τα τροχαία δυστυχήματα. Που σε αυτά τα ατυχήματα το τραγικό είναι ότι σκοτώνονται νέοι υγιέστατοι άνθρωποι. Αυτοί που θα σήκωναν το βάρος στις επόμενες κρίσεις που θα αντιμετωπίσει η χώρα μας. Εκεί απουσιάζει η όρεξη της πολιτείας να επέμβη δυναμικά λαμβάνοντας μέτρα πρόληψης απαγόρευσης ενημέρωσης αυστηροποίησης των μέτρων καταστολής του φαινομένου ασέβειας και υποβάθμισης της ανθρώπινης ζωής. 
Το είπατε πολλές φορές δεν φταίνε οι δρόμοι. Ούτε τα απαστράπτοντα σίγουρα αρίστης κατασκευής τεχνολογικά οχήματα μεγάλου κυβισμό αυτοκινήτων και δικύκλων. Στην πρώτη περίπτωση φταίνε οι κατασκευαστές των δρόμων και στην δεύτερη οι οδηγούντες τα αναφερθέντα οχήματα. Το θέμα λοιπόν που έχει μπροστά της η κοινωνία είναι να αλλάξει συμπεριφορά ο σχεδιαστής και  κατασκευαστής των δρόμων να παρεμβαίνει πιο άμεσα και αποτελεσματικά και  παράλληλα ο χρήστης του οχήματος οποίας κατηγορίας και αν  είναι αυτό να υποχρεωθεί σε σε επιμόρφωση και αυστηρή παρακολούθηση για την εφαρμογή του ΚΟΚ. 
Είναι τόσο απλό. 
Έτσι κάνουν οι αλλες ευρωπαϊκές χώρες όταν βλέπουν αύξηση θανατηφόρων δυστυχημάτων, εφαρμόζουν μεθόδους πρόληψης με επίκεντρο τον άνθρωπο που είναι θύμα και θύτης αν δεν επιμορφωθεί αν δεν υπακούσει αν δεν σεβασθεί τον εαυτό του και τον συνάνθρωπο του. Μικρός και μεγάλος. Μπροστά στον θάνατο, μπροστά στην παρανομία, μπροστά στην ασέβεια μπροστά στον εγωισμό μπροστά στην κατάντια μας είμαστε εμείς οι ίδιοι που κλαίμε για τους δικούς μας, που βρίσκουμε δικαιολογίες για την παρανομία μας, που δεν μας νοιάζει πέρα από το τομάρι μας, που νομίζουμε πως πάντα έχουμε δίκιο. 
Αυτόν τον άνθρωπο πρέπει να τον βάλουμε σε άλλον δρόμο στον δρόμο να υποχρεωθεί να επιμορφωθεί. 
Και τότε από κακοτέχνης σχεδιαστής και κατασκευαστής θα γίνει αυστηρός τηρητής των  προδιαγραφών γιατί θα ελεγχθεί από επιμορφωμένο προϊστάμενο γιατί δεν θα έχει περιθώρια να αιτιολογήσει τυχόν  παράλειψη η αμέλεια. 
Θα επιμορφωθούν και οι οδηγοί επαγγελματίες και μη όλων των κατηγοριών, και δεν θα δέχονται συναδέλφους τους να παρανομούν και να γίνονται επικίνδυνοι οδηγώντας. Οι υπόλοιποι χρήστες θα ενημερώνονται τα της κυκλοφορίας και κατά ομάδες θα επιμορφωθούν σε τοπικό επίπεδο για να τηρούν τους κανόνες σαν πεζοί και σαν ποδηλάτες  αναγνωρίζοντας τεμάχια του οδικού μεταφορικού συστήματος που έχουν διευκολύνσεις ασφαλούς πρόσβασης και διέλευσης  καθώς και  περιοχές που απαιτούν ιδιαίτερη προσοχή.
Σε έναν τέτοιο επιμορφωμένο λαό, που από μόνος του αυτοελέγχεται η αστυνομία θα είναι ένας καλός επιμορφωμένος συνεργάτης θα έχει χρόνο να ασχοληθεί με τους ελάχιστους παραβάτες και οι ποινές θα είναι ενδεικτικά αυστηρές. 
Καλή αρχή λοιπόν. Ξεκινήστε με επιμονή μια προσπάθεια επιμόρφωσης. Δεχτείτε ότι όλοι μας χρειαζόμαστε περισσότερη θωράκιση με γνώσεις, καλλίτερη από αυτήν που εξοπλίζονται τα οχήματα. Δεχτείτε ότι η εφαρμογή της παρούσης γνώσης στους τεχνοκράτες αρκεί, όμως χρειάζονται επιμόρφωση για να τολμήσουν χωρίς εκπτώσεις να εκτελούν έργα υποδομής που θα πληρούν την ασφαλή χρήση από τον χρήστη.
Δεχτείτε ότι ένας επιμορφωμένος λαός επιβάλει σωστές προτεραιότητες στους πολιτικους και συμβάλει στα μέτρα που λαμβάνονται για την βελτίωση  της καθημερινής του ζωής. 
Γιάννης Μηνουδης
Παιδαγωγός κυκλοφορίας"

Δείτε την ανάρτηση του κ. Λιονάκη:

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ