Ψώνια με χρονόμετρο – Τι είναι η πλατφόρμα e-katanalotis

Μέσω εφαρμογής κλείνει το «παραθυράκι» των πολλαπλών SMS με στόχο να περιοριστούν οι άσκοπες μετακινήσεις

Χρονόμετρο μέσω μιας εφαρμογής στο κινητό τηλέφωνο αναμένεται να χρησιμοποιήσει η κυβέρνηση με στόχο να περιορίσει τις άσκοπες μετακινήσεις και παράλληλα να κλείσει κάθε «παραθυράκι» σε όσους με πολλαπλά μηνύματα στο 13033 έκαναν το δίωρο για ψώνια ακόμα και εξάωρο.

Η κοσμοπλημμύρα το Σαββατοκύριακο σε κεντρικούς εμπορικούς δρόμους της χώρας, αλλά και τα malls, με τους επιδημιολόγους να κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, κινητοποίησε την κυβέρνηση η οποία είχε ήδη επεξεργαστεί αυτό το ενδεχόμενο, πριν ακόμα ανοίξει το λιανικό εμπόριο. Στο τραπέζι του υπουργείου Ανάπτυξης εξετάζονται όλα τα δυνατά μέτρα προκειμένου να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα και να μην αναγκαστεί η κυβέρνηση να κλείσει ξανά το λιανεμπόριο, κάτι το οποίο θα ήταν καταστροφικό.

Η πλατφόρμα

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι καταναλωτές που θα θέλουν να μεταβούν σε εμπορικά καταστήματα θα στέλνουν μήνυμα στην πλατφόρμα e-katanalotis μαζί με την ώρα αναχώρησης και την προβλεπόμενη ώρα επιστροφής. Επίσης στο τραπέζι του υπουργείου Ανάπτυξης έχει πέσει και η πρόταση του εμπορικού κόσμου να αυξηθεί κατά μία ώρα ο χρόνος για αγορές, καθώς θεωρείται περιορισμένο το δίωρο για όσους θέλουν να μετακινηθούν σε κεντρικές περιοχές για τις αγορές τους.

Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, προανήγγειλε προχθές το μέτρο σημειώνοντας ότι δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση να μπει φραγή στα μηνύματα, ωστόσο είπε ότι θα υπάρξει μια εφαρμογή, η οποία θα μετρά το διάστημα που οι καταναλωτές κάνουν τις αγορές τους, μέσα από την πλατφόρμα του e-katanalotis.

Και ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή Παναγιώτης Σταμπουλίδης αναφερόμενος στο ίδιο θέμα σημείωσε ότι είναι μία από τις τεχνικές προτάσεις που εξετάζει η κυβέρνηση. «Είναι λάθος να θεωρούμε ότι στέλνοντας πολλά SMS ξεγελάμε το σύστημα και το κράτος» δήλωσε.

Χαμόγελα εμπόρων

Πάντως, χαμόγελα έφεραν οι πρώτες ημέρες λειτουργίας του λιανεμπορίου για τους εμπόρους. «Οπως ήταν αναμενόμενο, η επαναφορά της λειτουργίας του λιανεμπορίου έφερε χαμόγελα τόσο μέσα όσο και έξω από τα καταστήματα. Τα στοιχεία όμως της πρώτης εβδομάδας δεν πρέπει να μας αποπροσανατολίσουν από τη σκληρή πραγματικότητα που βιώνουν οι επιχειρήσεις, που έπειτα από δύο lockdown και ένα ενδιάμεσο υποτονικό διάστημα λειτουργίας έχουν δημιουργήσει εμπρός τους ένα τεράστιο βουνό υποχρεώσεων», δήλωσε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας, Σταύρος Καφούνης, προσθέτοντας ότι πρωταρχικό καθήκον είναι όλοι μας να τηρούμε αυστηρά τα μέτρα προστασίας.

Αυξημένος τζίρος

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας από συνολικά 23 εμπορικούς συλλόγους και επιχειρήσεις του λιανεμπορίου, η εικόνα στα περισσότερα εμπορικά καταστήματα της Αττικής ήταν σχετικά ικανοποιητική μετά και το άνοιγμα των επιχειρήσεων. Στοιχεία της έρευνας του ΠΕΣ Αττικής για την πρώτη εβδομάδα της επαναλειτουργίας και των εκπτώσεων δείχνουν ότι περισσότερες από τρεις στις δέκα επιχειρήσεις είχαν αύξηση των πωλήσεών τους και σε σχέση με πέρυσι (35%), πολύ χαμηλότερα ήταν η κίνηση για το 33%, στα ίδια επίπεδα για το 15%. Η ημερήσια είσπραξη, σε σχέση με τις αντίστοιχες μέρες των εκπτώσεων πέρυσι, εκτιμάται για το 16% άνω του 80%, για το 55% μεταξύ 50%-70%, για το 38% μεταξύ 30%-50% και για το 11% λιγότερο του 30%. Οσο για είδη που κινούνται περισσότερο κατά σειρά προτίμησης των καταναλωτών είναι η ένδυση με 88%, η υπόδηση με 83%, τα καλλυντικά με 27%, τα είδη σπιτιού – έπιπλα με 22%, τα αθλητικά είδη με 17% και τα ηλεκτρικά – ηλεκτρονικά με 11%. «Είναι παρήγορο πως την πρώτη εβδομάδα τα 5 στα 10 εμπορικά στην Αττική κινούνται σε ικανοποιητικά επίπεδα πωλήσεων, ενώ 7 στα 10 έκαναν πάνω από το 50% της περσινής ημερήσιας είσπραξής τους», δήλωσε ο πρόεδρος του ΠΕΣΑ και ΕΒΕΠ, Βασίλης Κορκίδης.

Πηγή: in.gr

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ