Τι ποσοστό των φορολογικών τμημάτων χρησιμοποιεί Τεχνητή Νοημοσύνη

Επτά στις δέκα (65%) εταιρείες δηλώνουν ότι δεν διαθέτουν ένα βιώσιμο τεχνολογικό σχέδιο, για να υποστηρίξουν τα φορολογικά τμήματα τους

 


Μακρύ δρόμο, μέχρι να επιτύχουν τον ψηφιακό μετασχηματισμό στις φορολογικές και χρηματοοικονομικές λειτουργίες τους, έχουν να διανύσουν οι επιχειρήσεις ανά τον κόσμο. Σήμερα, οι εταιρείες, παγκοσμίως, σε μεγάλο βαθμό, παραδέχονται ότι η υφιστάμενη κατάσταση στα φορολογικά και χρηματοοικονομικά τμήματα τους δεν είναι σε θέση να υπηρετήσει πλήρως την ψηφιακή τους στρατηγική.

Σχεδόν επτά στις δέκα (65%) επιχειρήσεις δηλώνουν ότι δεν διαθέτουν ένα βιώσιμο τεχνολογικό σχέδιο για τα φορολογικά και χρηματοοικονομικά τμήματά, το οποίο θα υποστηρίξει την υλοποίηση του οράματος τους. Επίσης, τα φορολογικά και χρηματοοικονομικά τμήματα δυσκολεύονται να ανταποκριθούν στον ρυθμό των νομοθετικών και ρυθμιστικών αλλαγών: το 85% απαντά ότι αναμένει αύξηση του φόρτου εργασίας, προκειμένου να συμμορφωθεί με τις απαιτήσεις ψηφιακής υποβολής φορολογικών στοιχείων.

Στις αυξανόμενες αυτές απαιτήσεις έρχεται να προστεθεί και ένα έλλειμμα στις τεχνολογικές δυνατότητες των επιχειρήσεων, καθώς μόνο το 3% των φορολογικών τμημάτων κάνει εκτεταμένη χρήση νέων, τεχνολογιών, όπως η Τεχνητή Νοημοσύνη και η μηχανική μάθηση. Μάλιστα, το 15% δεν τις χρησιμοποιεί καθόλου, περιορίζοντας εν πολλοίς τις δυνατότητές του. Άλλο ένα ζήτημα συνιστούν οι απαραίτητες τεχνικές δεξιότητες. Η πλειοψηφία των εταιρειών (83%) εκτιμά ότι, οι βασικές τεχνικές ικανότητες του προσωπικού των τμημάτων αυτών, πρέπει να ενισχυθούν τα επόμενα τρία χρόνια, ώστε να περιλαμβάνουν δεξιότητες, που σχετίζονται με την επεξεργασία δεδομένων και άλλες τεχνολογίες. 

Λειτουργικά μοντέλα
Πάντως, ανταποκρινόμενοι σε αυτές τις προκλήσεις, σχεδόν όλοι οι οργανισμοί (99%) δήλωσαν ότι βρίσκονται σε διαδικασία τροποποίησης των φορολογικών και χρηματοοικονομικών λειτουργικών τους μοντέλων. Μάλιστα, το 73% αναφέρει ότι είναι αρκετά πιθανό να προβεί σε αμοιβαία ανάθεση (co-sourcing) κρίσιμων δραστηριοτήτων φορολογικής και χρηματοοικονομικής φύσης σε εξωτερικούς συνεργάτες τους επόμενους 24 μήνες.

“Οι επιχειρήσεις βρίσκονται αντιμέτωπες, επίσης, με ένα απαιτητικό περιβάλλον, που χαρακτηρίζεται από πρωτόγνωρες νομοθετικές και ρυθμιστικές αλλαγές, καθώς και σημαντικές προκλήσεις ως προς το ανθρώπινο δυναμικό, ενώ, παράλληλα, δέχονται πιέσεις να πετύχουν περισσότερα με λιγότερους πόρους”, διαπιστώνει η νέα έκθεση της EY, “Tax and Finance Operate”, που κατέγραψε τις απόψεις 1.013 επιχειρήσεων παγκοσμίως. 

Αύξηση κόστους
Μία ακόμη πρόκληση έγκειται στην πρόσληψη, αλλά και τη διατήρηση ανθρώπινου ταλέντου. Δεν είναι τυχαίο ότι το 45% των εταιρειών δυσκολεύεται να εξασφαλίσει νέες ευθύνες και ευκαιρίες επαγγελματικής εξέλιξης για το προσωπικό των φορολογικών και χρηματοοικονομικών τμημάτων. Επιπλέον, το 62% των τμημάτων αυτών αφιερώνει το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου σε διεκπεραιωτικές δραστηριότητες συμμόρφωσης - σε αντίθεση με δραστηριότητες, που δημιουργούν υψηλότερη προστιθέμενη αξία.

Αντιδρώντας στις σημαντικές φορολογικές μεταρρυθμίσεις στις ΗΠΑ, αλλά και σε άλλες χώρες, το 83% των μεγάλων οργανισμών (με έσοδα που ξεπερνούν τα $20 δισ.) δηλώνει ότι χρειάστηκε να αυξήσει τον προϋπολογισμό του για να εφαρμόσει αυτές τις αλλαγές. Σύμφωνα με την έρευνα, πάνω από τα δύο πέμπτα όλων των εταιρειών (44%) εκτιμούν ότι, για να συμμορφωθούν με τους νέους κανονισμούς, θα χρειαστεί να δαπανήσουν τουλάχιστον $10 εκατ. κατά τα επόμενα πέντε χρόνια.

Την ίδια στιγμή, ωστόσο, τα φορολογικά και χρηματοοικονομικά τμήματα πρέπει να κάνουν περισσότερα με λιγότερους πόρους, με σχεδόν οκτώ στις δέκα (79%) επιχειρήσεις να σχεδιάζουν μία μείωση του κόστους των λειτουργιών αυτών, τα επόμενα δύο χρόνια.

Πηγή: sepe.gr

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ