Ανάπλαση στο κέντρο: Τα ΙΧ ξανάρχονται από την πίσω πόρτα!

Κατερίνα Παντινάκη
Κατερίνα Παντινάκη

Ήδη η ελληνική οδηγική νοοτροπία έχει δώσει το "στίγμα" της αφού καθημερινά ΙΧ, δίκυκλα αλλά και επαγγελματικά οχήματα "σουλατσάρουν" στην οδό 1821

Όνειρο θερινής νυκτός αποδεικνύεται το κέντρο χωρίς αυτοκίνητα, στο Ηράκλειο. Προτού φτάσει καν η Άνοιξη του 2023, το φρεσκο-αναπλασμένο κέντρο θα "υποδεχτεί" μίνι μπας, ταξί και δίτροχα στο πλαίσιο της μελέτης που περιλαμβάνει την ήπια κίνηση στο κέντρο από τη Χατζημιχάλη Γιάνναρη, την απόληξη της Έβανς και το Μεϊντάνι και μέσω της 1821.

Βέβαια ήδη η ελληνική οδηγική νοοτροπία έχει δώσει το "στίγμα" της αφού καθημερινά ΙΧ, δίκυκλα αλλά και επαγγελματικά οχήματα "σουλατσάρουν" στην οδό 1821 και δεν πρόκειται - μόνο - για είσοδο και έξοδο από το πάρκινγκ της περιοχής, αλλά για ... κανονικότατη κυκλοφορία μέσω μικρής Έβανς! Μάλιστα έχουν ήδη βρεθεί και οχήματα "μούρη με μούρη" με πεζούς, με τους δεύτερους τελικά να υποχωρούν για να περάσουν τα παρανόμως κινούμενα στο κέντρο οχήματα.

1821

"Τα κυκλοφοριακά μέτρα πήραν παράταση μέχρι περίπου τα μέσα Ιανουαρίου του 2023, καθώς "πέρασαν" από την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής" λέει ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Γιάννης Αναστασάκης κι αυτό στην πράξη σημαίνει, ότι για τουλάχιστον το επόμενο τρίμηνο οι πεζοί δικαιούνται να χαίρονται το πεζοδρομημένο κέντρο κατ'αποκλειστικότητα, καθώς όπως εξηγεί ο αντιδήμαρχος "αυτή τη στιγμή, όποιος κυκλοφορεί στο "σταυρό" της πόλης κυκλοφορεί άνευ αδείας". Βέβαια από το τί ... δικαιούνται οι πεζοί, μέχρι το τί ισχύει στην πράξη, υπάρχει χάσμα τεράστιο! Γιατί ήδη από καιρό πολλοί είναι εκείνοι που δοκίμασαν να οδηγήσουν μέσα στο κέντρο κι αφού τα κατάφεραν ... ανενόχλητοι, τους μιμήθηκαν κι άλλοι και με τη σειρά τους κι άλλοι, με αποτέλεσμα οι πεζοί να βρίσκονται για άλλη μια φορά υπό διωγμό.

Με το νέο χρόνο, μετά τα μέσα Ιανουαρίου η κατάσταση αναμένεται να αλλάξει καθώς και με τη "βούλα" - τουλάχιστον με τη μελέτη με τη μορφή που έχει τώρα, έχοντας ενσωματώσει και θέσεις από τη δημόσια διαβούλευση που πραγματοποιήθηκε - στο αναπλασμένο κέντρο θα επιτρέπεται να εισέρχονται μίνι μπας, ταξί και δίκυκλα, καθώς σύμφωνα με τον Γ.Αναστασάκη "το έργο ήταν εξαρχής σχεδιασμένο για δρόμους ήπιας κυκλοφορίας. Εμείς ενισχύσαμε το κομμάτι της πεζοδρόμησης". Ο ίδιος προσθέτει ότι το σκεπτικό αυτό αποτυπώνεται και στο "ύφος" των δρόμων, καθώς δεν έχουν στρωθεί με ένα υλικό απ'άκρη σ'άκρη, αλλά με την εγκατάσταση μικρών κολόνων αλλά και με τη διαμόρφωση "πεζοδρομίων" χάρη στη χρήση άλλων υλικών, "μαρτυράται" ο διπλός ρόλος της οδού.

Αφήνοντας λοιπόν κατά μέρος το "όνειρο" της πόλης που περπατιέται, που τη ζει και την απολαμβάνει ο Ηρακλειώτης αλλά και ο επισκέπτης, εύλογα προκύπτει το εξής ερώτημα: Πώς διασφαλίζει κανείς ότι η κυκλοφορία στο κέντρο θα περιοριστεί στα μίνι μπας, τα ταξί και τα δίκυκλα και δε θα γίνει "μπάτε σκύλοι αλέστε";

Ίδης

Η λύση είναι η αστυνόμευση προφανώς, αλλά αλήθεια, κατά πόσο είναι λογικό να αστυνομεύεται το "αυτονόητο", τη στιγμή που θα μπορούσε το (μετρημένο) ανθρώπινο δυναμικό της Τροχαίας και της Δημοτικής Αστυνομίας να επιδίδεται σε άλλους ελέγχους; "Όταν έρθει η ώρα θα εξετάσουμε όλα τα ενδεχόμενα" - λέει ο διοικητής της Τροχαίας, Στέλιος Καρακούδης, επισημαίνοντας ότι όπου είναι εφικτή η χρήση της τεχνολογίας, αυτή επιλέγεται, προκειμένου το έμψυχο δυναμικό να διατίθεται για άλλους είδους ελέγχους, όπως είναι τα αλκοτέστ, για τα οποία απαιτείται η ανθρώπινη παρουσία.

Το σίγουρο είναι ότι κατά τα τελευταία 4 χρόνια εργασιών στο κέντρο, αρκετοί καθώς φαίνεται όχι μόνο δεν συνήθισαν το να μένουν εκτός του κέντρου τα τροχοφόρα, όχι μόνο δεν αγάπησαν το κέντρο που "ανήκει" στους ανθρώπους και όχι τα οχήματα, αλλά επιμένουν πως αδυνατούν να περπατήσουν περίπου 400 μέτρα, ως τις πιάτσες ταξί στην πλατεία Ελευθερίας ή την πλατεία Κορνάρου. Το νέο καθεστώς των ... εξαιρέσεων στο αναπλασμένο κέντρο θα ισχύσει από τα μέσα ή τέλη Γενάρη του 2023 ως τα τέλη του χρόνου και κατόπιν θα επανεξεταστεί το αν θα επιτραπεί η κυκλοφορία και στα ΙΧ ή αν - από την άλλη πλευρά - θα αποκλειστούν και τα οχήματα μαζικής μεταφοράς, τα ταξί και τα δίκυκλα, επιστρέφοντας σε κλίμα... ευρωπαϊκό.

 

Δείτε επίσης:

Κάνουν ότι ... δε βλέπουν τον πεζόδρομο και οδηγούν στο κέντρο!

Θέλουν να ξαναγυρίσει το Ηράκλειο, κυκλοφοριακά, όπως ήταν πριν την ανάπλαση!

 

Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη και το Ηράκλειο

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ