Η συγγνώμη της ΔΕΥΑΗ και οι δικαιολογίες μετά τη ..."θύελλα"!

Newsroom
Newsroom

Η επίσημη απάντηση της ΔΕΥΑΗ μετά το χάος που προκλήθηκε σε επιχειρήσεις και νοικοκυριά

Μετά από μία, κατά γενική ομολογία, πολύ δύσκολη περίοδο που βίωσαν νοικοκυριά κι επιχειρήσεις στο Ηράκλειο, καθώς καλούνταν να τα βγάλουν πέρα χωρίς σταγόνα νερό, για πολλές ημέρες, μη παίρνοντας συχνά και απαντήσεις για το λόγο που υπήρξε αυτή η απίστευτη ταλαιπωρία και αφού αναγκάστηκαν να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για να καλύψουν τις βασικές τους ανάγκες πληρώνοντας βυτία νερού, η Διοίκηση της ΔΕΥΑΗ με ανακοίνωσή της, ζητά "συγγνώμη" για την ταλαιπωρία!

Τονίζεται ότι δεν έγινε τίποτα εσκεμμένα και δίδονται αναλυτικά στοιχεία για το που έγιναν εργασίες αντικατάστασης του δικτύου, που έγινε διακοπή της υδροδότησης και που υπήρξε πρόβλημα.

Αξιοσημείωτο είναι πάντως το γεγονός ότι ακόμη και τώρα, τόσες μέρες μετά το χάος που προκλήθηκε δηλαδή  σε ένα μεγάλο μέρος της πόλης του Ηρακλείου, η Διοίκηση της Υπηρεσίας τονίζει ότι "ενώ συνήθως η αποκατάσταση της υδροδότησης μετά από διακοπή διαρκεί 1-2 ημέρες, στην περίπτωση αυτή για κάποιους λόγους που δεν είναι ακόμη γνωστοί στη  Υπηρεσία και διερευνώνται, καθυστέρησε η σωστή λειτουργία των δικτύων (παροχή πίεση) ώστε να υδροδοτηθούν επαρκώς οι υδρευόμενες περιοχές"!

Θυμίζουμε ότι ο Πρόεδρος της ΔΕΥΑΗ Γ. Βουρεξάκης έχει δηλώσει στο Cretalive ότι γίνεται ΕΔΕ για να διαπιστωθούν τα αίτια της καθυστέρησης, να εντοπιστούν τυχόν σφάλματα ή παραλείψεις, να αποδοθούν ευθύνες και να  προσδιοριστούν διορθωτικές ενέργειες που πρέπει να γίνουν για τον αποτελεσματικό  έλεγχο και λειτουργία των νέων δικτύων ύδρευσης...

Ακόμη, αναγνωρίζεται ότι η Υπηρεσία έχει σοβαρό πρόβλημα έλλειψης προσωπικού που μοιραία οδηγεί σε προβλήματα, ωστόσο,  η ανακοίνωση καταλήγει με την επισήμανση ότι "Είναι άδικο, για το προσωπικό και τη Διοίκηση της ΔΕΥΑΗ, με αφορμή ένα ατυχές ομολογουμένως περιστατικό, να μηδενίζεται η δράση της και οι προσπάθειες που γίνονται για να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις ύδρευσης – αποχέτευσης της συνολικής  περιφέρειας του Δήμου Ηρακλείου, εκτελώντας παράλληλα και ένα τεράστιο έργο αναβάθμισης-αντικατάστασης των υποδομών μας"...

Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΔΕΥΑΗ έχει ως εξής:

"Η μη υδροδότηση ολόκληρων περιοχών της πόλης μας για πολλές ημέρες αποτελεί φαινόμενο μη αποδεκτό από κανένα μας. Η ΔΕΥΑΗ, Διοίκηση και Προσωπικό, αισθάνεται την ανάγκη και την ελάχιστη υποχρέωση να ζητήσει ένα μεγάλο συγνώμη από τους καταναλωτές που ταλαιπωρήθηκαν από αυτό το δυσάρεστο για όλους γεγονός, το οποίο φυσικά δεν έγινε εσκεμμένα 

Σχετικά με τα προβλήματα υδροδότησης που προκάλεσαν τις διαμαρτυρίες των δημοτών μας αφενός στις περιοχές Μασταμπά, Θέρισσο και Ατσαλένιο και αφετέρου στα Δυτικά Προάστια (Τρείς Βαγιές, Σταυρωμένος, Γιόφυρος κλπ) σας γνωρίζουμε τα παρακάτω:

-Σε ότι αφορά τις περιοχές Μασταμπά, Θέρισσο και Ατσαλένιο

Η ΔΕΥΑΗ, όπως είναι γνωστό,  αντικαθιστά το πεπαλαιωμένο δίκτυο ύδρευσης εντός της πόλης του Ηρακλείου. Προκειμένου να ολοκληρωθεί η λειτουργία των νέων δικτύων στις περιοχές Μασταμπά – Θέρισσος και να απομονωθούν τα παλιά δίκτυα ήταν επιβεβλημένο να γίνει η σύνδεση του νέου κεντρικού τροφοδοτικού αγωγού. Προϋπόθεση για την εκτέλεση αυτής της εργασίας ήταν η διακοπή της υδροδότησης  για περίπου δύο 24ωρα. Γι’ αυτό το λόγο εκδόθηκε η σχετική προειδοποιητική ανακοίνωση.

Στην πράξη χρειάστηκε μεγαλύτερο χρονικό διάστημα για να σταματήσει το νερό και να ολοκληρωθούν οι εργασίες σύνδεσης, που είχε σαν αποτέλεσμα  αρκετοί κάτοικοι των αντίστοιχων περιοχών (αφού εξαντλήθηκαν τα αποθέματα) να μην έχουν νερό, με όλες τις επακόλουθες συνέπειες. 

Παρά το γεγονός ότι από Πέμπτη 6/10 απόγευμα ολοκληρώθηκε η σύνδεση του κεντρικού αγωγού και διοχετεύθηκε νερό στο υφιστάμενο δίκτυο,  πέρασε αρκετός χρόνος για να αποκατασταθεί η υδροδότηση και να γεμίσουν με νερό τα περίπου 60 χιλιόμετρα δικτύων που βρίσκονται στις προαναφερόμενες περιοχές. Επισημαίνουμε ότι πρόκειται για μια μεγάλη περιοχή και πυκνοκατοικημένη, που για να καλυφθεί πρέπει να γεμίσουν και όλοι οι αποθηκευτικοί χώροι των ιδιοκτησιών (δεξαμενές, ντεπόζιτα) και κατά συνέπεια απαιτούνται μεγάλες ποσότητες νερού. Εν τέλει με την ταυτόχρονη λειτουργία παλαιών και νέων δικτύων εξομαλύνθηκε η υδροδότηση το απόγευμα της Δευτέρας 10/10. 

Συνήθως η αποκατάσταση της υδροδότησης μετά από διακοπή διαρκεί 1-2 ημέρες. Στην περίπτωση αυτή για κάποιους λόγους που δεν είναι ακόμη γνωστοί στη  Υπηρεσία και διερευνώνται, καθυστέρησε η σωστή λειτουργία των δικτύων (παροχή πίεση) ώστε να υδροδοτηθούν επαρκώς οι υδρευόμενες περιοχές.

Από τη ΔΕΥΑΗ διεξάγεται έρευνα προκειμένου να διαπιστωθούν τα αίτια για την προαναφερόμενη καθυστέρηση, να εντοπιστούν τυχόν σφάλματα ή παραλείψεις, να αποδοθούν ευθύνες και να  προσδιοριστούν διορθωτικές ενέργειες που πρέπει να γίνουν για τον αποτελεσματικό  έλεγχο και λειτουργία των νέων δικτύων ύδρευσης. Επίσης για να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την αποφυγή παρόμοιων περιστατικών στο μέλλον. 

Παράλληλα προγραμματίζονται άμεσα οι εργασίες απομόνωσης των παλαιών δικτύων στις προαναφερόμενες περιοχές (Μασταμπάς, Θέρισσος) ώστε να βελτιωθούν σημαντικά οι συνθήκες υδροδότησης τους (πίεση, παροχή).

Σε ό,τι αφορά τις περιοχές Δυτικών Προαστίων (Τρείς Βαγιές, Σταυρωμένος, Γιόφυρος κλπ)

Η διακοπή της λειτουργίας των γεωτρήσεων στο πεδίο του Αγ Μύρωνα λόγω βλάβης της ΔΕΗ από το πρωί της Παρασκευής 7/10 έως περίπου τις 8 το βράδυ της ίδιας ημέρας ,  δημιούργησε πρόβλημα τροφοδοσίας της δεξαμενής Δ1 και κατά συνέπεια προβλήματα υδροδότησης στα Δυτικά Προάστια.

Σταδιακά, από το Σάββατο ενισχύθηκε η συγκεκριμένη δεξαμενή και με νερό από το υδραγωγείο του Κρουσώνα και η κατάσταση έχει πλέον εξομαλυνθεί.

Κατανοούμε τη δικαιολογημένη αγανάκτηση των κατοίκων της πόλης που ταλαιπωρήθηκαν και ζητούμε και πάλι συγγνώμη. 

Επισημαίνουμε ότι η ΔΕΥΑΗ μαστίζεται από έλλειψη προσωπικού, καθώς, ενώ από το 2010 έχει αποχωρήσει περί το 1/3 του δυναμικού αυτής και έχει διπλασιαστεί η γεωγραφική περιοχή αρμοδιότητάς αυτής, δεν μας έχει επιτραπεί από την Πολιτεία όλα αυτό το διάστημα να προβούμε σε νέες προσλήψεις. 

Με το ελάχιστο προσωπικό που διαθέτει τώρα η Δημοτική μας Επιχείρηση, προσπαθούμε να ανταποκριθούμε σωρευτικά:  

• στις απαιτήσεις συντήρησης και λειτουργίας πολλών χιλιομέτρων δικτύων ύδρευσης αποχέτευσης και εγκαταστάσεων άντλησης και επεξεργασίας λυμάτων

• στη μελέτη και παρακολούθηση της κατασκευής των νέων έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη προεξάρχοντος του εμβληματικού έργου της ύδρευσης που αφορά στην κατασκευή 150 χλμ νέων δικτύων κ λοιπά έργα αρμοδιότητας μας. Πρόκειται για το μεγαλύτερο πρόγραμμα έργων ύδρευσης των τελευταίων δεκαετιών, το οποίο θα αλλάξει ριζικά τις συνθήκες υδροδότησης της πόλης μας. Για να μη δημιουργούνται εσφαλμένες εντυπώσεις επισημαίνουμε ότι η κατασκευή των νέων αυτών έργων (πχ στην περιοχή Κορώνη Μαγαρά), ουδεμία σχέση έχει με τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν. 

• στο σχεδιασμό έργων και παρεμβάσεων για την επόμενη μέρα, στο πλαίσιο των κατευθύνσεων  της Πράσινης Συμφωνίας και της προώθησης της κυκλικής οικονομίας με στόχο τη δημιουργία ενός αποτελεσματικού κύκλου του νερού στο Δήμο Ηρακλείου

Είναι συνεπώς άδικο, για το Προσωπικό και τη Διοίκηση της ΔΕΥΑΗ, με αφορμή ένα ατυχές ομολογουμένως περιστατικό, να μηδενίζεται η δράση της και οι προσπάθειες που γίνονται για να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις ύδρευσης – αποχέτευσης της συνολικής  περιφέρειας του Δήμου Ηρακλείου, εκτελώντας παράλληλα και ένα τεράστιο έργο αναβάθμισης-αντικατάστασης των υποδομών μας".

 

Δείτε επίσης:

Τι απαντά ο Πρόεδρος της ΔΕΥΑΗ στο Cretalive για τις διακοπές νερού

Χωρίς νερό, χωρίς επικοινωνία

Για τέταρτη μέρα χωρίς νερό!

 

Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη και το Ηράκλειο

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ