Ο Σύλλογος Φυσικών Κρήτης για τις αναθέσεις μαθημάτων

Newsroom
Newsroom

Τι αναφέρει σε επιστολή του προς τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων

Για υποβάθμιση του μαθήματος της Φυσικής στα σχολεία κάνει λόγο η διοίκηση του Συλλόγου Φυσικών Κρήτης με αφορμή το ζήτημα των αναθέσεων μαθημάτων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Σε επιστολή του προς τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Κρήτης αλλά και τους Διευθυντές Γυμνασίων και Λυκείων του νησιού, ο Σύλλογος Φυσικών υπογραμμίζει:

"Ο Σύλλογος Φυσικών Κρήτης, έχει ξεκινήσει μια σειρά παρεμβάσεων τα τελευταία χρόνια σε σχέση με την διδασκαλία της Φυσικής στην Β/Βάθμια εκπαίδευση τόσο ως προς το περιεχόμενο των αναλυτικών προγραμμάτων, όσο και ως προς το κατάλληλα εκπαιδευμένο εκπαιδευτικό προσωπικό.

Πριν λίγους μήνες με ανοικτή επιστολή μας καλέσαμε τα Τμήματα Φυσικής να πάρουν θέση για την υποβάθμιση της διδασκαλίας της Φυσικής, όπως και έκαναν. Προχωρήσαμε σε δημόσιες παρεμβάσεις και συναντήσεις με φορείς καταθέτοντας τους προβληματισμούς μας για την διδασκαλία του μαθήματος από μη Φυσικούς. Στόχος κάθε παρέμβασης μας είναι η ποιοτική διδασκαλία της Φυσικής στο Δημόσιο σχολείο μέσα από κατάλληλα επιμορφωμένο προσωπικό που κατέχει το γνωστικό αντικείμενο και μπορεί να αξιοποιήσει όλα τα εργαλεία (εργαστηριακός εξοπλισμός κλπ) για να διδάξει το μάθημα της Φυσικής, όπως ορίζεται από τα αναλυτικά προγράμματα.

Μετά τους μόνιμους διορισμούς στην εκπαίδευση τα τελευταία 2 χρόνια και τους ελάχιστους διορισμούς Φυσικών, παρατηρείται σε πολλά σχολεία της χώρας αναντιστοιχία ανάμεσα στις ανάγκες και στις θέσεις Φυσικών, με συνέπεια να γίνεται χρήση της Β Ανάθεσης για την διδασκαλία της Φυσικής από άλλες ειδικότητες ΠΕ04 ( Φυσικών Επιστημών), αλλά ακόμα και από την ειδικότητα ΠΕ03 (Μαθηματικών). Η επιλογή αυτή έχει ως συνέπεια το μάθημα της Φυσικής να μην διδάσκεται όπως θα έπρεπε να διδάσκεται σε βάρος των μαθητών μας. Υπάρχουν αρκετές περιπτώσεις που συνάδελφοι Βιολόγοι έχουν κληθεί ( ή έχουν επιλέξει) να διδάξουν την Φυσική στην Α και Β Λυκείου, και συνάδελφοι Μαθηματικοί στο Γυμνάσιο, χωρίς προφανώς να κατέχουν το γνωστικό αντικείμενο.
 
Γνωρίζουμε και κατανοούμε ότι πολλές φορές στα πλαίσια της εύρυθμης λειτουργίας των σχολικών μονάδων και κυρίως για να μπορέσει να δημιουργηθεί ωρολόγιο πρόγραμμα χωρίς σοβαρές δυσκολίες, παραβλέπεται ή «παραμερίζεται» η εφαρμογή της κείμενης νομοθεσίας (ΦΕΚ,Τεύχος B’ 2737/04.07.2020 ) σύμφωνα με την οποία οι εκπαιδευτικοί καλύπτουν με τα μαθήματα της Α ανάθεσης τους το υποχρεωτικό τους ωράριο και συμπληρώνουν με τα μαθήματα της Β Ανάθεσης εφόσον δεν έχουν καλυφτεί οι ώρες του ωραρίου τους.

Προς αποφυγή της όποιας παρερμήνευσης της στάσης του Συλλόγου μας, επιθυμούμε τη διασφάλιση της ποιοτικής διδασκαλίας της Φυσικής, όπως επίσης θεωρούμε αυτονόητο το αντίστοιχο και για τα υπόλοιπα μαθήματα. Έτσι σε κάθε περίπτωση θεωρούμε αναγκαίο η Φυσική να διδάσκεται από τους Φυσικούς ειδικά στα Λύκεια και προφανώς στα μαθήματα Θετικού Προσανατολισμού και να εφαρμόζεται η κείμενη νομοθεσία. Επιβάλλεται δε να υπάρξει διαφορετική μεταχείριση, μόνο για λόγους ανάγκης, οι οποίοι σχετίζονται με παράγοντες όπως η απόσταση από αστικό ιστό, μετακινήσεις εκπαιδευτικών σε άλλους δήμους κτλ. Ταυτόχρονα ζητάμε να υπάρξει μέριμνα για όλους εκείνους τους εκπαιδευτικούς που αναλαμβάνουν το φορτίο του κόστους μετακίνησης, όταν συμπληρώνουν ωράριο σε περισσότερα του ενός σχολείου.

Είναι αυτονόητο ότι η πολιτεία οφείλει με κάθε τρόπο να παρέχει σε κάθε μαθητή της χώρας τα ίδια εφόδια και την ίδια ποιότητα στην εκπαίδευση. Καλούμε τους διευθυντές των σχολικών μονάδων, αλλά και τους συναδέλφους ΠΕ04 των Φυσικών Επιστημών να βάλουν ως προτεραιότητα την ποιοτική διδασκαλία και όχι απλά την κάλυψη του ωραρίου ή το πρόγραμμα τους. Ειδικά για το Λύκειο τα μαθήματα να διδάσκονται από τον εκπαιδευτικό που έχει τις αντίστοιχες σπουδές πάνω στο γνωστικό αντικείμενο του".

Φωτογραφία από  serezniy via vista.create

Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ