Οδεύει προς την εφαρμογή το νέο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης

Οδεύει προς την εφαρμογή το νέο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης

Οδεύει προς την έναρξη της εφαρμογής του το νέο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης το οποίο θα χρησιμοποιεί σύγχρονα μέσα και καταγραφές με την δημοτική αρχή να ευελπιστεί πως η νέα κανονιστική θα ρυθμίσει μια σειρά από ζητήματα που αφορούν την κυκλοφορία και την στάθμευση στην πόλη.

Η νέα κανονιστική η οποία παρουσιάζεται στους επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων προσαρμόζεται και στο νέο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης που διαθέτει αισθητήρες τους οποίους έχει εγκαταστήσει η Cosmote σε σημεία της πόλης, ενώ με βάση τα στοιχεία που έχουν συλλεχτεί θα γίνουν παραμετροποιήσεις ώστε στη συνέχεια η κανονιστική –έως τα τέλη Σεπτεμβρίου- να ψηφιστεί και να ξεκινήσει η ενημέρωση των πολιτών για την εφαρμογή και λειτουργία του νέου συστήματος.

Όπως εξήγησε μιλώντας στον ΤΕΑΜ FM ο Αντιδήμαρχος καθημερινότητας του Δήμου Ρεθύμνης Θωμάς Κρεβετζάκης μετά την πρώτη ενημέρωση των δημοτών, και για τους επομένους δύο μήνες το σύστημα θα τεθεί σε εφαρμογή, ωστόσο με τη συνδρομή εθελοντών θα δοθεί περίοδος χάριτος για την προσαρμογή όλων στο νέο σύστημα.

Υπενθυμίζεται πως πρόκειται για συνολικά 595 θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης που θα λειτουργήσουν πλέον με ειδικούς αισθητήρες και ο δημότης μέσω της ειδικής εφαρμογής και του κινητού του τηλεφώνου θα μπορεί να πραγματοποιεί πληρωμές για τον χρόνο στάθμευσης που επιλέγει αλλά και να ενημερώνεται για την ώρα που θα πρέπει να απομακρύνει το όχημά τους καθώς και αν επιθυμεί να μπορεί να ανανεώνει το χρόνο του κάνοντας νέα πληρωμή. Παράλληλα, ο Δήμος Ρεθύμνης θα έχει στη διάθεσή του στοιχεία για την στάθμευση. Στις τρείς ηλεκτρονικές πινακίδες που έχουν τοποθετηθεί στις εισόδους της πόλης, ο δημότης θα μπορεί να ενημερώνεται- όπως και μέσω της εφαρμογής- για τον κυκλοφοριακό φόρτο, καθως και τις διαθέσιμες θέσεις στάθμευσης, κάτι που θα μειώσει την άσκοπη μετακίνηση εντός του αστικού ιστού σύμφωνα με τις εκτιμήσεις και τα δεδομένα που έχει στη διάθεσή της η δημοτική αρχή.

Όπως εξήγησε ο κος Κρεβετζάκης τα παραπάνω καθώς και μια σειρά από ζητήματα περιλαμβάνονται στη νέα κανονιστική που βάζει σε «τάξη» μια σειρά από παραμέτρους. Συγκεκριμένα, όπως εξήγησε ο κος Κρεβετζάκης η νέα κανονιστική μεταξύ άλλων: «Μειώνει την μακροχρόνια στάθμευση που αυτή τη στιγμή είναι και το μεγαλύτερο πρόβλημα στο κομμάτι της ελεγχόμενης. Δεν αλλάζουν τα όρια όπως τα γνωρίζαμε τα προηγούμενα χρόνια, απλά υπάρχει πλέον το όριο των 72 ωρών το μέγιστο που μπορεί κάποιος να σταθμεύει το αυτοκίνητό του».

Αυτό είναι σημαντικό, όπως επεσήμανε ο ίδιος καθώς είχαν παρατηρηθεί το προηγούμενο διάστημα- αφού το σύστημα ανεπίσημα είχε δοκιμαστεί λειτουργικά- καταγραφές με οχήματα να παραμένουν σε θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης ακόμη και 40 ημέρες.

Επιπλέον , όπως εξήγησε ο Αντιδήμαρχος Καθημερινότητας, εκτός από την εφαρμογή «στοίχημα» είναι και η εξυπηρέτηση ανθρώπων που δεν διαθέτουν είτε γνώση της τεχνολογίας , είτε συσκευές που μπορούν να υποστηρίξουν την εφαρμογή, συνεπώς τα σημεία πώλησης πέριξ της ελεγχόμενης στάθμευσης θα διατηρηθούν για να μπορούν οι πολίτες να προμηθεύονται το ειδικό σήμα.

Μεταξύ άλλων στα ζητήματα που θα επιλύσει η εφαρμογή του νέου συστήματος των αισθητήρων περιλαμβάνονται και οι παράνομες καταλήψεις χώρου με αντικείμενα, ένα σύνηθες φαινόμενο , αφού οι αισθητήρες θα εμφανίζουν ειδοποίηση και υπάλληλος θα μεταβαίνει άμεσα στο σημείο.

Αναφορικά με το νέο σύστημα ο κος Κρεβετζάκης υπογράμμισε: «Θεωρούμε ότι θα βρεθούν με την εφαρμογή του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης πολύ περισσότερες θέσεις στάθμευσης, οπότε θα μειωθεί η άσκοπη μετακίνηση που επιβάρυνε κατά πολύ τον κυκλοφοριακό φόρτο και εκνευρίζει και τους περισσότερους στην καθημερινότητά μας όταν ψάχνουμε θέση στάθμευσης . Οι αισθητήρες εκτός από τις 595 θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης έχουν μπει ξεχωριστά και διαφορετικού τύπου τόσο για τα ΑμεΑ που θα εποπτεύονται από την ΕΛ.ΑΣ όσο και για τις φορτοεκφορτώσεις όπου εκεί θα λειτουργούν με διαφορετικό τρόπο. Θα υπάρχει μια μαγνητική κάρτα προκειμένου να ελέγχουμε και τις θέσεις αυτές και να μειώσουμε και την κυκλοφοριακή επιβάρυνση που έχουν οι τροφοδοσίες κατά τις πρωινές κυρίως ώρες. Είναι ένα πρόβλημα αυτό αλλά είναι και η πρώτη σοβαρή προσπάθεια για την επίλυσή του. Του χρόνου θα έχουμε ακόμη περισσότερα στατιστικά στοιχεία, θα εύχυμε όλα τα ποιοτικά στοιχεία για να προχωρήσουμε σε περαιτέρω κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που θα διευκολύνουν την καθημερινότητά μας».

Σε ό, τι αφορά το χρονοδιάγραμμα ο κος Κρεβετζάκης τόνισε πως η νέα κανονιστική θα περάσει από το δημοτικό συμβούλιο στα τέλη Σεπτεμβρίου και στη συνέχεια θα τεθεί σε εφαρμογή, ενώ θα ακολουθήσει μια περίοδος προσαρμογής με ενημέρωση των πολιτών. Συγκεκριμένα ο ίδιος ανέφερε: «μέχρι να εξοικειωθεί ο κόσμος θα μας πάρει τουλάχιστον δύο με τρείς μήνες, οπότε θα είμαστε επιεικείς το πρώτο διάστημα. Το σύστημα θα είναι σε εφαρμογή αλλά θα υπάρχουν εθελοντές που θα διευκολύνουν τον κόσμο στην χρήση του συστήματος»

ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

Μέσω της κινητικότητας στο Δήμο Ρεθύμνης θα ενισχυθεί και το προσωπικό το οποίο θα είναι αρμόδιο για την εποπτεία του μέτρου, καθώς αυτή την ώρα οι δύο υπάλληλοι της υπηρεσίας δεν επαρκούν.
Οι ελπίδες στρέφονται από τη νέα χρονιά και στην επανασύσταση της δημοτικής αστυνομίας, όπως τόνισε ο κος Κρεβετζάκης που έχει ήδη ενταχθεί στον οργανισμό του δήμου Ρεθύμνης και θα εξυπηρετήσει την εποπτεία και του δακτυλίου καθώς και των τραπεζοκαθισμάτων.

Πηγή: goodnet.gr

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ