Στη Βουλή η επιστολή της ΠΕΔ Κρήτης για έκδοση ασφαλιστικής ενημερότητας στους Δήμους

Σε πολλούς δήμους το πρόβλημα της αδυναμίας έκδοσης ασφαλιστικής ενημερότητας

Ο Βουλευτής Βασίλης Κεγκέρογλου κατέθεσε αναφορά  στη Βουλή την επιστολή της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κρήτης  για την αντιμετώπιση του προβλήματος που έχει ανακύψει σε πολλούς Δήμους της Κρήτης, οι οποίοι δεν μπορούν να εκδώσουν ασφαλιστική ενημερότητα.

Συγκεκριμένα, όπως υποστηρίζουν  στο πλαίσιο της διαδικασίας ένταξης των φορέων στο νέο καθεστώς ΑΠΔ Δημοσίου από 01/01/2020, το ΤΜΗΜΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΕΣΟΔΩΝ & ΕΙΣΠΡΑΞΗΣ ΕΙΣΦΟΡΩΝ ΜΙΣΘΩΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟΜΕΑ της ΓΕΝΙΚΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΕΙΣΦΟΡΩΝ της ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ του ΕΦΚΑ, εκτελεί εργασίες συγκέντρωσης και ταυτοποίησης πληρωμών που έχουν πραγματοποιηθεί από Δημόσιους Φορείς (και ΟΤΑ) και έχουν υποβάλει ΑΠΔ Δημοσίου, με αποτέλεσμα να μην εκδίδεται ασφαλιστική ενημερότητα για τους Δήμους από τα τοπικά παραρτήματα καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας ταυτοποίησης και διασταύρωσης των στοιχείων από τις κεντρικές υπηρεσίες του ΕΦΚΑ.

Η παραπάνω διαδικασία είναι ιδιαίτερα χρονοβόρα και οι Δήμοι, αν και έχουν καταβάλλει κανονικά και εμπρόθεσμα τις εισφορές τους, δεν μπορούν να λάβουν ασφαλιστική ενημερότητα με συνέπεια να δυσχεραίνεται η ομαλή λειτουργία τους και να κινδυνεύουν με απένταξη ακόμη και συγχρηματοδοτούμενα έργα.

Παρακαλώ αφού λάβετε υπόψη τις παρατηρήσεις της Ένωσης να μας ενημερώσετε για τις συγκεκριμένες ενέργειες στις οποίες προτίθεστε να προβείτε για την άμεση και οριστική επίλυση του προβλήματος.

 

Αναλυτικά το κείμενο της αναφοράς έχει ως εξής:

 

«Το τελευταίο διάστημα το σύνολο σχεδόν των Δήμων της Κρήτης αντιμετωπίζει σοβαρές δυσκολίες αναφορικά με τη διαδικασία έκδοσης ασφαλιστικής ενημερότητας από τον ΕΦΚΑ.

Σύμφωνα με ενημέρωση από τις τοπικές και κεντρικές υπηρεσίες του ΕΦΚΑ,στο πλαίσιο της διαδικασίας ένταξης των φορέων στο νέο καθεστώς ΑΠΔ Δημοσίου από 01/01/2020, το ΤΜΗΜΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΕΣΟΔΩΝ & ΕΙΣΠΡΑΞΗΣ ΕΙΣΦΟΡΩΝ ΜΙΣΘΩΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟΜΕΑ της ΓΕΝΙΚΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΕΙΣΦΟΡΩΝ της ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ του ΕΦΚΑ, εκτελεί εργασίες συγκέντρωσης και ταυτοποίησης πληρωμών που έχουν πραγματοποιηθεί από Δημόσιους Φορείς (και

ΟΤΑ) και έχουν υποβάλει ΑΠΔ Δημοσίου, με αποτέλεσμα να μην εκδίδεται ασφαλιστική ενημερότητα για τους Δήμους από τα τοπικά παραρτήματα καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας ταυτοποίησης και διασταύρωσης των στοιχείων από τις κεντρικές υπηρεσίες του ΕΦΚΑ. Τούτο έχει ως αποτέλεσμα αφ’ ενός η διαδικασία να είναι εξαιρετικά χρονοβόρα(χαρακτηριστικό παράδειγμα το αίτημα του Δήμου Αμαρίου που έχει υποβληθεί από τις 2/6/2021 και δεν έχει απαντηθεί ακόμα) και αφ΄ ετέρου οι Δήμοι να μη κατέχουν ασφαλιστική ενημερότητα για ένα μεγάλο διάστημα, ΠΑΡΟΤΙ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΒΑΛΕΙ ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΤΙΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΤΟΥΣ.

Όπως αντιλαμβάνεστε με βάση τα ανωτέρω δεδομένα, οι Δήμοι δεν μπορούν να προβούν σε μια σειρά γραφειοκρατικών διαδικασιών(πχ μεταβιβάσεις, σύνταξη συμβολαίων κ.λπ.), πληρωμών και άλλων ενεργειών, λόγω της μη κατοχής ασφαλιστικής ενημερότητας, με ότι αυτό συνεπάγεται για την ομαλή και απρόσκοπτη λειτουργία τους, ιδιαίτερα την κρίσιμη αυτή περίοδο που διανύουμε.

Ιδιαίτερο πρόβλημα παρουσιάζεται στην αποπληρωμή από πλευράς των Δήμων, έργων και προμηθειών, με συνέπεια σε πολλές περιπτώσεις οι ανάδοχοι να έχουν κάνει διακοπή εργασιών αλλά να υπάρχει και ο κίνδυνος της απένταξης ορισμένων συγχρηματοδοτούμενων έργων και δράσεων».

 

Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ