Στη Λότζια ξανά η "καυτή πατάτα" των κυκλοφοριακών μέτρων

Κατερίνα Παντινάκη
Κατερίνα Παντινάκη

Οι παρατάξεις της αντιπολίτευσης ζητούν χρόνο για διεξοδική ανάλυση αλλά και μια συνολική μελέτη που θα προβλέπει λύσεις για κάθε ζήτημα που προκύπτει από τον αποκλεισμό των οχημάτων από το κέντρο

Ξανά στα χέρια των δημοτικών συμβούλων του Ηρακλείου, σήμερα, η "καυτή πατάτα" των κυκλοφοριακών μέτρων, με τις παρατάξεις της αντιπολίτευσης να μη δείχνουν προθυμία να πουν το "ναι σε όλα" στη μελέτη, αν προηγουμένως δεν απαντηθούν καίρια ερωτήματα που προκύπτουν και όπως εκτιμούν, οι Ηρακλειώτες θα τα βρουν μπροστά τους. Παρών θα είναι απόψε, ξανά, ο μελετητής κ.Πρόιος, προκειμένου να δώσει απαντήσεις σε ζητήματα που προκύπτουν από τις πεζοδρομήσεις και τις κυκλοφοριακές αλλαγές, που οι δημοτικοί σύμβουλοι έχουν εντοπίσει και διατυπώνουν πως χρήζουν παρέμβασης και μέριμνας.

Πάντως το κλίμα δε μοιάζει να προοιωνίζει "λευκό καπνό". Φαίνεται πως οι παρατάξεις της αντιπολίτευσης τείνουν υπέρ του να δοθεί περαιτέρω χρόνος για να αναλυθούν σε βάθος όλα όσα προβλέπει η αναλυτική κυκλοφοριακή μελέτη, ενώ την ίδια στιγμή η δημοτική αρχή αμφίβολο είναι αν προτίθεται να δώσει νέα παράταση για νέο γύρο διαλόγου.

Η παράταξη "Ενεργοί Πολίτες" με επικεφαλής τον Ηλία Λυγερό έχει ήδη καταθέσει μια σειρά ερωτήσεων σχετικά με, όπως αναφέρει ο κ.Λυγερός στο Cretalive, "τις μετρήσεις των κυκλοφοριακών δεδομένων - που και πότε έγιναν, σχετικά με τη μέριμνα για τους μόνιμους κατοίκους του κέντρου αλλά και το μείζον ζήτημα της διαχείρισης του κυκλοφοριακού φόρτου που - ως αναμενόμενο - μεταφέρθηκε περιφερειακά". Τόσο η παράταξη Λυγερού όμως όσο και η παράταξη του Γιάννη Κουράκη επισημαίνουν ότι χρειάζεται μια συνολική μελέτη για όλη την πόλη, που θα περιλαμβάνει τόσο τα κυκλοφοριακά δεδομένα όπως έχουν διαμορφωθεί μετά την πεζοδρόμηση του κέντρου και τον αποκλεισμό των οχημάτων, όσο και μία πρόταση για την αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών. "Χρειάζεται προσοχή και ολιστική προσέγγιση, για τις πιάτσες ταξί, την τροφοδοσία, τα λεωφορεία, τους ανήμπορους πολίτες, τις μητέρες με παιδιά" - εξηγεί ο Γιάννης Κουράκης, επισημαίνοντας πάντως ότι η παράταξή του στηρίζει το μοντέλο της βιώσιμης κινητικότητας και παραμένει υπέρ της πεζοδρόμησης και του κέντρου χωρίς οχήματα, με την προϋπόθεση όμως ότι θα λυθούν τα επι μέρους ζητήματα, που φαίνεται πως προκύπτουν.

"Δεν έχουμε δει στο σύνολό τους τί λένε οι κάτοικοι, το ΤΕΕ και άλλοι φορείς. Δεν είμαστε σε θέση να πάρουμε απόφαση. Χρειάζεται να δοθούν κι από τον κ.Πρόιο περαιτέρω εξηγήσεις για μια σειρά θεμάτων. Είχαμε 5 χρόνια την πόλη κλειστή, είχαμε χρόνο να σκεφτούμε τις βέλτιστες λύσεις. Τώρα πάμε τελείως αποσπασματικά. Χρειάζεται να δοθεί παράταση για να πάμε σε μια συζήτηση, σε μια ανοιχτή εκδήλωση, παρουσία κατοίκων, φορέων και συλλόγων, για να εξετάσουμε αναλυτικά τα δεδομένα" - λέει ο Πέτρος Ινιωτάκης, επικεφαλής της παράταξης «ΣΥΝ + ΠΡΑΞΗ ΔΗΜΟΤΩΝ», τονίζοντας ότι η παράταξη είναι αμετακίνητα υπέρ της βιώσιμης κινητικότητας, όμως μπροστά "βλέπει" κινδύνους που θα επηρεάσουν τη ζωή και την επιχειρηματικότητα στο κέντρο. "Αν γίνουν, όπως σχεδιάζεται 2-3 μεγάλα εμπορικά κέντρα εκτός Ηρακλείου και ο κόσμος ξέρει ότι δε θα μπορεί να προσεγγίσει το κέντρο, τότε θα πάει εκτός κέντρου και εκεί πραγματικά η πόλη θα πληγεί. Από την άλλη δεν μπορείς να δυσκολεύεις τους μόνιμους κατοίκους να πάνε στο σπίτι τους. Υπάρχουν και άνθρωποι μεγάλης ηλικίας και άτομα με ειδικές ανάγκες, αν τους δυσκολέψεις, θα φύγουν" - λέει ο ίδιος, σημειώνοντας πως πρέπει να ξεκαθαριστεί που πέφτει το "βάρος" και ποια είναι η στόχευση - αν είναι η "τουριστικοποίηση της πόλης" ή αν θέλουμε να διατηρήσουμε την πόλη ζωντανή με μόνιμους κατοίκους, επισκέπτες και επαγγελματίες, μειώνοντας τα οχήματα μεν, μελετημένα δε.

Υπέρ του να δοθεί χρόνος, ακόμη και να οργανωθεί μια ημερίδα για να συζητηθούν αναλυτικά και διεξοδικά τα θέματα, τάσσεται και ο επικεφαλής της παράταξης «ΣυνΕργασία για το Ηράκλειο», Ευριπίδης Κουκιαδάκης, σημειώνοντας πως "δεν μπορεί να έρχονται τόσο πρόχειρα μερικά πράγματα και μάλιστα παραμονές γιορτών". Ο ίδιος υπογραμμίζει ότι δεν μπορεί να υπάρξει σχεδιασμός για το μέλλον όταν πρέπει να προηγηθούν σειρά ενεργειών και φέρνει ως παράδειγμα την Αγία Τριάδα, όπου ακόμη υπάρχουν αδιάνοικτοι δρόμοι. "Θέλουν να περάσουν ετσιθελικά μερικά πράγματα και το πρόβλημά τους είναι ότι λήγουν τα μέτρα" - λέει στο Cretalive ο ίδιος, τονίζοντας ότι "η μελέτη πρέπει να είναι ολοκληρωμένη για όλη την πόλη και να προβλέπει και τις λύσεις για τα προβλήματα που δημιουργούνται". Ξεκαθαρίζει πάντως ότι είναι "υπέρ των πεζοδρομήσεων γενικώς, αλλά με λύσεις των προβλημάτων και με συγκεκριμένο κανονισμό λειτουργίας της πόλης". Ο κ.Κουκιαδάκης μάλιστα, δεν κρύβει την ανησυχία του για θέματα νομιμότητας αυτής της κανονιστικής απόφασης που θα τεθεί στο δημοτικό συμβούλιο, εκ νέου, απόψε, και αναφέρει πως είναι "μια κανονιστική απόφαση δύσκολη που παράγει συνέπειες. Όταν υπάρχει αντίλογος πρέπει να απαντήσεις τεκμηριωμένα για να μην ανατραπεί. Δεν υπάρχει λόγος να μπει ο δήμος σε περιπέτειες δικαστικές"

"Το Ηράκλειο είναι μια δύσκολη πόλη και ως δύσκολη πρέπει να αντιμετωπιστεί για να προσαρμοστεί στα δεδομένα μιας σύγχρονης πόλης" - αναφέρει η επικεφαλής της παράταξης "ΗΡΑΚΛΕΙΟΝ αξίζει", Ευαγγελία Σχοιναράκη. Αντικρίζοντας και η ίδια την ίδια μελέτη που είχε λάβει και για την προηγούμενη συνεδρίαση, αναφορικά με τα κυκλοφοριακά μέτρα, εκφράζει την απορία της για το "τί θέλει η δημοτική αρχή και ποιο είναι το όραμά της για την πόλη". "Το κέντρο είναι δυναμικό και πρέπει να αποδοθεί στους πολίτες του" - αναφέρει η ίδια και σημειώνει ότι τάσσεται "υπέρ των πεζοδρομήσεων και της απελευθέρωσης χώρου για τους πολίτες, βάζοντας ασφαλιστικές δικλείδες για να μη γίνει το Ηράκλειο μια έρημη πόλη".
Όπως τονίζει αυτό που διακυβεύεται "δεν είναι το σήμερα και αν θα κερδίσει η μια πρόταση ή μια άλλη, το θέμα είναι στο "μετά"" και μάλιστα όχι στο πολύ κοντινό αλλά 17 χρόνια μπροστά, το 2040. 

Στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Ηρακλείου, το απόγευμα, θα τεθούν προς ψήφιση τα οριστικά κυκλοφοριακά μέτρα για το "σταυρό" της πόλης, με την αρχική πρόταση να περιλαμβάνει την εξαίρεση από τον αποκλεισμό, ταξί, mini bus και δικύκλων, με την παράταξη Λαμπρινού ωστόσο, κατά την τελευταία συνεδρίαση να ρίχνει στο τραπέζι και το σενάριο του καθολικού αποκλεισμού. O αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Γιάννης Αναστασάκης, εμφανίζεται αισιόδοξος και σίγουρος για τα επιμέρους ζητήματα, λέγοντας ότι θα λυθούν ωστόσο όπως τονίζει ο ίδιος το θέμα είναι "να συμφωνήσουμε στο "μεγάλο" ζήτημα που είναι ο πλήρης αποκλεισμός των οχημάτων ή ο αποκλεισμός με εξαιρέσεις".

 

"Μετωπική" δήμου και ιδιωτικών πάρκινγκ

Για παραβίαση της νομιμότητας από την στιγμή που τελείωσαν τα έργα ανάπλασης στο κέντρο και δεν επανήλθαν οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που ίσχυαν, έκανε λόγο από την πλευρά του ο Πρόεδρος του σωματείου ιδιοκτητών ιδιωτικών χώρων στάθμευσης Χαρίτος Παπαδάκης μιλώντας στο ΘΕΜΑ Κρήτης 103,1. Το σωματείο έχει καταθέσει τεχνική έκθεση με τις ενστάσεις του επί του κυκλοφοριακού.

 

Παράλογο χαρακτηρίζει το αίτημα των ιδιωτικών χώρων στάθμευσης για διατήρηση όλων των οδικών προσβάσεων προς τα πάρκινγκ στο κέντρο του Ηρακλείου, ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Γιάννης Αναστασάκης, μιλώντας στο ΘΕΜΑ Κρήτης 103,1.  «Έχουμε πάει σε μια άλλη εποχή, της πεζοδρόμησης και της βιώσιμης αστικής κινητικότητας από τη λογική που ίσχυε πριν 20 χρόνια», ανέφερε χαρακτηριστικά, σημειώνοντας πως οι αποφάσεις θα ληφθούν στην αυριανή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου.

 

Δείτε επίσης:

Ο αποκλεισμός των αυτοκινήτων από το κέντρο, η σιωπή των πολλών και η ευθύνη των αρχόντων!

Αναβολή στην απόφαση για το κυκλοφοριακό καθεστώς στο κέντρο του Ηρακλείου

Θα μπει τελικά ή δε θα μπει (το ΙΧ στο πλακόστρωτο); Ιδού η απορία!

Το μέλλον του κέντρου επί τάπητος στο Δημοτικό Συμβούλιο: Πλακόστρωτο με ή χωρίς οχήματα;

Κάνουν ότι ... δε βλέπουν τον πεζόδρομο και οδηγούν στο κέντρο!

Πεζόδρομος ή πάρκινγκ;

Πεζοδρόμηση και πράσσειν άλογα

Σεβασμός vs. "ό,τι μας βολεύει" ... σημειώσατε 2!
 

Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη και το Ηράκλειο

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ