Αναβολή στην απόφαση για το κυκλοφοριακό καθεστώς στο κέντρο του Ηρακλείου

Κατερίνα Παντινάκη
Κατερίνα Παντινάκη

Μετά την παρουσίαση των προτάσεων του μελετητή, οι δημοτικές παρατάξεις θα καταθέσουν τις προτάσεις τους για τα κυκλοφοριακά στο κέντρο του Ηρακλείου

"Λευκός καπνός" δε βγήκε από τη χθεσινή μαραθώνια συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Ηρακλείου για την κυκλοφορική μελέτη για την Παλιά Πόλη.

Οι δημοτικές παρατάξεις ασκώντας την κριτική τους απέναντι σε όσα παρουσιάστηκαν από τον μελετητή Απόστολο Πρόιο (Δείτε ΕΔΩ την παρουσίαση), στην πλειονότητά τους ζήτησαν νέο γύρο διαβούλευσης, παρά το ότι η διαδικασία της διαβούλευσης ολοκληρώθηκε κατά τον προηγούμενο 1,5 χρόνο και "πέρασε" από την Επιτροπή Ποιότητα Ζωής.

Ωστόσο δεν ακούστηκε κάποια "φωνή" στο Δημοτικό Συμβούλιο που να τοποθετείται κατά της απόδοσης του κέντρου στους πεζούς, εκφράστηκαν όμως επιφυλάξεις για όσα παρουσιάστηκαν, λόγω του μεγάλου όγκου πληροφορίας, αλλά και για τα κυκλοφοριακά δεδομένα που συλλέχθηκαν και εν μέσω lockdown και απαγόρευσης κυκλοφορίας. Έτσι, αφού δοθεί εύλογος χρόνος για να εξεταστούν οι προτάσεις του μελετητή, οι παρατάξεις θα καταθέσουν τις προτάσεις τους και το θέμα θα επανέλθει στο δημοτικό συμβούλιο προς συζήτηση.


Πεζόδρομος μόνο για πεζούς ή με εξαιρέσεις;

Παράλληλα με την πρόταση των μελετητών για την ελεγχόμενη πρόσβαση σε ταξί, δίκυκλα και μικρά λεωφορεία, στο "τραπέζι" έπεσε και το σενάριο της καθολικής απαγόρευσης της κίνησης των οχημάτων από το ύψος της οδού Χατζημιχάλη Γιάνναρη, πρόταση που προέκυψε και από την έντονη αντίδραση πολιτών και επιχειρήσεων στο κέντρο του Ηρακλείου που μάλιστα έχουν συλλέξει υπογραφές, διεκδικώντας την καθολική απαγόρευση κυκλοφορίας οχημάτων και την απόδοση του ιστορικού (αναπλασμένου) κέντρου της πόλης στους πολίτες και τους επισκέπτες του.

"Η θέση της δημοτικής αρχής ήταν ανέκαθεν - και με κόστος αυτό - ότι το κέντρο πρέπει να το προστατεύσουμε, να έχει όσο το δυνατόν μικρότερη κυκλοφορία" - είπε στην εισήγησή του ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Γιάννης Αναστασάκης, σημειώνοντας ότι στο πλαίσιο της αναβάθμισης της ποιότητας ζωής των κατοίκων, θα πρέπει κι εκείνοι να αποδεχτούν κάποιες υποχωρήσεις.


Προτεραιότητα τα πεζοδρόμια και όχι οι θέσεις στάθμευσης - Τάση σε όλη την Ευρώπη

Όπως επισήμανε ο μελετητής κ.Πρόιος, προτεραιότητα της μελέτης είναι ο πεζός - "η κατασκευή πεζοδρομίων και όχι η δημιουργία θέσεων στάθμευσης", όπως είπε χαρακτηριστικά. "Δεν μπορούν να ικανοποιηθούν όλοι οι οδηγοί αυτοκίνητων" - είπε ο μελετητής, σημειώνοντας πως "είναι προφανές ότι πρέπει να αλλάξει η φυσιογνωμία της πόλης, όχι επειδή το σκεφτήκαμε εμείς, αλλά αυτές είναι οι τάσεις όχι μόνο στη χώρα μας αλλά και σε όλη την Ευρώπη".
 

Δείτε τη χθεσινή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, που ολοκληρώθηκε λίγο μετά τα μεσάνυχτα:

 

Δείτε επίσης:

Το μέλλον του κέντρου επί τάπητος στο Δημοτικό Συμβούλιο: Πλακόστρωτο με ή χωρίς οχήματα;

Ο αποκλεισμός των αυτοκινήτων από το κέντρο, η σιωπή των πολλών και η ευθύνη των αρχόντων!

Θα μπει τελικά ή δε θα μπει (το ΙΧ στο πλακόστρωτο); Ιδού η απορία!

Μαζεύουν υπογραφές για την κυκλοφορία στο κέντρο - "Μάχη" στο Δημοτικό Συμβούλιο

Parking o πεζόδρομος της 1821!

Έχουν μετατρέψει τον πεζόδρομο σε πάρκινγκ!

Κάνουν ότι ... δε βλέπουν τον πεζόδρομο και οδηγούν στο κέντρο!

 

Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη και το Ηράκλειο

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ