Λιανεμπόριο: Από τα μαγιό κατευθείαν στα παλτά οι βιτρίνες των καταστημάτων

Newsroom
Newsroom

Ρούχα χωρίς εποχικότητα θα πρέπει πλέον να προσφέρουν οι επιχειρήσεις ένδυσης

«Πονοκέφαλο» για τον κλάδο της ένδυσης αποτελεί η εξαφάνιση… του φθινοπώρου και της άνοιξης εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής, με τις επιχειρήσεις παγκοσμίως να «σπεύδουν» να βρουν τρόπους για να αναπροσαρμόσουν, όχι μόνο τις κολεξιόν τους, αλλά ακόμη και ολόκληρες τις βιτρίνες τους. Στην Ελλάδα, κάποιοι έχουν αρχίσει τώρα να εφοδιάζουν τα καταστήματά τους με βαριά ρούχα, όπως παλτό, μπουφάν κ.λπ., πολλά εκ των οποίων προμηθεύτηκαν πριν από μήνες, ενώ ορισμένοι ανησυχούν πως η μη τακτική ανατροφοδότηση ρούχων που «παραδοσιακά» κάνουν καλούς τζίρους, π.χ. μπουφάν, συμπιέζει ακόμη και τη ρευστότητά τους. Στο μεταξύ, αρκετοί καταναλωτές εξαιτίας και της επέκτασης της τουριστικής σεζόν, ζητούσαν τον Οκτώβριο μαγιό, «αιτήματα» που δέχθηκαν αρκετοί επαγγελματίες του κλάδου σε νησιωτικές περιοχές.

«Πάμε από το σορτς κατευθείαν στο πουλόβερ», διατείνονται εκπρόσωποι του κλάδου, προσθέτοντας πως το γεγονός ότι ο φετινός Οκτώβριος ήταν ο θερμότερος των τελευταίων 15 ετών, έρχεται να επιβεβαιώσει την εξαφάνιση των μεταβατικών περιόδων, ήτοι του φθινοπώρου και της άνοιξης. «Πλέον οι κολεξιόν είναι δύο. Ειδικά η μετατόπιση του χειμώνα προς τα πίσω, σημαίνει ότι οι περισσότερες επιχειρήσεις λιανικής που έχουν τροφοδοτηθεί τέλη Αυγούστου αρχές Σεπτεμβρίου με το χειμερινό εμπόρευμα, ουσιαστικά στην εκπτωτική περίοδο το εκποιούν. Αυτό σημαίνει ότι έχουν μικρότερους τζίρους και πίεση όσον αφορά τη ρευστότητά τους», λέει στην «Κ» ο Θεόδωρος Καπράλος, πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιώς και αντιπρόεδρος της ΕΣΕΕ.

«Η εποχή έχει αλλάξει εντελώς. Από 4 σεζόν πάμε σε 2. Πλέον δεν υπάρχει αυτό που λέμε ανοιξιάτικο και φθινοπωρινό ρούχο. Κάποτε λανσάραμε τέσσερις συλλογές, ενώ πλέον λανσάρουμε δύο με κάποια ελαφριά ή πιο βαριά ρούχα», λέει ο Μάκης Χατζούλας, διευθύνων σύμβουλος της Forel. Η εταιρεία έχει 15 καταστήματα στην Ελλάδα και διατηρεί συνεργασίες με πάνω από 200 πελάτες χονδρικής. «Πλέον πολλά από τα μπουφάν τα πουλάμε με έκπτωση», αναφέρει, λέγοντας πως η καθυστερημένη έλευση του χειμώνα συμπίπτει σχεδόν με τις χειμερινές εκπτώσεις. «Εχουμε προμηθεύσει τα καταστήματα με μικρή ποσότητα “χοντρών” ειδών, όπως τα παλτό. Τώρα ουσιαστικά αρχίζουμε να τα εφοδιάζουμε, που κρύωσε ο καιρός», λέει. «Η κλιματική αλλαγή δυσκολεύει τη δουλειά μας».

Ρούχα χωρίς εποχικότητα

Ρούχα χωρίς εποχικότητα θα πρέπει πλέον να προσφέρουν οι επιχειρήσεις ένδυσης, όπως σημειώνουν επιχειρηματίες του κλάδου, λόγω της μεταβλητότητας του καιρού.

«Παρατηρούμε τη συρρίκνωση των μεταβατικών περιόδων, δηλαδή της άνοιξης και του φθινοπώρου. Φέτος αποφασίσαμε να ενεργήσουμε εγκαίρως, κάτι που μας έδωσε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα», υποστηρίζει στην «Κ» ο Δημήτρης Ματεμτζής, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Intrafashion, που αναπτύσσει το brand Pink Woman. «Τα βαριά χειμερινά ρούχα, φέτος τα τοποθετήσαμε στα καταστήματα τον Οκτώβριο, όταν πέρυσι τα είχαμε βγάλει από τον Σεπτέμβριο. Αντίθετα, φέτος τον Σεπτέμβριο βγάλαμε πιο ελαφριά ρούχα. Ετσι, καταγράψαμε αυξημένες πωλήσεις σε t-shirt, σορτς, φορέματα, φούστες, καθώς και σε υφασμάτινα παντελόνια, κατηγορία με πρωτοφανείς πωλήσεις φέτος».

Το συμπέρασμα κατά τον κ. Ματεμτζή είναι πως «στις μεταβατικές περιόδους ο κλάδος της ένδυσης θα πρέπει να προσφέρει ρούχα χωρίς εποχικότητα», εκτιμώντας πως το στοίχημα είναι «πώς θα καταφέρουμε να κρατήσουμε το επίπεδο τζίρου που υπολογίζαμε αυτές τις μεταβατικές περιόδους, δηλαδή του φθινοπώρου και της άνοιξης». Η εταιρεία έκλεισε πέρυσι με τζίρο 35,5 εκατ. ευρώ, ενώ φέτος εκτιμά πως αυτός θα ανέλθει κοντά στα 40 εκατ. ευρώ. «Είδαμε ένα μούδιασμα από 16.10 μέχρι 31.10 σε πωλήσεις ειδών όπως τα πανωφόρια, τα μπουφάν κ.λπ., κάτι που το αποδώσαμε στον “ζεστό” καιρό».


Πηγή: kathimerini.gr

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ