Ψήφος εμπιστοσύνης στα επώνυμα ελαιόλαδα

Στέλλα Αυγουστάκη
Στέλλα Αυγουστάκη

Το εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο στο εννεάμηνο του 2022 καταγράφει 20% άνοδο πωλήσεων (€48,5 εκατ) και οριακή αύξηση 0,2% σε ό,τι αφορά τον όγκο.

Ψήφο εμπιστοσύνης στα επώνυμα ελαιόλαδα δίνουν οι καταναλωτές, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της NielsenIQ.
Συγκεκριμένα με βάση τα στοιχεία που αντλήθηκαν από όλο το οργανωμένο λιανεμπόριο της χώρας (συμπεριλαμβανομένων νησιών και discounters) για το διάστημα μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου και παραθέτει η Senior Client Delivery Analyst της NielsenIQ, Ελένη Στάθη, προκύπτει ότι τα branded προϊόντα ελαιολάδου, όπως το “κλασικό” ελαιόλαδο (αποτελούμενο από εξευγενισμένα και παρθένα ελαιόλαδα), το εξαιρετικά παρθένο, το παρθένο και το ραφιναρισμένο, την μεγαλύτερη θετική μεταβολή σε επίπεδο αξίας σημειώνει το εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο, το οποίο στο εννεάμηνο του 2022 καταγράφει 20% άνοδο πωλήσεων (€48,5 εκατ) και οριακή αύξηση 0,2% σε ό,τι αφορά τον όγκο.

Στη δεύτερη θέση βρίσκεται το ελαιόλαδο, με την άνοδο σε επίπεδο αξίας να ανέρχεται στο 18,6%, σημειώνοντας σχεδόν €78 εκατ. πωλήσεις, γεγονός που το κατατάσσει πρώτο μεταξύ των υπό εξέταση κατηγοριών. Ωστόσο, ελαφρά μείωση (1,4%) παρατηρείται στον όγκο πωλήσεων, κλείνοντας στους14,5 εκατ. τόνους. Ακολουθεί το ραφιναρισμένο ελαιόλαδο, το οποίο καταγράφει αύξηση πωλήσεων σε αξία 17,6% και πωλήσεις σχεδόν €30 εκατ, με μειωμένο ωστόσο όγκο πωλήσεων, της τάξεως του 2,8% (5,7 εκατ. λίτρα).

Μειώνεται το παρθένο

Η κατηγορία του παρθένου ελαιολάδου σημειώνει μείωση τόσο σε αξία όσο και σε όγκο πωλήσεων στο εννεάμηνο του 2022. Συγκεκριμένα, καταγράφεται πτώση 11,2% σε αξία πωλήσεων και 28,7% σε όγκο πωλήσεων, απόδοση που σύμφωνα με πληροφορίες οφείλεται κυρίως στην αλλαγή της συμπεριφοράς των καταναλωτών, οι οποίοι προτιμούν το εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο έναντι του παρθένου.

Σημαντικό το μερίδιο του ελαιολάδου ιδιωτικής ετικέτας

Ενδιαφέρον παρατηρείται και στην αγορά ελαιολάδου ιδιωτικής ετικέτας, που αντιστοιχεί σε πωλήσεις μικρότερης αξίας σε σύγκριση με την επώνυμη, διατηρώντας ωστόσο σημαντικό μερίδιο στην κατηγορία ελαιολάδου συνολικά.

Η αύξηση που σημειώνεται στην εν λόγω κατηγορία οφείλεται και στην προώθηση αντίστοιχων προϊόντων από τις ίδιες τις αλυσίδες, τόσο σε επίπεδο ποιότητας όσο και σε επίπεδο τιμής, συγκριτικά με τα επώνυμα προϊόντα.

Τη μεγαλύτερη μεταβολή καταγράφει το ραφιναρισμένο, με πωλήσεις αυξημένες κατά 40,4% σε αξία και 12,3% σε όγκο, και μερίδιο 4,6% και 4,4% αντίστοιχα.

Και στην αγορά ιδιωτικής ετικέτας το ελαιόλαδο (αποτελούμενο από εξευγενισμένα και παρθένα ελαιόλαδα), κατέχει τη δεύτερη θέση, σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις σε αξία και όγκο, συγκεντρώνοντας όμως τη μεγαλύτερη βάση πωλήσεων, καθώς η αγορά του σε αξία είναι συγκριτικά μεγαλύτερη από τις υπόλοιπες κατηγορίες ελαιολάδου ιδιωτικής ετικέτας.

Συγκεκριμένα, στο εννεάμηνο οι πωλήσεις του ελαιολάδου ιδιωτικής ετικέτας αυξήθηκαν κατά 33,8% σε αξία και 7,7% σε όγκο.

Τέλος, το εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο ιδιωτικής ετικέτας έκλεισε στο εννεάμηνο με πωλήσεις αυξημένες κατά 30,2% σε αξία και 4,8% σε όγκο.



Δείτε επίσης

Εντυπωσιακή παραγωγή και τιμές για το Κρητικό ελαιόλαδο

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ