Η ... γλώσσα της ανθρωπιάς

Οι περιπέτεια δυο ξένων τουριστών στα επείγοντα του νοσοκομείου

Αγαπητό cretalive,

Βρέθηκα χθες στο τμήμα επειγόντων στο Βενιζέλειο νοσοκομείο και διαπίστωσα ότι δεν υπήρχαν πουθενά επιγραφές στα αγγλικά για τους τουρίστες ή γενικά για όσους είναι στην πόλη μας και δεν μιλάνε την ελληνική γλώσσα (εκτός από το "EMERGENCIES" στην είσοδο) - πράγμα απαράδεκτο για μία τόσο τουριστική πόλη όσο το Ηράκλειο.

Πέρα από αυτό, έγινα μάρτυρας ενός περιστατικού που μόνο απογοήτευση μου προκαλεί. Στην ουρά για την παθολογική κλινική περίμεναν δύο τουρίστες, πιθανότατα μητέρα (ασθενής) και γιος. Τους είχα παρατηρήσει γιατί καθόντουσαν σε μία γωνία και η γυναίκα υπέφερε. Θεώρησα ότι περιμένουν να έρθει το "νούμερο" τους. Κάποια στιγμή, ο νεαρός προσπάθησε να προσεγγίσει μία νοσηλεύτρια η οποία τον αγνόησε δις. Της έκανα νόημα λοιπόν, ότι θέλει να της μιλήσει το παιδί και τη ρώτησα αν θέλει να την βοηθήσω στη μετάφραση. 

Η απάντηση της ήταν "Ε άσε τον μωρέ, θα βρεθεί κάποιος άλλος να τον βοηθήσει". Της είπα στη συνέχεια πως περιμένουν πολύ ώρα και φεύγοντας (!) μου είπε να πάω να δω εγώ (!) τι θέλει. Εν τέλη, τον βοήθησα. Διαφορετικά θα περίμενε ακόμα έξω από την παθολογική για τις εξετάσεις της μητέρας του, τις οποίες παίρνουν οι ασθενείς σαν self-service. Δεν θέλω να καταγγείλω το γεγονός ότι δεν μιλάει το προσωπικό αγγλικά. Αυτά που θέλω να καταγγείλω είναι η αδιαφορία της διοίκησης (για την απουσία πληροφοριών σε αγγλικά ή και άλλες γλώσσες), όπως επίσης και η αδιαφορία του προσωπικού. Αν αυτή η νοσηλεύτρια, ήταν σε ξένη χώρα, χρειαζόταν να νοσηλευτεί, δεν μιλούσε τη γλώσσα και πόσο μάλλον δεν ενδιαφερόταν κανείς για τη μοίρα της, πώς θα ένοιωθε; Λίγο ανθρωπιά δεν βλάπτει.

Θα παρακαλούσα πολύ οι αρμόδιοι να επιληφθούν του θέματος (π.χ. να τοποθετήσουν *τουλάχιστον* μία επιγραφή "INFORMATION" με πληροφορίες για τη διαδικασία εξέτασης στα επείγοντα στα αγγλικά, ισπανικά, ρώσικα, κ.τ.λ.).


Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ