Η όπερα ''Idomeneo, Re di Creta'' του Μότσαρτ στο Ηράκλειο

Η όπερα ''Idomeneo, Re di Creta'' του Μότσαρτ στο Ηράκλειο

Στις 24,25 και 26 Νοεμβρίου, στις εγκαταστάσεις του ΠΣΚΗ

Το πρώτο ανέβασμα όπερας σε πλήρη σκηνική και μουσική μορφή, διοργανώνεται από τη Τετάρτη 24/11 έως και τη Παρασκευή 26/11 στο Πολιτιστικό Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου.

«Ένα από τα έργα τα οποία, ακόμη και μία πρώτου μεγέθους ιδιοφυΐα όπως ο Μότσαρτ, επιτυγχάνει μόνο μια φορά στη ζωή του». Έτσι χαρακτηρίζει ο Άλμπερτ Αϊνστάιν τον Ιδομενέα, Βασιλιά της Κρήτης, το τόλμημα του Μότσαρτ στη Σοβαρή Όπερα (Opera seria).

Ο Ιδομενέας είναι ένα σημείο καμπής στη σταδιοδρομία του συνθέτη και ένα αποφασιστικό βήμα μακριά από το νεανικό έργο του. Πλησιάζει την πιο εκλεπτυσμένη έκφραση των μεταγενέστερων έργων του. Είναι ένα έργο θεατρικής ακεραιότητας που χαρακτηρίζεται από δραματική συνέχεια, πρωτόγνωρη στη μουσική του Μότσαρτ. Η δράση επί σκηνής είναι διαρκής και η αφηγηματική πλοκή πλούσια εσωτερικής μουσικής, τόσο τρυφερή, όσο η τραγική Ίλια, τόσο υστερική, όπως η αμετανόητη Ηλέκτρα και τόσο τρομακτική, όπως το θαλάσσιο τέρας του Ποσειδώνα.

Η Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών (ΦΟΑ), υπό τη διεύθυνση του αρχιμουσικού Μύρωνα Μιχαηλίδη, μαζί με το Χορωδιακό Σύνολο Ηρακλείου, υπό την καθοδήγηση του Γιάννη Κιαγιαδάκη, και διακεκριμένους σολίστ του Θεάτρου Grattacielo της Νέας Υόρκης θα ερμηνεύσουν την πρώτη σοβαρή όπερα του Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ σε λιμπρέτο του Τζιανμπατίστα Βαρέσκο και σκηνοθεσία του Στέφανου Κορωναίου.

Το έργο γράφτηκε από τον Μότσαρτ στο Ζάλτσμπουργκ το 1780-1781 και έκανε πρεμιέρα στις 29 Ιανουαρίου 1781 στο Θέατρο Cuvilliés του Μονάχου. Σύμφωνα με τον ίδιο τον συνθέτη, υπήρξε η τελευταία όπερα του είδους της, καθώς στη συνέχεια στράφηκε σε πιο ελεύθερες μορφές. Το λιμπρέτο αντλεί έμπνευση από τον Πιέτρο Μεταστάζιο. Όλο το ύφος και η δομή του φαίνονται γαλλικά και η σκηνή του ναυαγίου στο τέλος της πρώτης πράξης δεν διαφέρει πολύ από μια δραματική σκηνή στην όπερα Ιφιγένεια εν Ταύροις του Κρίστοφ Βίλιμπαλντ Γκλουκ. Παρά το γαλλικό της όμως στυλ, χάρη στον Μότσαρτ, η όπερα έχει ευδιάκριτες τις ιταλικές ρίζες της.

Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών (ΦΟΑ)
Μουσική διεύθυνση: Μύρων Μιχαηλίδης
Σκηνοθεσία: Στέφανος Κορωναίος
Σκηνογραφία, Ενδυματολογία: Τάσος Πρωτοψάλτου
Φωτισμοί: Δημήτρης Κουτάς
Σχεδιασμός και Επεξεργασία βίντεο: Nίκος Μότσιος

 
Χορωδιακό Σύνολο Ηρακλείου
Διεύθυνση Χορωδίας: Γιάννης Κιαγιαδάκης 

Ιδομενέας: Thomas Massey, Donghyuk Chung
Ίλια: Kinneret Ely, Clara Iranzo
Ηλέκτρα: Kristel Vinter, Wing Kwan Chung
Ιδαμάντης: Kirsten Scott, Eva Marco
Αρμπάτσε: Μάριος Μανιατόπουλος, Valentine Borsu
Αρχιερέας: Valentin Borsu, Νικήτας Γκρίτζαλης
Φωνή του Ποσειδώνα: Rick Agster, Μάνος Χριστοφακάκης
Κρητικές: Αναστασία Πατσακίδου, Αμαλία Ασκορδαλάκη, Κωνσταντίνα Σηφάκη, Ζωή Λιάπη
Τρώες: Κωνσταντίνος Παλαιολόγου, Εμμανουήλ Ζουμπουλάκης, Valentine Borsu, Νικήτας Γκρίτζαλης

Σε ενημέρωση του προς το κοινό το ΠΣΚΗ ανακοίνωσε ότι:

''Το Πολιτιστικό Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου ενημερώνει το κοινό ότι για την συγκεκριμένη εκδήλωση ο χώρος λειτουργεί ως μεικτός, στο 50% της πληρότητάς του.

Οι θεατές εισέρχονται κατόπιν υποχρεωτικής επίδειξης κατά την είσοδο α) πιστοποιητικό εμβολιασμού ή β) πιστοποιητικό νόσησης που εκδίδεται 30 ημέρες μετά από τον πρώτο θετικό έλεγχο ή γ) αποτέλεσμα ελέγχου ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοιού COVID-19 (rapid test) το οποίο  θα πρέπει να έχει διενεργηθεί εντός 48 ωρών πριν την έναρξη της συναυλίας, όπως αυτά ορίζονται σύμφωνα με τα προβλεπόμενα  έκτακτα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας από τον COVID-19 (ΦΕΚ  Β/4919/24.10.2021 ')''.

 

Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη και το Ηράκλειο

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ