Πώς θα μεγαλώσετε ένα παιδί που αγαπάει την οργάνωση

Μπορείτε να βοηθήσετε το μικρό σας να αναπτύξει τις οργανωτικές του δεξιότητες, ξεκινώντας από σήμερα κιόλας

Τι μπορείτε να κάνετε τώρα για να βεβαιωθείτε ότι το παιδί σας στο μέλλον θα τακτοποιεί τα παιχνίδια του, θα κάνει τις ασκήσεις του για το σχολείο εγκαίρως και έπειτα δεν θα αφήνει άπλυτα τα πιάτα για ημέρες; Παραδόξως, μπορείτε να βοηθήσετε το μικρό σας να αναπτύξει αυτούς τους τύπους οργανωτικών δεξιοτήτων ξεκινώντας από σήμερα κιόλας και να τις ενισχύετε σε κάθε ηλικία. Συνεχίστε το διάβασμα για να μάθετε τι μπορείτε να κάνετε.

Να είστε συνεπείς

Τα παιδιά αγαπούν τη ρουτίνα και η συνέπεια διευκολύνει τη δουλειά σας, αφού βοηθά το μωρό σας να μάθει για τη σχέση αιτίας-αποτελέσματος, π.χ. όταν κλαίει, το αγκαλιάζετε. Συνεχίστε να δημιουργείτε προσδοκίες καθώς το παιδί σας μεγαλώνει. Για παράδειγμα, πείτε στο μικρό σας ότι όποτε βρίσκεται κοντά σε πισίνα, η μαμά ή ο μπαμπάς πρέπει πάντα να είναι μαζί του. Όταν ξεκινήσει να πηγαίνει στον παιδικό σταθμό, υιοθετήστε την ίδια ρουτίνα κάθε βράδυ: πλύνετε τα χέρια σας, καθίστε, φάτε και πηγαίνετε το πιάτο σας στο νεροχύτη.

Διδάξτε του την έννοια του χρόνου

Το μικρό παιδί ή το παιδί προσχολικής ηλικίας πιθανότατα δεν μπορεί να αντιληφθεί τον χρόνο, αλλά μπορείτε να το βοηθήσετε να καταλάβει την ιδέα του χρησιμοποιώντας λέξεις όπως πριν, κατά τη διάρκεια και μετά (π.χ. «ο ξάδελφός σου θα έρθει μετά το φαγητό»). Όταν μιλάτε σε λεπτά ή ώρες (π.χ. «μπορείς να φας ένα σνακ σε πέντε λεπτά»), φροντίστε να τηρήσετε την υπόσχεσή σας, αφού αν του έχετε υποσχεθεί κάτι σε 5′, αλλά του το δίνετε σε 25′, μπερδεύετε την αίσθηση του χρόνου του παιδιού. Επίσης, διδάξτε του ότι οι δραστηριότητες έχουν αρχή, μέση και τέλος: βγάζετε ένα παιχνίδι, παίζετε με αυτό και το τακτοποιείτε.

Δημιουργήστε ζώνες στο σπίτι

Ορίστε ζώνες στο σπίτι σας για φαγητό, ανάγνωση και παιχνίδι. Οργανώστε τα παιχνίδια του παιδιού σας σε κουτιά με βάση τον τύπο τους (μπάλες, κούκλες, αυτοκίνητα) και κολλήστε τους ταμπέλες (με λέξεις ή εικόνες), ώστε το παιδί να μπορεί να τα τακτοποιήσει μόνο του.

Μάθετε στο παιδί να σκέφτεται εκ των προτέρων

Τα παιδιά που οργανώνουν το πρόγραμμά τους μαθαίνουν από τα λάθη τους πιο εύκολα επειδή μπορούν να κατανοήσουν την έννοια της προσδοκίας. Τα μικρά παιδιά θα αρχίσουν να μαθαίνουν τι να περιμένουν όταν αρχίσουν να μιλούν. Τσεκάρετε το παιδί σας ρωτώντας το: «Πόση ώρα νομίζεις ότι θα χρειαστεί για να φτάσουμε στο σπίτι της γιαγιάς; Θα πάρει περισσότερο χρόνο από το τάδε τραγούδι;».

Όταν το παιδί σας είναι προσχολικής ηλικίας, ενθαρρύνετέ το να σκέφτεται εκ των προτέρων όταν μιλάτε για τα σχέδιά σας: «Θα πάμε στην παραλία. Τι πρέπει να πάρουμε μαζί μας;». Το παιδί σας μπορεί να πει, «Ένα μαγιό!» και εσείς μπορείτε να απαντήσετε, «Και τι θα χρειαζόμαστε αφού βγούμε από το νερό;». Θα πει, «Μια πετσέτα!» και κάπως έτσι θα μάθει να είναι οργανωτικό.

Το παιδί σχολικής ηλικίας μπορεί να φτιάξει το δικό του δεκατιανό. Δώστε του υγιεινές επιλογές και μπορεί εκείνο να αποφασίσει τι και πόσο να βάλει στο τάπερ του. Αν εξακολουθεί να αισθάνεται πεινασμένο μετά το φαγητό, θα ξέρει ότι την επόμενη ημέρα πρέπει να βάλει μεγαλύτερη ποσότητα. Εάν αφήνει ένα συγκεκριμένο είδος φαγητού, προσεγγίστε το θέμα με άνεση: «Βλέπω ότι δεν έχεις βάλει πολλά λαχανικά. Πώς μπορούμε να βάλουμε περισσότερα; »

Προωθήστε την επίλυση προβλημάτων

Η δημιουργικότητα σπρώχνει τα παιδιά να σκεφτούν πολλές δυνατότητες, κάτι που θα τα βοηθήσει μια ημέρα να χειριστούν μόνα τους τα ζητήματα που θα τα αφορούν. Ρωτήστε το μικρό παιδί ή το παιδί προσχολικής ηλικίας ερωτήσεις σχετικά με την καθημερινότητά του αλλά και ερωτήσεις που βοηθούν τη φαντασία σου να αναπτυχθεί, όπως «τι παιχνίδι να παίξουμε;» ή «πώς θα μπορούσαμε να πετάξουμε στο φεγγάρι;» Εάν δεν μπορεί να σκεφτεί τίποτα, αφήστε το να βαρεθεί. Τότε είναι που η φαντασία του απογειώνεται.

Καθώς το παιδί σας φτάνει στην ηλικία των 5 ή 6 ετών, θα αρχίσει να λαμβάνει υπόψη τις προοπτικές των άλλων και να καταλαβαίνει τι τους κάνει ευτυχισμένους. Μπορείτε να το ενθαρρύνετε λέγοντας: «Η Ελενίτσα φαίνεται λυπημένη. Γιατί νομίζεις ότι συμβαίνει αυτό» ή «Τι θα ήθελε ο ξάδερφός σου για τα γενέθλιά του;» Αφήστε το να μαντέψει τις απαντήσεις. Με αυτόν τον τρόπο το παιδί θα μάθει καλύτερα να επιλύει προβλήματα από ό,τι αν του δίνετε εσείς πάντα έτοιμες απαντήσεις.

Πηγή: imommy.gr

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ