Πιέζουν οι εργολάβοι για νέα παράταση στο αεροδρόμιο!

Το υπουργείο δέχεται πιέσεις και...απειλές -σήμερα ή αύριο οι τελικές αποφάσεις


Με ρουλέτα μοιάζει πάλι η υπόθεση της δημοπράτησης του αεροδρομίου Καστελλίου 11 μέρες πριν την προγραμματισμένη διαγωνιστική διαδικασία του έργου !Κι ενώ την προηγούμενη, μόλις, εβδομάδα το υπουργείο Υποδομών διέρρεε ότι “όλα είναι τακτοποιημένα, δεν υπάρχουν εκκρεμότητες και ο διαγωνισμός επιτέλους θα γίνει” ,έγκυρες πληροφορίες αναφέρουν ότι ασκείται πίεση προς την πολιτική ηγεσία να δώσει μια νέα “τεχνική παράταση για 20- 30 ημέρες”!

Για το υπουργείο υποδομών δεν υπάρχει κάτι που πρέπει να γίνει. Δεν υπάρχουν λεπτομέρειες. Αλλά δεν έχουν το ίδιο σκεπτικό και τα ανάδοχα σχήματα, οι κοινοπραξίες που ενδιαφέρονται για το αεροδρόμιο.

“Υπάρχουν σχήματα που πιέζουν για μια μικρή παράταση. Είκοσι το πολύ τριάντα μέρες ώστε να είναι όλοι έτοιμοι να συμμετάσχουν στο διαγωνισμο! Να ξεκινήσουν όλοι απο την ίδια αφετηρία!” λέει στην "Πατρίδα" κορυφαίος παράγων της αγοράς των τεχνικών έργων που ξέρει καλά τι γίνεται ενόψει του διαγωνισμου της 30ης Σεπτεμβρίου.

Αλλά ενώ η μία πλευρά των κοινοπραξιών πιέζει για παράταση ,το υπουργείο όχι μόνο βρίσκεται σε δίλημμα- αφού ο διαγωνισμός είναι…στοιχειωμένος και φοβάται παρενέργειες- ,αλλά δέχεται και την πίεση εκείνων των σχημάτων (στην πραγματικότητα ένα είναι) που είναι έτοιμα καθόλα για την 30η Σεπτεμβρίου!

Το υπουργείο και η πολιτική ηγεσία επιθυμούν να γίνει ο διαγωνισμός σε 11 μέρες. Γιατί έτσι θα έχουν την έξωθεν καλή μαρτυρία, ότι “επιτέλους έγινε , κάτι που δεν κατάφερε κανένας και καμία κυβέρνηση από όσες το έχουν εξαγγείλει”, ότι δημοπρατούνται μεγάλες επενδύσεις και ταυτόχρονα…απαντά και στο τελεσίγραφο της τοπικής κοινωνίας που ζήτησε, διά του δημάρχου κ.Καλογεράκη πρόσφατα, να σταματήσει η κοροϊδία και ο εμπαιγμός! Αλλά ταυτόχρονα ο κ.Σπίρτζης δεν θέλει να κάνει εάν διαγωνισμό όπου οι συμμετέχοντες θα είναι ο εξής…ένας! Αυτό θα είναι το χειρότερο σενάριο! Και…κάποιοι προτείνουν στο υπουργείο να δώσει…μια “μικρή παράταση, μα δεν χάλασε ο κόσμος”!

Δεν…χάλασε ο κόσμος; Κι όμως ανάδοχα σχήματα που είναι έτοιμα- κυρίως επαναλαμβάνουμε ένα εκ των ενδιαφερομενων- απειλούν ότι εάν δοθεί παράταση εκείνα θα κάνουν πίσω:

-Εάν δώσετε παράταση εμείς δεν θα κατέβουμε την άλλη φορά!απειλούν το υπουργείο. Το οποίο έχει φυσικά να αντιμετωπίσει και τις αντιδράσεις της τοπικής κοινωνίας που “δεν είναι βέβαιο ότι θα αντέξει κι άλλη…παράταση”. Ψυχολογικό θα μου πείτε μετά από…12 χρόνια, αλλά σημαντικό για να δημιουργήσει προβλήματα.

Σε κάθε περίπτωση το υπουργείο θα πρέπει σήμερα ή αύριο το αργότερο να καταλήξει στην απόφασή του και να στείλει μήνυμα για οριστική δημοπράτηση στις 30 του μήνα ή νέα παράταση μέχρι το τέλος Οκτωβρίου.

Μέχρι σήμερα είναι γνωστό ότι ενδιαφέρον έχουν δείξει ισχυροί όμιλοι από Ελλάδα και Ευρώπη (ΑΚΤΩΡ, ΤΕΡΝΑ, ΑΡΧΙΡΟΔΟΝ, VINCI,κ.α). και φυσικά οι Κινέζοι της China State Construction Engineering Co, που είναι σε συνεργασία με την ΑΡΧΙΡΟΔΟΝ, οι πλέον έτοιμοι, θεωρούν ότι το έργο είναι..δικό τους μετά και τις συνομιλίες που είχαν με την ελληνική κυβέρνηση. 

Οι διαδικασίες

Κατά τα λοιπά όντως το υπουργείο ξεκαθαρίζει κι έει δίκιο ότι έχουν ολοκληρωθεί εκκρεμότητες που παλιότερα είχαν προκαλέσει εμπόδια πχ σε άλλα μεγάλα έργα όπως οι απαλλοτριώσεις. Εδώ ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός για τον πιστοποιημένο εκτιμητή που θα την υπόθεση των απαλλοτριώσεων . Ισως και από το τέλος του 2016 θα μπορούν να ξεκινήσουν οι δικάσιμοι για τον ορισμό των τιμών στα ακίνητα .

Για τον διαγωνισμό ένα από τα σημεία κλειδιά του έργου είναι η συμμετοχή του Δημοσίου.

Το ποσό έχει οριστεί στα 220εκ.ευρώ, ποσό που έχει ήδη δεσμευτεί να καλύψει η ΕΤΕπ. Αν κάποιος από τους υποψήφιους παραχωρησιούχους καλύψει όλο ή μέρος του ποσού, αυτό θα συνεκτιμηθεί και θα αυξήσει την βαθμολογία του στη διαδικασία. To ποσοστό του Δημοσίου στο μετοχικό σχήμα θα κυμαίνεται από 45-55% ανάλογα με τις προσφορές.

Tο έργο περιλαμβάνει επενδύσεις 850 εκατ., ενώ μαζί με τις επιπλέον υποδομές φτάνει τα 1,5 δισ. ευρώ. Η διάρκεια της σύμβασης παραχώρησης θα είναι 35 χρόνια και θα αφορά τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του νέου διεθνούς αερολιμένα Κρήτης. 

 -Η έκταση του θα είναι 8.000 στρέμματα


-Θα περιλαμβάνει ένα βιοκλιματικό κτίριο αεροσταθμού κατ`ελάχιστον 60.000τμ με έμφαση στην αρχιτεκτονική του κτιρίου


-Θα περιλαμβάνει ένα διάδρομο προσαπογειώσεων 3.200 μέτρων (με δυνατότητα μελλοντικής επέκτασης στα 3.800 μέτρα) με τρεις συνδετήριους τροχόδρομους υψηλής ταχύτητας και δύο συνδετήριους με το στρατιωτικό αεροδρόμιο


-25 θέσεις στάθμευσης εκ των οποίων οι 5 με φυσούνα


-Στεγασμένος χώρος στάθμευσης για 1.000 οχήματα, 55 λεωφορεία, 20 επαγγελματικά οχήματα
-Χώρος στάθμευσης για 150 ταξί και μέσα μαζικής μεταφοράς


-Ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης και ανακύκλωσης αποβλήτων


-400 στρέμματα για ανάπτυξη εμπορικής δραστηριότητας
-10 στρέμματα για ανάπτυξη συνεδριακού-εκθεσιακού χώρου


-Κλειστό Αυτοκινητόδρομο με 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση, μήκους 18χλμ, σύνδεσης με τον ΒΟΑΚ

.
-Δρόμος ταχείας κυκλοφορίας με 1 λωρίδα ανά κατεύθυνση, μήκους 10χλμ, σύνδεσης με τον ΝΟΑΚ

 

 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ