Εκθέτουν οι χειρισμοί και οι «εμπρηστικές» δηλώσεις για το νέο σκάφος

Aπορίες για τον όλο χειρισμό της υπόθεσης

Κάποιοι παράγοντες στα Χανιά - ευτυχώς μειοψηφία θέλουμε να πιστεύουμε - αρέσκονται να πυρπολούν τον συγκρητισμό, με «εμπρηστικές» δηλώσεις, απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς και αναχρονιστικές αντιλήψεις. Εξακολουθούν να αναφέρονται στο Ηράκλειο, λες και είναι ο μεγάλος «εχθρός», ενώ θυμήθηκαν πάλι το γνωστό τροπάριο με το Εφετείο.

Οι νέες εκδηλώσεις …ένθερμης αγάπης προς το Ηράκλειο αφορούν στο θέμα της έλευσης του υπερσύγχρονου ΠΠΛΣ 920, (ταχύπλοο παράκτιο περιπολικό  σκάφος) στην Κρήτη, με έδρα τελικά την Σούδα.

Και αφορούν στο Ηράκλειο επειδή συνδικαλιστές της Ανατολικής Κρήτης είχαν αντιδράσει δημόσια στην αιφνίδια αλλαγή έδρας του νέου σκάφους, δεδομένου ότι είχε υπάρξει και ενώπιον τους  ρητή δέσμευση του αρμόδιου υπουργού, Γιάννη Πλακιωτάκη, ότι το νέο σκάφος θα ελλιμενιστεί στο Ηράκλειο και θα αντικαταστήσει το υφιστάμενο, κατασκευής του 1978.

Μάλιστα εξαιτίας της δέσμευσης αυτής, όπως είχε ειπωθεί τότε, είχε εκδοθεί από μέρους των συνδικαλιστών και σχετική ανακοίνωση.  

Η  Κρήτη είναι μία και ενιαία. Καλώς πήγε, αφού έτσι τελικά αποφασίστηκε, το σκάφος στα Χανιά. Ήταν, λέει,  επιχειρησιακοί λόγοι που το επέβαλαν αυτό. Εμείς δεν είμαστε κακεντρεχείς, ούτε καχύποπτοι και κακοπροαίρετοι να υιοθετούμε όσα διαδίδουν οι κακές γλώσσες περί εύνοιας των Χανίων και περί μικροπολιτικών σκοπιμοτήτων.

Ωστόσο από πολλούς γνωρίζοντες εκφράζονται απορίες και ερωτηματικά για τον όλο χειρισμό της υπόθεσης που μάλλον εξέθεσε κάποιους και έφερε σε αμηχανία άλλους.

-1ον όταν ο αρμόδιος υπουργός δεσμευόταν ενώπιον συγκεκριμένων προσώπων ότι το νέο σκάφος θα έρθει στο Ηράκλειο, το είπε απλά για να το πει; Δεν είχε άραγε τότε σαφή εικόνα των επιχειρησιακών αναγκών της Κρήτης; Μεσολάβησε κάτι άλλο; Δεν κατάλαβαν αυτοί που ήταν απέναντι του; Και αν παρανόησαν, γιατί κανείς δεν διέψευσε τις ανακοινώσεις και τις δηλώσεις προαναγγελίας καθόδου του σκάφους;

-2ον  Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι αυτά τα σκάφη τελευταίας τεχνολογίας  προορίζονται για την αντικατάσταση των παλαιών περιπολικών, γνωστά ως Abeking, όπως αυτό δηλαδή που ελλιμενίζεται εδώ και τέσσερα  χρόνια στο λιμάνι του Ηρακλείου, το οποίο έχει «πατήσει» για τα καλά τα 40, αφού είναι κατασκευής του 1978. Για την ιστορία, αξίζει να αναφέρουμε, ότι τα συγκεκριμένα σκάφη-αυτό της Κρήτης είναι το τρίτο στην σειρά- προέρχονται από  χρηματοδότηση στο πλαίσιο της Ειδικής Δράσης Εξοπλισμού FRONTEX του Ταμείου Εσωτερικής Ασφάλειας Συμμετοχής 90% και Εθνικής Συμμετοχής: 10%. Τι θα γίνει λοιπόν με το σκάφος του Ηρακλείου;
 

Εμείς να ευχηθούμε το ΠΠΛΣ 920  να είναι καλοτάξιδο στις αποστολές του. Η Κρήτη είναι μία και δεν της αξίζουν μικροψυχίες. Όσο για εκείνους που δεσμεύονται και υπόσχονται, καλό είναι να μετρούν τα λόγια τους ώστε να μην εκτίθενται!



Φωτογραφία από Φωνή του Λ.Σ.

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ