Η ανάπτυξη του Μαλεβιζίου και ο στόχος να γίνει το... Κάπρι της Κρήτης!

Η ανάπτυξη του Μαλεβιζίου και ο στόχος να γίνει το... Κάπρι της Κρήτης!

Ταύτιση απόψεων για τις αναπτυξιακές προοπτικές - Διάσταση για το τί θα θυμίζει η περιοχή!

Ταύτιση απόψεων ως προς τις αναπτυξιακές προοπτικές του Μαλεβιζίου, προέκυψε από την συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στο δημαρχείο, το πρωί της Κυριακής. 

Μόνο πεδίο ... διάστασης, το τι θα θυμίζει η περιοχή: Το Κάπρι της Ιταλίας, που είπε αρχικά ο ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Μανώλης Κεφαλογιάννης ή το Μονακό που συμπλήρωσε στη συνέχεια ο βουλευτής Ηρακλείου της ΝΔ Μάξιμος Σενετάκης;

Μάλλον προς την πρώτη επιλογή (πρέπει να) κλίνουμε, διότι το “Μονακό” είναι καπαρωμένο από τον δήμαρχο Βόλου Αχιλλέα Μπέο!

Το "μεγαλύτερο πρόβλημα"

Οι προοπτικές - προοπτικές στο Μαλεβίζι, αλλά επί του παρόντος το “σχέδιο πόλης" είναι ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα της περιοχής, όπως παραδέχθηκε η ομήγυρη. Και φυσικά απαιτείται ειδική μέριμνα.

"Έχουμε μία εξαιρετική συνεργασία από την πρώτη στιγμή"

Ο Υφυπουργός Υποδομών αντάλλαξε φιλοφρονήσεις με τον δήμαρχο Μαλεβιζίου. Απευθυνόμενος προσωπικά στον κ. Μποκέα, ο κ. Κεφαλογιάννης τον ευχαρίστησε για την μέχρι τώρα συνεργασία τους, ενώ βρήκε την ευκαιρία να πετάξει μπηχτή ... για παλιούς φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης που έθεταν μη ρεαλιστικούς στόχους.

“Η Ελλάδα μπορεί να επεκτείνει τα 12 μίλια της, χωρίς να αναφερθεί σε κανέναν”

Με τα ελληνοτουρκικά φουντωμένα και τον Μανώλη Κεφαλογιάννη παρόντα, ήταν αδύνατο να μην ζητηθεί η γνώμη του Κρητικού ευρωβουλευτή.

Ο ίδιος χαρακτήρισε την Άγκυρα “δύστροπο” και “απομονωμένο σε διεθνές επίπεδο” γείτονα, που “παραβιάζει το διεθνές δίκαιο της θάλασσας, που προκαλεί τους γείτονες της - και στην Κύπρο και στην Ελλάδα”.

Επανέλαβε ότι “το μήνυμα που έχει στείλει η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι σαφές, σε όλα τα όργανα της: και στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, και στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Τον Δεκέμβριο θα κάνουμε ταμείο. Αν συνεχίσει τις προκλήσεις η Τουρκία, ο μόνος δρόμος που υπάρχει είναι ο δρόμος των κυρώσεων".

Ξεκαθάρισε επίσης ότι "οι κυρώσεις δεν είναι αυτοσκοπός, αλλά ασφαλώς η Τουρκία δεν μπορεί να προκαλεί, δεν μπορεί να παραβιάζει τον διεθνή νόμο. Και θέλουμε να ακολουθήσει το Διεθνές Δίκαιο που με σαφήνεια λέει ότι η Ελλάδα μπορεί να επεκτείνει τα 12 μίλια της, χωρίς να αναφερθεί σε κανέναν με βάση το άρθρο 3 του δικαίου της θαλάσσης”.

Ο κ. Κεφαλογιάννης, που σημειωτέον στην προηγούμενή του θητεία στις Βρυξέλλες ήταν πρόεδρος στη Μικτή Κοινοβουλευτική Επιτροπή Ευρωπαϊκής Ένωσης – Τουρκίας, είπε πως εάν ο διάλογος με την Άγκυρα δεν οδηγήσει κάπου, οι χώρες είναι υποχρεωμένες “με βάση το Διεθνές Δίκαιο να προσφύγουν σε διεθνή διαιτησία ή στο Δικαστήριο της Χάγης ή στο Δικαστήριο του Αμβούργου που επιλύει τις διαφορές στην Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη και στην υφαλοκρηπίδα”.

Οι (Κρητικοί) «Πράσινοι» και «Βένετοι» των Βρυξελλών

Δεν ξέρουμε εάν το ανέφερε τυχαία (λόγω της συμπλήρωσης 39 χρόνων από την πρώτη εκλογική νίκη του ΠΑΣΟΚ, στις 18/10/1981) πάντως ο κ. Κεφαλογιάννης εξήρε δημόσια τις εξαιρετικές σχέσεις που έχει με τον έτερο Κρητικό ευρωβουλευτή, τον Νίκο Ανδρουλάκη, ο οποίος βεβαίως ανήκει σε άλλον πολιτικό χώρο από τον ίδιο.

Εποχές που είναι, η Ελλάδα οφείλει να βγάζει προς τα έξω εικόνα σύμπνοιας και ενότητας. Και οι πολιτικοί οφείλουν να δίνουν το καλό παράδειγμα, επιδεικνύοντας πνεύμα συνεννόησης και πολιτικού πολιτισμού.

Νέα επίσκεψη για τις χαράξεις

Είναι ιδιαίτεροι οι δεσμοί που έχουν τόσο ο Μανώλης όσο και ο Γιάννης Κεφαλογιάννης για το Μαλεβίζι. “Τους αισθανόμαστε δικούς μας ανθρώπους” έλεγε και ξαναέλεγε ο δήμαρχος Μενέλαος Μποκέας.

Αμφότεροι έκαναν ειδική αναφορά στον κόμβο της Λυγαριάς, για τον οποίο συμφώνησαν ότι πρόκειται για ένα “πολύ επικίνδυνο σημείο”.

Μέχρι να φτιαχτεί (αμήν και πότε!) ο ΒΟΑΚ, χρειάζονται παρεμβάσεις στα υπάρχοντα σημεία.

Όσο για τον περίφημο Βόρειο Οδικό Άξονα, ο Υφυπουργός Υποδομών εγκάλεσε τον ΣΥΡΙΖΑ, διότι ως κυβέρνηση “δεν έκανε τίποτα απολύτως”. Όπως υποστήριξε, με το που ανέλαβε το Υπουργείο μαζί με τον κ. Καραμανλή “δεν βρήκαμε καμία μελέτη”. Στην Κουμουνδούρου βέβαια, άλλα υποστηρίζουν. Η ουσία είναι μία πάντως: Ο χρόνος φεύγει και δεν ξαναγυρίζει πίσω.

Ο Γιάννης Κεφαλογιάννης βέβαια προανήγγειλε νέα επίσκεψη – περιοδεία σε όλους τους νομούς της Κρήτης, μαζί με τον γενικό γραμματέα του Υπουργείου Γιώργο Καραγιάννη.

Όπως ανακοίνωσε, "βάλαμε μέσα δύο στοιχεία μέσα τα οποία δεν υπήρχαν στην αρχική πρόβλεψη: Το κομμάτι Κίσσαμος - Χανιά και επίσης την σύνδεση του αεροδρομίου Χανίων με τον ΒΟΑΚ που αποτελεί την βασική πύλη εισόδου της Κρήτης και αφορά κυρίως την δυτική Κρήτη.

Από την Κίσσαμο ως το ανατολικό άκρο της Κρήτης, ωριμάζουμε και κάποια έργα όσον αφορά το κομμάτι του Λασιθίου που είχαν μείνει αρχικά εκτός".

Όσο για τα περί διοδίων, ο Υφυπουργός Μεταφορών δεν έκανε καμία αναφορά.

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ