Η απάντηση και οι δικαιολογίες του Γ. Πιτσιτάκη

Με αφορμή τις θέσεις του μέλους της ΚΕ του ΣΥΡΙΖΑ Γιάννη Βουλγαράκη για τον Κρουσώνα, στον απόηχο της καθιέρωσης της 10ης Μαΐου 1945 ως "ημέρα μνήμης και ευρωπαϊκής ειρήνης"

Στην πρόσφατη παρέμβαση στο cretalive του πολιτικού επιστήμονα και μέλους της ΚΕ του ΣΥΡΙΖΑ Γιάννη Βουλγαράκη για τον Κρουσώνα, στον απόηχο της απόφασης του Περιφερειακού Συμβουλίου Κρήτης να καθιερώσει την 10η Μαΐου 1945 ως "ημέρα μνήμης και ευρωπαϊκής ειρήνης", απαντά με γραπτή του δήλωση ο Γιώργος Πιτσιτάκης, συντάκτης του επίμαχου άρθρου σε εφημερίδα των Χανίων.

Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Πιτσιτάκης αναφέρει:

«Φταίει ο γάιδαρος και δέρνουν το σαμάρι», λέει μια παλαιότατη μεταφορική παροιμία που θεωρώ πως ταιριάζει γάντι στην περίπτωσή μας. Κι εξηγούμαι. Μετά την απαράδεκτη απόφαση που ψήφισε η πλειοψηφία του Περιφερειακού Συμβουλίου Κρήτης, ύστερα από μια ανιστόρητη εισήγηση του αντιπεριφερειάρχη πολιτισμού, για την επαίσχυντη «Συμφωνία της Κνωσού» (17-9-2020) και την τεκμηριωμένη κριτική που της ασκήθηκε από πανεπιστημιακούς καθηγητές-ιστορικούς, το Δίκτυο Μαρτυρικών Πόλεων, ερευνητές κ.ά.  στην  οποία δεν τόλμησε ουδείς ν’ απαντήσει επί της  ουσίας  των ιστορικών ζητημάτων που έθεταν. Το μόνο που βρήκαν ήταν για τον Κρουσώνα, κάνοντας κούφιο θόρυβο, παραποιώντας αυτά που έγραψα και παραπλανώντας το αναγνωστικό κοινό. Το ίδιο κάνει και ο κ. Γιάννης Βουλγαράκης μέλος της Κ.Ε. του ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος στο cretalive στις 26-11-2020 γράφει: «Με έκπληξη διάβασα χτες στο site σας, όσα συνέβησαν στο πρόσφατο περιφερειακό συμβούλιο της Κρήτης με αφορμή μια απαράδεκτη και άκρως προσβλητική δημοσίευση - ανάρτηση, για μια ολόκληρη κοινωνία. Αναφέρομαι φυσικά στα όσα εγράφησαν από κάποιον πολίτη, ο οποίος αυτοπροσδιορίζεται και ως ιστορικός ερευνητής. Μου προξενεί αλγεινή εντύπωση το γεγονός ότι με περίσσια ευκολία επιχειρείται να δοθεί μια άλλου είδους διάσταση στα γεγονότα και να μετατραπεί η προσωπική στάση και πράξη ορισμένων, σε καθολική ευθύνη με συλλογή ενοχή, αν και γνωρίζει (εφόσον αυτοπροσδιορίζεται ως ιστορικός ερευνητής) ότι στην εν λόγω περίπτωση (ίσως και τη μοναδική) υπήρξε μια πρωτόγνωρη αυτοκάθαρση […]». Ξεπερνώντας τα όσα υποτιμητικά και ολίγον ακατανόητα (συλλογή ενοχή) γράφει ο φέρελπις πολιτικός θεωρώ ότι αν ο πολιτικός επιστήμονας διάβαζε πιο προσεκτικά το δημοσιογραφικό κείμενο θα έβλεπε τα λόγια μου που περιείχε και τα επαναλαμβάνω για εμπέδωση: «Κι ακόμη μια ρητορική ερώτηση στον αντιπεριπερειάρχη πολιτισμού: Μήπως θυμήθηκε τους πρόσφατους προγόνους του Κρουσανιώτες που μερικοί επάνδρωσαν το γερμανοντυμένο και γερμανοπλισμένο δολοφονικό τάγμα του Γερμανού λοχία Φριτς Σούμπερτ (1897-1947), τους περίφημους “σουμπερίτες” όπως τους έλεγε ο λαός;». Αλήθεια που βλέπει την προσβολή στο χωριό του; Και για να το ξεκαθαρίσουμε. Δεν είχα, ούτε έχω οτιδήποτε με τον Κρουσώνα και τους κατοίκους του. Αντίθετα έχω φίλους από το όμορφο χωριό. Εξάλλου το θέμα των άρθρων μου ήταν διαφορετικό δεν ήταν η συμπεριφορά των κατοίκων του Κρουσώνα στην Κατοχή και η αντίστασή τους στον κατακτητή. Θα μπορούσε, όμως, ο κ. Βουλγαράκης να πληροφορήσει το λαό, για το προκείμενο που όλοι το αποφεύγουν όπως ο διάολος το λιβάνι, να μάθει τι θέση έχουν τα νομαρχιακά στην Κρήτη και κεντρικά όργανα του ΣΥΡΙΖΑ για την «Συμφωνία της Κνωσού», τη στιγμή που ως κόμμα διαθέτει αξιόλογους ιστορικούς για να αναλύσουν το θέμα αν δεν είναι κατανοητό επαρκώς;
Με εκτίμηση από τα Χανιά
Γιώργος Πιτσιτάκης                                                                                                                                                                                   Δάσκαλος-Ιστορικός Ερευνητής"

 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ