"Μας παίρνουν τα χωράφια για ένα κομμάτι ψωμί" - Κραυγή αγωνίας για τις απαλλοτριώσεις του νέου αεροδρομίου

Αναφέρουν ότι οι τιμές που προτείνονται από το ελληνικό Δημόσιο είναι απαράδεκτες και αντίκεινται σε κάθε έννοια Δικαίου.

Για “δήμευση της γης τους” μιλούν οι κάτοικοι του Ευαγγελισμού ενόψει των απαλλοτριώσεων για το νέο αεροδρόμιο Καστελλίου! Σε ψήφισμά τους οι κάτοικοι της περιοχής, που από τα 6.890 στρέμματα της απαλλοτρίωσης τα 4.250 είναι δικά τους, αναφέρουν ότι κινδυνεύουν να μείνουν ακτήμονες!

Αναφέρουν ότι οι τιμές που προτείνονται από το ελληνικό Δημόσιο είναι απαράδεκτες και αντίκεινται σε κάθε έννοια Δικαίου.

Ανάμεσα σε άλλα στην ανακοίνωση των κατοίκων του Ευαγγελισμού : 

“Εμείς οι κάτοικοι και ιδιοκτήτες γης της περιοχής Ευαγγελισμού του Δήμου ΜΙΝΩΑ ΠΕΔΙΑΔΑΣ εκφράζουμε την δί-
και η αγανάκτηση και πικρία μας για την επαπειλούμενη δήμευση της γης μας, για να γίνει το ΝΕΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΚΑΣΤΕΛΛΙΟΥ.
Για να καταστεί αυτό αντιληπτό σε όλους, αναφέρουμε τους λόγους που τη στοιχειοθετούν.
1. Καταρχήν η απαλλοτρίωση αφορά έκταση 9.500 στρ, από τα οποία τα 6.890 στρ. αφορούν το κυρίως αεροδρόμιο, ενώ τα υπόλοιπα 2.610 αφορούν τους δρόμους και την άρση εμποδίων σε λόφους.
2. Τα 6890 στρ. είναι στον κάμπο της Πεδιάδος και εκτείνονται σε μήκος 5360μ και σε πλάτος από 100μ μέχρι 2430μ. Ο κάμπος αυτός, όπως γνωρίζουν όλοι, είναι μοναδικός, από τους ελάχιστους που υπάρχουν στο νησί με
κυριαρχούσα καλλιέργεια τους άριστα επιμελημένους και οργανωμένους ελαιώνες, όπως παραδέχεται η εγκεκριμένη Μελέτη Περιβαλλοντολογικών Επιπτώσεων.
3. Από τα 6890 στρ. τα 4250 στρ. ανήκουν στην περιοχή του οικισμού Ευαγγελισμός, μετά την απαλλοτρίωση δε
του απομένουν 2700 στρ. και 680 στρ. που περικλείεται ο οικισμός, δηλαδή του απαλλοτριώνεται κατά μέσον όρο το 61% της γης του.
4. Άμεσο αποτέλεσμα αυτών είναι ότι πολλοί κάτοικοι καταλήγουν ακτήμονες και άνεργοι, ενώ για την πλειοψηφία των υπολοίπων, η καλλιέργεια λόγω μεγέθους της εναπομένουσας γης καθίσταται μη βιώσιμη. Επίσης ο ελαιοκομικός συνεταιρισμός του χωριού μας (πάντοτε οικονομικά βιώσιμος, χωρίς χρέη και ρυθμίσεις) που υπάρχει εδώ και 70 χρόνια, χάνει το 61% του κύκλου εργασιών του, οδηγούμενος στην χρεωκοπία.
5. Ταυτόχρονα, οι δυσμενείς επιπτώσεις από την κατασκευή και λειτουργία του αεροδρομίου, όπως αέριοι ρύποι και ηχορύπανση (όπως άλλωστε φαίνονται στην ΜΠΕ από τις ισορρυπαντικές και ισοθορυβικές καμπύλες) λόγω θέσης επιβαρύνουν κυρίως την περιοχή μας, ενώ η αποδεδειγμένα ωφέλεια από τη λειτουργία του έργου διαχέεται σε όλη την Κρήτη, εκτός βεβαίως του κράτους, που έχει την μεγαλύτερη ωφέλεια.
Για τα παραπάνω επισυνάπτουμε χάρτη, που αποδεικνύεται η σχολαστική ακρίβεια των στοιχείων που επικαλούμαστε.
Όλα αυτά βεβαίως τα γνωρίζαμε από την πρώτη στιγμή που μελετήσαμε το MASTER PLAN του έργου, όμως δεν ακολουθήσαμε τη γνωστή σε όλους οδό των φωνών, των απειλών, της δημοσιότητας και των υπερβολών, έχοντας εμπιστοσύνη στην Πολιτεία, ότι όταν αποφασίζει ένα τόσο μεγάλο έργο, έχει λάβει υπόψη
της όλες τις κοινωνικές και οικονομικές παραμέτρους όπως οφείλει. Έτσι απείχαμε συνειδητά από όλα αυτά και οι
στοιχειοθετημένες παρεμβάσεις μας στις αρμόδιες αρχές διακρίνονταν από σοβαρότητα, υπευθυνότητα και το μόνο που ζητούμαστε επιτακτικά ήταν ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ.
Όμως αποδεικνύεται σήμερα ότι διαψευστήκαμε οικτρά και αυτή μας η στάση δεν εκτιμήθηκε, αλλά λήφθηκε σαν αδυναμία, λες και η πολιτεία είναι εχθρός μας.

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ