Στον Γ. Σταθάκη ο Κώστας Μαμουλάκης για την απομάκρυνση του ΑΗΣ Ληνοπεραμάτων

Ο δήμαρχος τόνισε στον Γ. Σταθάκη την αμετακίνητη θέση της Δημοτικής Αρχής για απομάκρυνση του ΑΗΣ από τα Ληνοπεράμματα - Θέσεις και προτάσεις του δήμου Μαλεβιζίου για την καλωδιακή διασύνδεση Αττικής- Κορακιάς.

Ο Δήμαρχος, συνοδευόμενος από τους Βουλευτές Ηρακλείου Σ. Βαρδάκη και Ν. Ηγουμενίδη, τον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου Μ. Αντωνογιαννάκη, τον Αντιδήμαρχο Θ. Κύρκο, τον Πρόεδρο της Επιτροπής Εποπτείας της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Κ. Τριγώνη, τον Πρόεδρο της Δημοτικής Πινακοθήκης «Μπότης Θαλασσινός» Γ. Αεράκη, τον επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης Μ. Γενναράκη και το Δημοτικό Σύμβουλο Μ. Μανιούδη και παρουσία εκπροσώπου του ΑΔΜΗΕ, έθεσε στον Υπουργό το θέμα της απομάκρυνσης του ΑΗΣ Ληνοπεραμάτων από την περιοχή. Ειδικότερα, καταθέτοντας και σχετικό υπόμνημα, τόνισε στον Γ. Σταθάκη την πάγια και αμετακίνητη θέση της Δημοτικής Αρχής για απομάκρυνση του ΑΗΣ από τα Ληνοπεράμματα, ανέφερε το εγκεκριμένο χωροταξικό της Κρήτης που προβλέπει την Κορακιά ως σημείο εγκατάστασης, ενώ ζήτησε να έρθουν τα στελέχη του ΑΔΜΗΕ στο Δημοτικό Συμβούλιο Μαλεβιζίου για να τους γίνει ολοκληρωμένη και σωστή ενημέρωση. Τόνισε επίσης το ότι η Δημοτική Αρχή Μαλεβιζίου έχει καταθέσει εγκαίρως τις θέσεις και τις προτάσεις της, οι οποίες έχουν γίνει αποδεκτές τόσο από την Περιφέρεια Κρήτης, όσο και από την Περιφερειακή Ένωση Δήμων Κρήτης, ομόφωνα.

 Από την πλευρά του ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιώργος Σταθάκης ανέφερε ότι βρισκόμαστε ακόμα στην αρχή του σχεδιασμού, τοποθετώντας την εγκατάσταση του καλωδίου το 2025, υποσχέθηκε ότι μόλις ωριμάσουν οι συνθήκες θα διεξαχθεί δημόσια διαβούλευση με την τοπική κοινωνία και τους φορείς του Μαλεβιζίου και ότι θα ληφθούν σοβαρά υπόψιν οι θέσεις του Δήμου Μαλεβιζίου.

 Ο Δήμαρχος Κώστας Μαμουλάκης, έθεσε με την ευκαιρία στον Υπουργό και το ζήτημα της χρηματοδότησης των πολεοδομικών μελετών του Γαζίου, με τον Υπουργό Γιώργο Σταθάκη να δεσμεύετε ότι τους επόμενους 2-3 μήνες θα είναι σε θέση να ανταποκριθεί θετικά στο αίτημα της Δημοτικής Αρχής.

 Σε δηλώσεις του αμέσως μετά τη συνάντηση ο Δήμαρχος Μαλεβιζίου Κώστας Μαμουλάκης ανέφερε: «Συνεχίζουμε ενωμένοι την προσπάθεια απομάκρυνσης του ΑΗΣ Ληνοπεραμμάτων και των οχλουσών βιομηχανιών από την πανέμορφη, τουριστική περιοχή της Αμμουδάρας. Μια προσπάθεια που ξεκίνησε πριν από χρόνια και την οποία είμαστε αποφασισμένοι να υποστηρίξουμε μέχρι την τελική μας δικαίωση. Με ρεαλιστικές και υλοποιήσιμες προτάσεις, υπεύθυνα και σοβαρά όπως αρμόζει, με την Περιφέρεια Κρήτης και όλους τους Δήμους της Κρήτης στο πλευρό μας, είμαστε αισιόδοξοι για ένα θετικό τελικό αποτέλεσμα, όσο χρόνο κι αν χρειαστεί να αγωνιστούμε για να το πετύχουμε.

Η ανταπόκριση από τον Υπουργό κ. Σταθάκη ήταν θετική – και τον ευχαριστούμε ιδιαίτερα γι’ αυτό – όπως επίσης ευχαριστούμε και τους Βουλευτές Ηρακλείου Σ. Βαρδάκη και Ν. Ηγουμενίδη που βρίσκονται στο πλευρό μας και υποστηρίζουν τις θέσεις μας».

ΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΑΛΕΒΙΖΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΩΔΙΑΚΗ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗ ΑΤΤΙΚΗΣ – ΚΟΡΑΚΙΑΣ

 

Για την καλύτερη υλοποίηση της καλωδιακής διασύνδεσης Αττικής – Κορακιάς, ο Δήμος Μαλεβιζίου προτείνει τα εξής:

  • Όλες οι μελέτες που αφορούν στο έργο, θα πρέπει έγκαιρα να γίνονται λεπτομερώς γνωστές στο Δήμο Μαλεβιζίου.
  • Δεν επιτρέπεται, ενώ προωθείται ένα έργο μεγάλης κλίμακας και σύγχρονης τεχνολογίας, τα όσα σχεδιάζονται να αποσκοπούν στην παράλληλη διατήρηση των σημερινών απαρχαιωμένων και εχθρικών προς το περιβάλλον εγκαταστάσεων του ΑΗΣ. Υπενθυμίζουμε τους αυστηρούς περιβαλλοντικούς περιορισμούς (Οδηγίες IED 2010/75 και MCPD 2015/2193), που επιβάλλουν οριστικά τη παύση λειτουργίας των  ρυπογόνων μονάδων βάσης των Ληνοπεραμάτων. Μετά τη λειτουργία της διασύνδεσης εναλλασσομένου ρεύματος μέσω Πελοποννήσου (μικρή διασύνδεση), η οποία θα προηγηθεί χρονικά της μεγάλης διασύνδεσης, θα πρέπει να σταματήσοτν οριστικά να λειτουργούν οι ρυπογόνες μονάδες βάσης των Ληνοπεραμάτων.
  • Μετά την έναρξη λειτουργίας της μεγάλης διασύνδεσης, θα πρέπει να κλείσει οριστικά ο ΑΗΣ Ληνοπεραμάτων σύμφωνα με τις πάγιες δεσμεύσεις της Πολιτείας. Για τις τυχόν ανάγκες σε εφεδρεία παραγωγής στην Κρήτη μετά τις δύο διασυνδέσεις (μικρού όγκου ευέλικτες αεριοστροβιλικές μονάδες), μπορεί να χρησιμοποιηθεί η περιοχή της Κορακιάς - και όχι τα Ληνοπεράματα.
  • Ρεύμα από το καλώδιο που θα έρθει στην Κορακιά, δεν πρέπει να καταλήξει, ούτε καν προσωρινά, στον ΑΗΣ Ληνοπεραμάτων, κι από εκεί να διαχέεται στο δίκτυο μεταφοράς. Προκύπτει λοιπόν ανάγκη να γίνει κατάλληλη προσαρμογή των Δικτύων Υψηλής Τάσης, ώστε τα  Ληνοπεράματα να πάψουν πλέον, εκ των πραγμάτων, να παίζουν οποιοδήποτε ρόλο στο ηλεκτρικό σύστημα Κρήτης.
  • Απαιτούμε να αποξηλωθεί το δάσος των παλαιών γραμμών Υψηλής Τάσης γύρω από τον ΑΗΣ Ληνοπεραμάτων, σε μια ακτίνα 10 χιλιομέτρων, οι οποίες δεν θα έχουν πλέον κανένα λόγο ύπαρξης και οι οποίες επιβαρύνουν βάναυσα περιοχές πρώτης και παραθεριστικής κατοικίας, περιοχές τουριστικού ενδιαφέροντος και φυσικού κάλλους. Συγκεκριμένα, πρέπει να αποξηλωθούν οι ακόλουθες παλαιές γραμμές Υψηλής Τάσης:
  • Αντ΄ αυτών θα πρέπει να εγκατασταθούν τέσσερα νέα, υπόγεια καλωδιακά κυκλώματα κατά μήκος της Εθνικής Οδού, στη βοηθητική λωρίδα κυκλοφορίας από τον Υποσταθμό Ηράκλειο ΙΙ στον κόμβο του Κατσαμπά, έως και τη Δαμάστα μέσω Φόδελε. Οι γραμμές αυτές θα τροφοδοτήσουν καλωδιακά τους Υποσταθμούς Ηράκλειο Ι, ΙΙ και ΙΙΙ. Επιπλέον, η εναέρια γραμμή Υψηλής Τάσης Ληνοπεράματα - Μοίρες θα παρακάμψει τον ΑΗΣ Ληνοπεραμάτων και θα οδεύσει δυτικά της Τυλίσου προς τη Δαμάστα.
  • Ο Υποσταθμός Υψηλής Τάσης (Σταθμός Μετατροπής), που θα αναπτυχθεί,  θα πρέπει να είναι Υποσταθμός κλειστού τύπου (GIS), όπως είναι όλοι οι σύγχρονοι Υποσταθμοί που κατασκευάζονται σήμερα στην Αττική, με ελάχιστες επιπτώσεις στο περιβάλλον.
  • Ο Δήμος Μαλεβιζίου, που  αναλαμβάνει το τεράστιο βάρος όχι μόνο της τροφοδότησης της Κρήτης μέσω της μεγάλης διασύνδεσης αλλά και των αναγκών σε ψυχρή εφεδρεία παραγωγής, απαιτεί η όποια λύση υπάρξει, να είναι άρτια και να εγγυάται την ελαχιστοποίηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων στην ευρύτερη περιοχή. Θεωρούμε εντελώς απαράδεκτο, να γίνουν τόσες νέες εγκαταστάσεις εντός της γεωγραφικής ενότητας του Δήμου μας και να παραμείνουν και οι άχρηστες παλαιές που πέραν των άλλων, τεχνικά έχουν εξαντλήσει το χρόνο ζωής τους και οικονομικά έχουν κάνει προ πολλού απόσβεση.
  • Το κόστος κατασκευής του συνολικού έργου (EuroAsia-Interconnector) ανέρχεται σε 2,3 δις ευρώ και το κόστος του τμήματος διασύνδεσης της Κρήτης (Κορακιά) με την Αττική, φθάνει τα 800 εκατ. Ευρώ. Θεωρούμε ότι είναι υποχρέωση των αρμόδιων φορέων της Πολιτείας να φροντίσουν ώστε το κόστος των απαραίτητων, ορθών υποδομών και έργων στην Κρήτη να ενταχθεί στον προϋπολογισμό του συνολικού έργου, το οποίο ως έργο διακρατικό, χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
  • Επειδή όσοι εργάζονται σήμερα στον ΑΗΣ Ληνοπεραμάτων, δικαιολογημένα ανησυχούν για το μέλλον της εργασίας τους, θα πρέπει να υπάρξει σαφής δέσμευση από τη ΔΕΗ και τους συναρμόδιους φορείς, ότι δεν πρόκειται να υπάρξουν απολύσεις.

 

 

- Ληνοπεράματα – Χανιά Ι, από τα Ληνοπεράματα έως τη  Δαμάστα

- Ληνοπεράματα – Χανιά ΙΙ, από τα Ληνοπεράματα έως τη Δαμάστα

- Ληνοπεράματα – Ηράκλειο ΙΙΙ – Ηράκλειο ΙΙ

- Ληνοπεράματα – Σταλίδα, από τα Ληνοπεράματα έως και το σημείο «ταυ» για την είσοδο της γραμμής αυτής στον Υποσταθμό Ηράκλειο ΙΙ (περιοχή Αφέντη Χριστού).

 

                                             


Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ