Ποιότητα και τιμή καθορίζουν τις αγορές – Δεν υπάρχει πλέον το brand loyalty

Στέλλα Αυγουστάκη
Στέλλα Αυγουστάκη

Τα συμπεράσματα της έρευνας των καταναλωτών για τις μάρκες παρουσίασε ο Σύνδεσμος Brand in Greece με την ποιότητα και την τιμή να καθορίζουν τις αγορές των καταναλωτών.

Η ποιότητα και η τιμή καθορίζει πλέον σε μεγάλο βαθμό την επιλογή τυποποιημένων καταναλωτικών προϊόντων, όπως προκύπτει από τα συμπεράσματα της έρευνας καταναλωτών για τις μάρκες που εκπόνησε ο Σύνδεσμος Brands In Greece και το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και παρουσίασε ο Σύνδεσμος σε webinar στις 12 Ιουλίου 2022.

Ειδικότερα, ο σημαντικότερος λόγος για οποιαδήποτε υποκατάσταση μεταξύ επώνυμων προϊόντων και προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι η Σχέση Ποιότητας Τιμής και όχι ένα από τα δύο κριτήρια μόνο του, ενώ οι συμμετέχοντες κατά συντριπτική πλειοψηφία (78%) θεωρούν ότι τα επώνυμα προϊόντα έχουν συνήθως καλύτερη ποιότητα.

πίνακας

Ενδιαφέρει η καινοτομία

Η καινοτομία φαίνεται να είναι ένα χαρακτηριστικό που ενδιαφέρει έντονα περισσότερους από τους μισούς καταναλωτές, ενώ για την πλειοψηφία αποτελεί παράλληλα παράγοντα αύξησης της ελκυστικότητας ενός προϊόντος.

πίνακας

Όσον αφορά στις πηγές ενημέρωσης σχετικά με τα Επώνυμα Καταναλωτικά Προϊόντα, είναι εμφανής η επικράτηση των ψηφιακών μέσων και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Μεγάλη σημασία το brand και στο κανάλι HoReCa

Επιπρόσθετα, για πρώτη φορά διερευνήθηκε μέσω ποσοστιαίας έρευνας η σημασία των επωνύμων προϊόντων στο εγχώριο περιβάλλον HoReCa.

πίνακας

Η μάρκα έχει μεγάλη σημασία για τα προϊόντα που πωλούνται στο δίκτυο HoReCa και συγκεκριμένες μάρκες ζητούνται σε αυτό το δίκτυο για προϊοντικές κατηγορίες όπως μπύρες, αναψυκτικά, οινοπνευματώδη ποτά και κρασί.

πίνακας

Σημασία στη διατροφική αξία

Όσον αφορά τις απόψεις των καταναλωτών για τον ρόλο των μαρκών στην επιδίωξη της υγείας και της ευεξίας, καθώς και για τις ενέργειες κοινωνικής και οικολογικής υπευθυνότητας των επωνύμων προϊόντων, εμφανίζεται πως τα συστατικά και οι διατροφικές πληροφορίες των προϊόντων προσελκύουν την προσοχή της συντριπτικής πλειονότητας των καταναλωτών.

πίνακας

Επιπλέον η σημασία στη διατροφική αξία είναι πολύ σημαντική τάση στην καταναλωτική συμπεριφορά που θα επηρεάσει πολύπλευρα τον κλάδο των καταναλωτικών προϊόντων, και στην οικολογική υπευθυνότητα, οι καταναλωτές επιθυμούν παραγωγή, σύνθεση και συσκευασία που δεν επιβαρύνει το περιβάλλον.

Σύνδεση σε προσωπικό επίπεδο

Αξίζει να αναφέρουμε ότι η έρευνα πραγματοποιήθηκε τον Μάιο του 2022 σε πάνω από 1.000 Έλληνες καταναλωτές και μέσα από αυτήν προκύπτει ότι αυτοί επιθυμούν τα brands να θυμούνται τις προηγούμενες αλληλεπιδράσεις τους.

Το 71% απαιτεί από ένα brand να δείχνει ενσυναίσθηση και κατανόηση για να χτίσει μια ισχυρότερη σχέση, ενώ 6 στους 10 δέκα καταναλωτές θέλουν να συνδεθούν με ένα brand σε προσωπικό επίπεδο.

Δεν είναι προτεραιότητα το brand loyalty

Το Brand Loyalty δεν αποτελεί έναν σταθερό στόχο στην Ελλάδα. Μόλις το 18% των καταναλωτών εμφανίζεται να περιγράφει τον εαυτό του ως "οπαδό" του αγαπημένου του brand, ενώ μόνο το 10% δηλώνει ότι είναι "μέλος μιας κοινότητας".

Σχεδόν όλοι (93%) λένε ότι οι εταιρείες πρέπει να καταβάλλουν συνειδητή προσπάθεια για να διασφαλίσουν ότι οι πελάτες τους αισθάνονται ότι εκπροσωπούνται στο μάρκετινγκ και την επικοινωνία τους.

Στροφή προς την ψηφιακή τεχνολογία

Τέσσερις στους δέκα Έλληνες καταναλωτές δηλώνουν ότι έχουν στραφεί στην ψηφιακή τεχνολογία (40%), ιδίως όσοι είναι κάτω των 44 ετών ή εργάζονται, παρά επιλέγουν την προσωπική αγοραστική εμπειρία (34%).

Οι μισοί αισθάνονται ότι έχουν δημιουργήσει μια βαθύτερη σύνδεση με κάποιες εταιρείες φέτος, μέσω της online εμπειρίας τους.

πίνακας

Οι εταιρείες μπορούν να συνεχίσουν να κρατάνε αμείωτο το ενδιαφέρον των καταναλωτών μέσα από την αδιάκοπη βελτίωση της εμπειρίας αγορών μέσω κινητών τηλεφώνων και διασφαλίζοντας ότι αναγνωρίζουν και θυμούνται τους καταναλωτές όταν επιστρέφουν στις ιστοσελίδες τους.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε τον Μάιο του 2022, σε 1.145 Έλληνες καταναλωτές. Μεταξύ των ευρημάτων που παρουσιάστηκαν από τον ομιλητή Γιώργο Μπάλτα, Καθηγητή Τμήματος Marketing & Επικοινωνίας, Διευθυντής Ερευνητικού Εργαστηρίου Marketing,

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ