Μετά από 8 μήνες «ζωντανεύουν» θέατρα και συναυλιακοί χώροι

Άνθρωποι του θεάτρου, σκηνοθέτες και ηθοποιοί, δεν μπορούν να κρύψουν την ανυπομονησία τους

Δόθηκε επιτέλους το πράσινο φως για τα ζωντανά θεάματα και ακροάματα σε ανοικτούς χώρους, μόνο για καθήμενους και με πληρότητα 50% επι της συνολικής χωρητικότητας. Άνθρωποι του θεάτρου, σκηνοθέτες και ηθοποιοί, δεν μπορούν να κρύψουν την ανυπομονησία τους για την στιγμή που θα συναντηθούν ξανά στην σκηνή.

Οι πρώτες παραστάσεις ξεκινούν μέσα στον Ιούνιο και η χαρά των ανθρώπων του θεάτρου δεν κρύβεται. Θα μπορέσουν επιτέλους να δουλέψουν ξανά, να υπηρετήσουν την τέχνη που αγαπούν και να επικοινωνήσουν με το κοινό.

«Το θέατρο είναι το λουτρό της ψυχής οπότε αυτή την μαγική στιγμή για την οποία κάνουμε και ξανακάνουμε θέατρο, πάμε και ξαναπάμε στο θέατρο […]  είναι για μας ό,τι καλύτερο. Την περιμένουμε μήνες» αναφέρει η μεταβατική καλλιτεχνική διευθύντρια Εθνικού Θεάτρου, Έρι Κύργια.

Το Εθνικό Θέατρο θα παρουσιάσει στο μεγάλο θέατρο της Επιδαύρου και μετά σε περιοδεία τους Ιππής του Αριστοφάνη σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Ρήγου και Φοίνισσες του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία Γιάννη Μόσχου. Πρώτη ημερολογιακά, ωστόσο, ξεκινά η παράσταση του Φοίβου Δεληβοριά και Δημήτρη Καρατζά, μια σύγχρονη επιθεώρηση με πολλή μουσική και τολμηρή σάτιρα για την Ελλάδα των τελευταίων 200 χρόνων.

«Στο Βεάκειο που θα λειτουργήσει για 1η φορά ως θερινή σκηνή του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά θα κάνουμε την παράσταση “1821, η επιθεώρηση”. Νιώθω από τους φίλους μου, τους γνωστούς ότι υπάρχει μεγάλη επιθυμία του κόσμου για επιστροφή σε κάτι που ζούμε μαζί.  Η τέχνη σ’ όλες τις μορφές είναι παρηγορητική σε πολύ μεγάλη μερίδα του πληθυσμού» λέει ο σκηνοθέτης Δημήτρης Καρατζάς.

Από την πλευρά του ο ηθοποιός Λεωνίδας Κακούρης τονίζει ότι νιώθει πολύ χαρούμενος που ακούει συναδέλφους να μιλούν για δουλειές «οι ομάδες ξεκινούν, φεύγουμε λίγο από το κλίμα της φοβίας και της αρρώστιας. Περιμένω ότι αυτό το καλοκαίρι θα δούμε πολύ ωραία πράγματα».

Την Ιφιγένεια στην Ταυρίδα θα ερμηνεύσει η Λένα Παπαληγούρα στην Επίδαυρο στην παράσταση που σκηνοθετεί ο Γιώργος Νανούρης.

«Ο κλάδος μας γενικά υπέφερε πάρα πολύ τον τελευταίο χρόνο. Νιώθω μεγάλη χαρά και ανακούφιση που επιτέλους ανοίγουν οι χώροι πολιτισμού. Το περιμέναμε όλοι πώς και πώς» τονίζει η Λένα Παπαληγούρα.

Μία παράσταση για παιδιά σκηνοθετεί ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, με τίτλο «Ο γάτος που έμαθε σ’ ένα γλάρο να πετάει». «Θα ανεβεί προς το τέλος Ιουνίου και βασίζεται σ’ ένα πολύ ωραίο μυθιστόρημα του Σεπουλβέδα, που ήταν δυστυχώς ένα από τα πρώτα θύματα του covid» δηλώνει ο ίδιος.

Ταυτόχρονα ξεκίνησε πρόβες για το έργο «Περιμένοντας τον Καραισκάκη» που έγραψε ο Λάκης Λαζόπουλος, με πρωταγωνιστή τον ίδιο και την Ελένη Ουζουνίδου.

«Βασίζεται στην Ιστορία, πώς αλλιώς, αλλά δεν κάνουμε ιστορικό έργο, Λαζόπουλος είναι και μ’ αρέσει αυτό. Θα ξεκινήσουμε από Θεσσαλονίκη 29 Ιουνίου, μετά περιοδεία Στην Βόρεια Ελλάδα και μετά Αθήνα».

Όλος ο κόσμος του θεάτρου αναμένει ότι όσο προχωρούν το καλοκαίρι και οι εμβολιασμοί, το ποσοστό θεατών στα θέατρα να εξισωθεί μ’ αυτό των θερινών κινηματογράφων και θα γίνει από 50% επί της συνολικής χωρητικότητας, 75%.

 

 

 

 

Πηγή: ertnews.gr

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ