Προσομοιώνονται οι Πανελλαδικές εξετάσεις;

Κώστας Ν. Κωνσταντίνου
Κώστας Ν. Κωνσταντίνου

Η κάθε στιγμή εξαρτάται από τις μεταβλητές τού πραγματικού περιβάλλοντός της και οι Πανελλαδικές εξετάσεις δεν αφήνουν πολλά περιθώρια στην εφηβική ψυχολογία.

Του Κώστα Ν. Κωνσταντίνου*

 

Κάθε χρόνο προς το τέλος του σχολικού έτους, πριν από τις Πανελλαδικές εξετάσεις, είναι της μόδας οι λεγόμενες προσομοιώσεις, όταν συχνά οι μαθητές της Γ’ Λυκείου καλούνται να απαντήσουν σε θέματα τρίωρης διάρκειας, παρόμοια όπως λέγεται με αυτά των Πανελλαδικών.  Σε κάθε περίπτωση, στο δημόσιο σχολείο κάτι τέτοιο δεν επιτρέπεται. Αντίθετα, δηλώνεται ρητώς ότι τα διαγωνίσματα είναι μονόωρα. Έχουμε και το δίωρο των ενδοσχολικών εξετάσεων ή το τρίωρο, αν πρόκειται για Γλώσσα - αλλά μέχρις εδώ και τίποτα παραπάνω. Δυστυχώς, το τυπικό κανονιστικό πλαίσιο του ελληνικού σχολείου είναι αυστηρό, ανεξάρτητα από το τι γίνεται σε κάθε σχολική μονάδα. Η έγνοια των εκπαιδευτικών για την προετοιμασία των μαθητών τους είναι και πολύ μεγάλη και προφανώς δικαιολογημένη. Άλλο θέμα είναι, γιατί το δημόσιο σχολείο δεν έχει προβλέψει στο πρόγραμμά του μια τέτοια εξέταση «προσομοίωσης», στερώντας από τους υποψηφίους και την ανάλογη προπόνηση. Για να είμαστε όμως ειλικρινείς, πρέπει να πούμε και κάποιες αλήθειες.


Σε αυτές τις προσομοιώσεις, εάν την προηγούμενη μέρα δεν είχες «ξενυχτήσει» στο διάβασμα, δεν είχες σηκωθεί πρωί πρωί για να είσαι στην ώρα σου, δεν είχες δείξει κατά την είσοδό σου στο σχολείο στον υπεύθυνο το Δελτίο εξεταζόμενου για ταυτοποίηση, δεν είχες παραδώσει το κινητό σου, δεν σε υποδέχθηκαν σε προκαθορισμένη αίθουσα δύο επιτηρητές, δεν κάθισες στη θέση που έπρεπε σύμφωνα με την αλφαβητική σου σειρά, δεν πήρες τετράδιο Πανελλαδικών για να γράψεις τα στοιχεία σου, αφού πρώτα το φυλλομέτρησες, δεν περίμενες πότε θα έρθουν τα θέματα, δεν μέτρησες τα φύλλα των θεμάτων, δεν έδειξες στο τέλος στον επιτηρητή, σε ποιο σημείο στο γραπτό σου τελείωσες, δεν μονόγραψαν το γραπτό σου και οι δύο επιτηρητές, δεν καλύφθηκε το όνομά σου στο γραπτό σου με μαύρο αυτοκόλλητο, δεν τήρησες αυστηρά το τρίωρο, δεν διορθώθηκε το γραπτό σου από τουλάχιστον δύο βαθμολογητές - τότε για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους δεν έκανες μία κατά το μάλλον ή ήττον «προσομοίωση», η οποία έτσι κι αλλιώς, όπως είπαμε, δεν επιτρέπεται εντός του ωρολογίου προγράμματος του δημόσιου σχολείου. Έκανες απλά ένα χαλαρό τρίωρο διαγώνισμα. Δεν μπήκες δηλαδή σε έναν προσομοιωτή πτήσης, όπως οι εκπαιδευόμενοι πιλότοι. Καλό, δεν λέω, μπράβο σε παιδιά και δασκάλους, αλλά δεν είναι αυτό που θεωρείται ότι είναι. Καταλαβαίνετε τι θέλω να πω, ότι θέλω να εστιάσω στη διαφορετικότητα των συνθηκών. Η κάθε στιγμή εξαρτάται από τις μεταβλητές τού πραγματικού περιβάλλοντός της και οι Πανελλαδικές εξετάσεις δεν αφήνουν πολλά περιθώρια στην εφηβική ψυχολογία. Στο τέλος τέλος, σημασία έχει η προσωπική προετοιμασία. Καλή επιτυχία σε κάθε εξέταση!


*Διευθυντής του 2ου Γενικού Λυκείου Ηρακλείου

kostaskonstantinou.com
 

 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ