Εξελικτική «παγίδα» οδηγεί νεαρές θαλάσσιες χελώνες να τρώνε πλαστικά

Η μόλυνση των ωκεανών μετατρέπει περιβάλλοντα άλλοτε ιδανικά για την ανάπτυξή τους σε άκρως επικίνδυνα

Νεαρές θαλάσσιες χελώνες καταπίνουν μεγάλες ποσότητες πλαστικού, με την μόλυνση των ωκεανών να μετατρέπει περιβάλλοντα άλλοτε ιδανικά για την ανάπτυξή τους σε άκρως επικίνδυνα, διαπίστωσαν ερευνητές.

Τα ζώα εξελίχθηκαν σταδιακά να αναπτύσσονται σε περιοχές ανοιχτά στον ωκεανό, μακριά από την ακτή και πάνω από τον βυθό, επειδή τα αρπακτικά είναι σχετικά σπάνια. Τώρα όμως το πλαστικό μολύνει αυτά τα οικοσυστήματα που κάποτε ήταν ιδανικά για την ανάπτυξή τους.

Νέα έρευνα πάνω στη μόλυνση των πλαστικών και τις νεαρές χελώνες χαρακτήρισε όλο αυτό ως «εξελικτική παγίδα».

Ερευνητές από Βρετανία και Αυστραλία, μιλώντας στο επιστημονικό περιοδικό Frontiers in Marine Science, ανέφεραν όσα βρήκαν μελετώντας τα εντόσθια από 121 θαλάσσιες χελώνες πέντε ειδών.

Οι χελώνες, που προέρχονταν από τον Ινδικό Ωκεανό, συγκεκριμένα την δυτική ακτή της Αυστραλίας, και τον Ειρηνικό Ωκεανό οπότε αντίστοιχα την ανατολική ακτή της Αυστραλίας, είτε είχαν εξοκείλει είτε πιάστηκαν κατά λάθος.

Οι συνέπειες των πλαστικών στην άγρια ζωή αποτελούν αναπτυσσόμενο τομέα μελέτης, και ερευνητές έχουν αποκαλύψει φρικιαστικές περιπτώσεις θαλάσσιων ζώων, τα οποία έχουν υποστεί τραυματισμό ή πέθαναν καταναλώνοντας τέτοιου είδους υλικά ή όταν μπλέχτηκαν σε αυτά.

Έρευνα εκτιμά πως περίπου 4.8 με 12.7 τόνοι πλαστικού εισήλθαν στους παγκόσμιους ωκεανούς, μόνο το 2010, ενώ πρόσφατη μελέτη της CSIRO, επιστημονικής επιτροπής της Αυστραλίας, διαπίστωσε ότι ζώα 80 διαφορετικών ειδών, μεταξύ άλλων χελώνες, βρίσκουν τον θάνατο από την κατανάλωση πλαστικού.

Πηγή: Lifo