Η Λαϊκή Συσπείρωση για τις εξελίξεις στο λιμάνι του Ηρακλείου

Η Λαϊκή Συσπείρωση για τις εξελίξεις στο λιμάνι του Ηρακλείου

Τι αναφέρει σε ανακοίνωσή της η δημοτική παράταξη με αφορμή τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ηρακλείου

Στις εξελίξεις για το ζήτημα της ιδιωτικοποίησης του λιμανιού στο Ηράκλειο αναφέρεται σε ανακοίνωσή της η δημοτική παράταξη "Λαϊκή Συσπείρωση" με αφορμή τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ηρακλείου.

Στη σχετική ανακοίνωση επισημαίνονται τα εξής:

"Αποκαλυπτική υπήρξε η συζήτηση στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της πρότασης του δημάρχου για εναντίωση στην πώληση του ενετικού λιμένα.

Με αφορμή τις τελευταίες εξελίξεις επιτάχυνσης των σχεδιασμών ιδιωτικοποίησης του λιμανιού από κυβέρνηση και Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου ΑΕ μόνο η «Λαϊκή Συσπείρωση» τοποθέτησε το πρόβλημα στην ολότητα του. Ανέδειξε το πως Κυβερνήσεις και διοικήσεις του ΟΛΗ ΑΕ, διαχρονικά, ακολουθούν την τακτική της υποβάθμισης του λιμανιού, μέσω υποχρηματοδότησης και υποστελέχωσης, ιδιαίτερα στο εμπορικό του τμήμα, προκειμένου να προωθήσουν την ιδιωτικοποίησή του για επιχειρηματική εκμετάλλευση. Σημείωσε ότι μια τέτοια εξέλιξη θα έχει σημαντικά αρνητικές συνέπειες στις εργασιακές σχέσεις, στο κόστος των μεταφορών που θα επιβαρυνθούν οι εργαζόμενοι και τα λαϊκά στρώματα, στους αυτοαπασχολούμενους αλιείς, που ήδη υποφέρουν από τα χαράτσια στον ΟΛΗ ΑΕ, ενώ οι ασυντήρητες υποδομές στο ενετικό λιμάνι εγκυμονούν κινδύνους ακόμα για τη σωματική τους ακεραιότητα.

Για την κατάσταση αυτή έχουν τεράστιες ευθύνες οι κυβερνήσεις, και η σημερινή, της ΝΔ, αλλά και οι προηγούμενες, ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ, που σταδιακά, προωθούν την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών, στο πλαίσιο της πολιτικής της ΕΕ για πλήρη απελευθέρωση των λιμενικών υπηρεσιών, με μοχλό τους Οργανισμούς Λιμένων ΑΕ και την παράδοση των λιμανιών στο ΤΑΙΠΕΔ. Στα πλαίσια αυτά δεν έχουν ούτε ιερό ούτε όσιο, δεν διστάζουν να ξεπουλήσουν ακόμα και το ενετικό λιμάνι, μνημείο ιστορικής και πολιτιστικής κληρονομιάς της χώρας μας!

Ευθύνες έχουν και οι δημοτικές αρχές διαχρονικά, όπως και όλες οι δημοτικές παρατάξεις πλην «Λαϊκής Συσπείρωσης», που διαχρονικά ομονοούν στην επιχειρηματική εκμετάλλευση του λιμανιού, των επιμέρους τμημάτων του και συνολικά, προτάσσοντας τη μια μορφή εμπορευματοποίησης έναντι άλλης. Όλοι συμφώνησαν στη μετατροπή του ΟΛΗ σε ΑΕ, που αποτέλεσε προθάλαμο στην παραπέρα ιδιωτικοποίηση. Στην ίδια ρότα βρίσκεται και  η παραχώρηση της χερσαίας ζώνης λιμένος στον Δήμο (ουσιαστικά μόνο του δρόμου), προϋπόθεση για τη διαμόρφωση πιο ελκυστικού πακέτου για επίδοξους επενδυτές. Και εδώ βρίσκεται η διαφορά της «Λαϊκής Συσπείρωσης» από όλες τις υπόλοιπες δημοτικές παρατάξεις. Δεν έχουν κανένα πρόβλημα και τα βρίσκουν μια χαρά στο ζήτημα της ιδιωτικοποίησης του λιμανιού και στην επιχειρηματική  αξιοποίηση του για τα κέρδη των λίγων σε βάρος των αναγκών των πολλών. Ενδεικτική είναι η ταύτιση όλων τους στις «καλές ιδιωτικοποιήσεις», στην «παρέμβαση της ιδιωτικής οικονομίας» αλλά όχι της… «ασύδοτης». Καταλήγουν στην τραγελαφική θέση να αξιώνουν την αποδέσμευση του ενετικού λιμανιού από το υπόλοιπο λιμάνι, δηλαδή στο μερικό ξεπούλημα του λιμανιού!

Το ΚΚΕ θα συνεχίσει να μάχεται στη βουλή, στο Δημοτικό Συμβούλιο, στο εργατικό-λαϊκό κίνημα, για λιμάνι στην υπηρεσία του λαού, συνολικά, για γρήγορες, ασφαλείς και φθηνές ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, στο πλαίσιο μιας οικονομικής ανάπτυξης προς όφελος του λαού, όχι των κερδών του μεγάλου κεφαλαίου. 

Ο λαός πρέπει να παλέψει ενάντια στα σχέδια ιδιωτικοποίησης του λιμανιού συνολικά και του ενετικού λιμανιού ως τμήματός του, διεκδικώντας λιμάνι στην υπηρεσία των λαϊκών αναγκών για: 

  • Ασφαλείς, γρήγορες και φθηνές ακτοπλοϊκές μεταφορές.
  • Υποδομές και ελεύθεροι χώροι, να αναπλαστούν με κρατική χρηματοδότηση και ελεύθερη πρόσβαση τους για αναψυχή.
  • Μειωμένα εισιτήρια άμεσα κατά 50% για τον λαό. Δωρεάν μετακίνηση ανέργων, στρατευμένων και αναπήρων.
  • Κατάργηση όλων των αντεργατικών νόμων των κυβερνήσεων διαχρονικά και του απαράδεκτου ΠΔ του 1985. Επαναφορά της ισχύος των ΣΣΕ με αυξήσεις στους μισθούς.
  • Άμεση πρόσληψη μόνιμου προσωπικού όλων των ειδικοτήτων που χρειάζονται στο λιμάνι Ηρακλείου με πλήρεις και σταθερές σχέσεις εργασίας.
  • Εξασφάλιση χαμηλών τελών χρήσης των λιμενικών εγκαταστάσεων για μικρούς αλιείς, επαγγελματίες και ερασιτέχνες, καθώς και συλλόγους που ασχολούνται με αθλητικές-ψυχαγωγικές δραστηριότητες.

Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη και το Ηράκλειο 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ