Απίστευτη ταλαιπωρία για μια προγραμματισμένη εξέταση που ποτέ δεν έγινε

Απίστευτη ταλαιπωρία για μια προγραμματισμένη εξέταση που ποτέ δεν έγινε

Απόδοση ευθυνών διεκδικούν οι γονείς

Αγαπητό cretalive, 

Προς κάθε ενδιαφερόμενο, είχαμε προγραμματίσει μαγνητική τομογραφία στο 18 μηνών παιδί μας έπειτα από προτροπή ιατρού του Βενιζελείου Νοσοκομείου, λόγω προωρότητας. Το ραντεβού ήταν για τις 27/10/2020 και ώρα 11πμ.

Αφιερώσαμε κόπο, χρόνο και χρήματα για να ολοκληρώσουμε αυτήν την διαδικασία, καθώς είναι απαιτητική και επίπονη για τους γονείς αλλά κυρίως για το παιδί. Έπρεπε να έρθουμε από τα Χανιά στο Ηράκλειο από την προηγουμένη ημέρα, να ξυπνήσουμε τον μικρό στις 5 η ώρα το πρωί, να έχει φάει μέχρι τις 9, να τον κρατήσουμε ξύπνιο μέχρι τις 10 ώστε να γίνει η τομογραφία στο ραντεβού μας που ήταν στις 11πμ.

Με απογοήτευση διαπιστώσαμε πως όλα τα παραπάνω αποδείχτηκαν μάταια, λόγω εμφανούς αδυναμίας και αδεξιότητας μερίδας του νοσηλευτικού προσωπικού της παιδιατρικής κλινικής του Βενιζελείου Νοσοκομείου.

Συγκεκριμένα, το όλο εγχείρημα απέτυχε, όταν απέτυχαν επανειλημμένα να εντοπίσουν φλέβα στο παιδί. Παρουσία της συζύγου μου - καθώς εγώ εξέδιδα το εισιτήριο - έβαζαν την βελόνα στο χέρι του παιδιού και την κουνούσαν επί 5 λεπτά για να εντοπίσουν τη φλέβα. Το παιδί έκλαιγε σε πρωτόγνωρο για εμάς ρυθμό και ένταση, γοερά, με ακανόνιστες αναπνοές και δίχως σταματημό.

Ακόμη χειρότερα, η παραπάνω προσπάθεια επαναλήφθηκε, βάζοντας ξανά τη βελόνα και κουνώντας την, παρατείνοντας και χειροτερεύοντας τον πόνο του μωρού. Επί 10 λεπτά το μωρό βασανιζόταν, και στη συνέχεια πέρασαν ώρες για να συνέλθει.

Δεν παριστάνουμε τους ιατρούς, αλλά βάσει κοινής λογικής και ανθρωπισμού, αυτοί οι χειρισμοί όχι μόνο ορθοί δεν ήταν, αλλά εντελώς ακατάλληλοι, ειδικά σε ένα μωρό παιδί.

Εκθέτοντας περαιτέρω τις παραπάνω κινήσεις, να συμπληρώσω πως σε μικροβιολογικά εργαστήρια ο εντοπισμός αυτός είχε πετύχει στο παρελθόν με ελάχιστο πόνο και σε κλάσμα του χρόνου.

Όμως όχι μόνο απέρριψαν το αίτημά μας να προσπαθήσει άλλο άτομο, πιο έμπειρο ή πιο καταρτισμένο, αλλά επέρριψαν την ευθύνη στη σύζυγό μου - που προφανώς δεν είναι ειδικός! - ισχυριζόμενοι πως δεν συνεργάστηκε, εκθέτοντας πλέον και τον επαγγελματισμό τους, πέρα από την ανθρωπιά και την κατανόησή τους για την ταλαιπωρία του μωρού και τη δική μας.

Ακόμη χειρότερα, μας έθεσαν ως δικαιολογία ότι το παιδί έχει "δύσκολες φλέβες", λες και αυτό ήταν κάποιου είδους υπαιτιότητα του μωρού!

Πριν φύγουμε άπραγοι, εξουθενωμένοι, απογοητευμένοι και με το παιδί ακόμα να κλαίει, υπογράψαμε ένα έγγραφο πως αρνούμαστε να γίνει ο φλεβοκαθετήρας στο παιδί. Ελπίζω να μην χρησιμοποιηθεί αυτό από το προσωπικό για να υποστηρίξουν ότι ουδέποτε προσπάθησαν αποτυχημένα στο παιδί.

Αν το κάνουν, η απάντησή μου είναι ότι το έγγραφο δεν συμπληρώνει την αιτία της άρνησης. Αρνούμαστε διότι απέτυχε επανειλημμένα το προσωπικό.

Όλα τα παραπάνω, εν τέλει, ζημίωσαν ένα παιδί που υπέστη υπερβολικό και άσκοπο πόνο στα όρια του σοκ και γονείς που εκτελούσαν οδηγίες κατά γράμμα αφιερώνοντας κόπο, χρόνο και οικονομικό υστέρημα, μόνο και μόνο για να τα δουν όλα να ναυαγούν από μια μερίδα του προσωπικού που φανερώνει έλλειμμα δεξιοτήτων και ανυποχώρητη αίσθηση του αλάθητου.

Με σκοπό να αποφευχθούν όλα αυτά στο μέλλον, διεκδικούμε την έμπρακτη απόδοση ευθυνών, τη μεταρρύθμιση της διαδικασίας αλλά και πειθαρχικές κινήσεις που θα αναχαιτίσουν στο μέλλον τέτοιες τραυματικές αντιμετωπίσεις ασθενών βρεφών και γονέων.

Η 7η ΥΠΕ έχει ήδη λάβει τη διαμαρτυρία μας.

Με εκτίμηση,

Δημήτρης Καστρινάκης, ο πατέρας

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ